grafikkort med firewire ind / ud
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 24-05-02 09:09

Hej alle

Min kammerat har et Digitalt videocamera og han vil gerne overføre hans
videofilm til pc, redigere dem og spille dem tilbage til cameraet. Jeg har
hørt at det er skide nemt at bruge hvis man har et grafikkort med firewire
ind/ud, så jeg spørger :

Hvad kort skal man købe ?
Hvad software skal man bruge?
Hvad er prisen for ovennævnte?

Venligst

Bo

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-05-02 09:31

Rabbit_HGC skrev: (messageID:

> [...]
> cameraet. Jeg har hørt at det er skide nemt at bruge hvis man har et
> grafikkort med firewire ind/ud, så jeg spørger :

Et ATi Radeon All-in-wonder 8500DV vil være et godt valg.
<http://www.ati.com/products/pc/aiwradeon8500dv/index.html>

> Hvad software skal man bruge?

F.eks. Ulead Video Studio, som følger med kortet (ihvertfald Hercules
kort)

3.795,- hos http://www.midtdata.dk/

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

"Det forstår jeg ikke, det burde virke." [TM]

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 24-05-02 10:44

Rabbit_HGC wrote:
> [...]
> hørt at det er skide nemt at bruge hvis man har et grafikkort med firewire

Firewire er ikke nødvendigt at have på grafikkortet, det ville være
spild af penge at skulle investere i et nyt grafikkort med firewire, det
kommer jo til at koste en bondegård.. køb et firewire add-on kort..

PRC Data har et XNET til 313,- så sparer du lidt over 2000 kr. og får 2
extra firewire stik!! :)

Dennis

Fra : Martin S.

Dato : 24-05-02 12:31

> [...]
> kommer jo til at koste en bondegård.. køb et firewire add-on kort..
>
> PRC Data har et XNET til 313,- så sparer du lidt over 2000 kr. og får 2

Netop.
Det vil være penge ud af vinduet, hvis du investerer i et grafikkort med
Firewire, bare for at kunne grabbe med Firewire.
Der er et I/O kort med Firewire helt fint. Firewire er bidirectionel, så om
du kan bruge Firewire ud (fra pc til DV) afhænger mere om dit DV-kamera har
Firewire-ind. Mange producenter blokerer for FireWire IN på DV-kameraet
(også Svhs ind), da det ellers kan sidestilles med en Videobåndoptager og
dermed fordyre kameraet (ca. 1000 kr) grundet andre afgifter etc.
Spørgsmålet er så om man kan enable Firewire ind, ved en lodning eller lign.
Det tror jeg, jeg ved det ikke.

Mvh. Martin S.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 24-05-02 12:44

Ok, den er så på kaj, men hvad så med software til redigering af de film jeg
så smider over på min disk???

Fra : Peter T.

Dato : 26-05-02 22:12

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote in

> Min kammerat har et Digitalt videocamera og han vil gerne overføre
> hans videofilm til pc, redigere dem og spille dem tilbage til
> cameraet.

Når du skaffer dig et firewirekort, *kan* der opstå problemer med at få DV-
kamera og FW-kort til at snakke sammen! Så inden du river hovedet af dig
selv og din ven, så tjek lige nettet for evt. kompatibilitetsproblemer
mellem de to produkter. Jeg snakker desværre af egne erfaringer.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike