Vinbjergsnegle
Fra : SFM

Dato : 24-05-02 09:29

Hvordan holder man vinbjergsnegle ?

Forhold - foder ?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-05-02 10:00

SFM wrote:

> Hvordan holder man vinbjergsnegle ?
>
> Forhold - foder ?

Du tager en mark med kalksten, (fx: et vinbjerg) og så
spiser og lever de af det grønne på stenene.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 26-05-02 15:34

SFM <stonefox58@hotmail.com> skrev i en

> Hvordan holder man vinbjergsnegle ?

Såvidt jeg husker skal man lave en "indhegning" på ca. 1/2 m
dybde for at holde dem hjemme. De graver ret dybt.
Sneglene fodres med frisk grønt - salatblade m.v.
Jeg har ikke selv prøvet, ovenstående stammer fra
nogle planer om snegleavl jeg hørte for en del år siden.

Per A. Hansen

Per A. Hansen

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 26-05-02 16:32

Hvis det bare er for hyggens skyld (ikke for at spise) Så henter du bare
5-10 stykker (på et sted, hvor der er MANGE!!) og slipper dem løs i din
have. Efter 3-5 år kan du levere første sending tilbage igen... For så har
du nemlig så mange, at det vil være rimligt at reducere bestanden for at
undgå for store gnavhuller i planterne.

For de lever jo af dine blomster. I vores have har de navne efter min søns
kammerater - vi skriver det på dem om foråret med sprittusch, når de dukker
frem. Det er fornøjeligt en dejlig aften at gå rundt i haven og se hvem, der
er "hjemme"

mvh.
Gitte Tj.