Hvilken software?
Fra : Poul Kaasing

Dato : 24-05-02 10:05

Hvilken software skal jeg bruge til at optage film fra video over på min
harddisk ?
Jeg har prøvet det medfølgende ASUS Live, men der kommer 1 min og 29 sek til
at fylde 496 mb i en avi fil, det er jo ikke særligt hensigtsmæssigt.
Hvad kan jeg gøre for at få det til at fylde mindre ? Jeg vil gerne bevare
et skærmbillede på ca 704x576.
Er der andre programmer end de medfølgende fra asus der kan anbefales, jeg
kører med win xp og der har asus skuffende nok ikke lavet deres software til

min konfig er følgende

Bundkort: ASUS A7A266-E (Lydkort onboard)
Grafikkort: ASUS V7100 Deluxe combo
Ram: 512 MB
Processor: AMD Athlon 1800XP+
HD:IBM Deskstar 40 gb x2
OS: Win XP Pro

Fra : Ole Olsen

Dato : 24-05-02 11:09

Du kan optage det som du har gjort og derefter pakke det til divx format...
så fylder det næsten ingenting... jeg vil tro at din 1 min og 29 sek vil
fylde 5-10 mb.

Fra : Poul Kaasing

Dato : 24-05-02 12:07

Jo tak, men jeg skal optage en sekvens på 77 min, og det vil så give lidt
mindre end 25 GB før jeg pakker det, det er en KÆMPE fil
Det må da kunne gøres smartere

Fra : Mogens

Dato : 24-05-02 12:22

On Fri, 24 May 2002 13:06:41 +0200, "Poul Kaasing" <poul@itide.dk>
wrote:

>Jo tak, men jeg skal optage en sekvens på 77 min, og det vil så give lidt
>mindre end 25 GB før jeg pakker det, det er en KÆMPE fil
>Det må da kunne gøres smartere

Kan du kun vælge at gemme som rå AVI fil ?

Når jeg optager fra mit TV kort kan jeg vælge imellem
diverse komprimeringer, bl.a. DivX som der så bliver
komprimeret til samtidigt med at der optages.
OK, jeg kan kun gøre det i halv opløsning for at min
T'bird 1400 kan følge med, men måske din CPU har
power nok til fuld opløsning.

mvh Mogens

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 24-05-02 12:43

Mogens wrote:

> [...]
> OK, jeg kan kun gøre det i halv opløsning for at min
> T'bird 1400 kan følge med, men måske din CPU har

jeg synes at huske jeg kunne grabbe fuld skærm til DivX under BeOS med
en 600mhz p3.. det kunne selvf. være codec'et var SSE optimeret..

hvilket codec bruger du?

Fra : Mogens

Dato : 24-05-02 15:25

On Fri, 24 May 2002 14:42:45 +0300, Dennis Jakobsen
<brunis@kolumbus.fi> wrote:

>hvilket codec bruger du?

Den gamle DivX low motion er vist den jeg har brugt mest.
Jeg har ikke forsøgt mig med DivX 5 endnu

mvh Mogens

Fra : Ole Olsen

Dato : 24-05-02 14:47

Du ka da købe en 40gb HD af mig.... hehe