Konvertere Java program til .jar
Fra : Mikael N. Andersen

Dato : 24-05-02 10:43

Jeg har fået af vide, det er smart at konvertere sit Java program
til .jar filer, for at gøre det OS uafhængigt.

Jeg har ikke kunne finde noget på google omkring det.

Hvordan gør man?
Og hvad skal der bruges?

/Mikael

Fra : Brian Matzon

Dato : 24-05-02 11:48

"Mikael N. Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
> Jeg har fået af vide, det er smart at konvertere sit Java program
> til .jar filer, for at gøre det OS uafhængigt.
nja - du pakker det i et Java ARchive. I denne kan man angive
en Main-Class: attribut, som gør at 'java -jar <JAR>' kan
finde ud af at eksekvere den. Den bliver ikke mere
platformsuafhængig, så at sige.

> Jeg har ikke kunne finde noget på google omkring det.
Så har du ikke ledt ret meget!

> Hvordan gør man?
> Og hvad skal der bruges?
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/

/Brian Matzon

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 24-05-02 18:13

Brian Matzon <brian@matzon.dk> wrote:

> Den bliver ikke mere
> platformsuafhængig, så at sige.

I et vist omfang jo. En Macintosh, med OS versioner mindre en 10, kan
ikke håndtere filnavne længere end 31 karaktere, dette ses ofte med
..class filer, specielt hvis de har indre klasser, da navnet f.eks. kunne
bliv: MinKlasse$MinKlassesIndreKlasse.class. Er disse relativt lange
navne pakket i jar, er der naturligvis ikke noget problem.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Mikael N. Andersen

Dato : 25-05-02 12:18

"Brian Matzon" <brian@matzon.dk> skrev:
> nja - du pakker det i et Java ARchive. I denne kan man angive
> en Main-Class: attribut, som gør at 'java -jar <JAR>' kan
> finde ud af at eksekvere den. Den bliver ikke mere
> platformsuafhængig, så at sige.

Kan det så ikke køre på fx Linux?

> Så har du ikke ledt ret meget!

Joo, men muligvis efter forkert ord ("convert to .jar")!

> http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/

Vi ser på det, tak.

Venligst
Mikael

PS.
Jeg kan ikke se Jan Jonasens besked!

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 25-05-02 13:40

Mikael N. Andersen <noerrelund@pc.dk> wrote:

> PS.
> Jeg kan ikke se Jan Jonasens besked!

Det kan vi jo ikke have

__
<jar medføre ikke bedre platformsuafhængighed>