Sydspanien - hus- og billeje?
Fra : Peter Møller Christe~

Dato : 24-05-02 10:42

Skal 14 dage til Andalusien i juli med familien og vil gerne høre bud på
web-sider og andre steder at finde huse til leje.
Og hvilket selskab kan man billigst leje bil hos på det tidspunkt? Gerne
et med afdeling i Malaga lufthavn!

Venligst
Peter

Fra : Flemming

Dato : 24-05-02 23:13

Der er mange biludlejningsfirmaer i Malaga lufthavn. Nogle af dem er i selve
bygningen og andre er lige udenfor lufthavnen, men man kan køre gratis med
de forskellige firmaers "courtesy buses".

Jeg har lejet hos Hertz i selve lufthavnsbygningen, og det var dejligt nemt,
men også ret dyrt. Efterfølgende har jeg lejet hos Helle Hollis, der ligger
lige udenfor. De har en bus, der kører lige fra ankomsthallen. Firmaet er en
del af Helle Auto A/S i Jylland.
En fed ting er, at de giver penge tilbage afhængigt af hvor meget benzin,
der er tilbage i tanken, så man behøver ikke bekymre sig om at skulle tanke
op på vej til lufthavnen! Det koster heller ikke ekstra at have ægtefælle
som medchauffør. Husk at spørge efter børnesæder, når i reserverer.

Opel Astra og VW Golf er i samme prisklasse, men Golfen var klart den bedste
bil at køre, desværre har de ikke så mange Golfer tilbage
http://www.hellehollis.com/ De taler engelsk, og hvis du er heldig får du
fat i en dansktalende

I juli er der varmt i Sydspanien!
Derfor er det dejligt at bo ved kysten, eller i det mindste have nem adgang
til en pool.

Hvis i vil have masseturisme, så er Marbella og Torremolinos de mest
populære steder. Fuengirola er også ret populært. Malaga er underligt nok
ikke så turistet. Ellers er der mange steder langs kysten, hvor der ser rart
ud.

http://www.malaga.com

Steder, der er værd at se er drypstenshulen i Nerja, flere ting i Granada,
Gibraltar (man må gerne tage bil fra Helle Hollis med ind i Gibraltar),
Malaga, suveræn udsigt fra Ronda

Her er et par billeder fra starten af maj:
http://www.trap.dk/flemming/privat/Malaga/gibraltar/
http://www.trap.dk/flemming/privat/Malaga/nerja/
http://www.trap.dk/flemming/privat/Malaga/ronda/

God tur!

Flemming

Fra : Bakke

Dato : 26-05-02 06:40

> Og hvilket selskab kan man billigst leje bil hos på det tidspunkt? Gerne
> et med afdeling i Malaga lufthavn!

Jeg har undersøgt markedet for billeje ret grundigt og jeg mener, at

http://www.regamallorca.com/pricelist.php?location=Malaga&lang=1

er et rigtig godt bud.

Du ordner alt over nettet hjemmefra og bilen står klar i lufthavnen når du
lander.
Det er selvfølgelig muligt at ordne det allerede nu, så man man være helt
sikker på at få den bil, man gerne vil have.
Jeg har altid selv fået helt eller næsten fabriksnye biler, og priserne er
de bedste, jeg har fundet noget sted.
Servicen upåklagelig, så jeg har altid været 100 % tilfreds.

Mvh

Bo

Fra : Peter Møller Christe~

Dato : 27-05-02 22:49

Tak for begge jeres svar. Så har jeg da noget at gå videre med.

Venligst
Peter