Et handicappet sexliv
Fra : Lillie Brent

Dato : 24-05-02 00:46

Jeg har sittet og grublet litt her, etter i en annen tråd å ha
blitt penslet inn på tanken om min bror som var sterkt
handicappet fra 2-års alder. Det er så mange kloke hoder her på
denne gruppe, så kanskje dere har noen tanker om noen av mine
grublerier...

Min bror, som var nesten total lam fra halsen og ned, var foruten
sin muskelsykdom en ellers så smuk og viril dreng. Han begynte å
fantasere om piger fra 12-års alder, men ikke mange piger var
interessert i en dreng i rullestol som knapt kunne bevege seg.
Dette var en stor frustrasjon for ham, og han lillesøster ble
etterhvert ekspert på å spore opp og smugle inn pornoblader etc i
huset *G*

Jeg har sett annet sted i denne gruppen noen som hadde problemer
med datteren som tyvlånte mors dildo, men her er problemet: Om
sønn/datter ikke er istand til å onanere selv, hva så? Skal de så
bare fortrenge problemet? Skal de kjøpe tjenester til dem?
Arrangere dates?

Ingen, i alle fall ikke i Norge, har lov å ha noen form for
seksuell kontakt med sine barn, søsken el.l, så om min bror bad
meg på sine knær om hjelp, kunne jeg ikke gjøre noe... Hva er
rimelig å forvente i en slik situasjon, og hvilke rettigheter kan
en person ha til et sexliv, dersom han ikke selv kan råde over
det?

--
Lillie

Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-02 03:29

"Lillie Brent" <brentbarn@msn.com> wrote in message
news:56uqeusfk4uplur5ms8sridg740bt2 sut6@4ax.com...
> [...]
> rimelig å forvente i en slik situasjon, og hvilke rettigheter kan
> en person ha til et sexliv, dersom han ikke selv kan råde over
Der er ingen principiel forskel på forbudsmentaliteten vedr pædo-afvigelsen
og tidligere tiders hetz mod al unormal sex.
GÅDE: Hvorfor er nordmænd så kloge - de har flere Nobelpristagere end noget
andet land i forhold til hvor få de er?
SVAR Fordi de har så mange forbud, og at bryde dem er en daglig
intelligenstræning.

Da jeg arbejdede i Zambia var jeg gift med en norsk behandler, og jeg
tegnede abbonement på Playboy(næsten eneste porno dengang) og det forlangte
hun stoppet.
Det vejede med da hun kom hjem til sin stærke mor og besluttede sig for
skilsmisse , selvom hun var gravid og var blevet det efter vi havde
besluttet os for FN-job i Afghanistan. (Men der var nu andet der gjorde, at
vi ikke matchede, men var forelsket i at være forelsket og i
ulandsarbejdet.)

De stride nordmænd gjorde dengang mere ud af Nietzsche i gymnasiet end vi,
og faktisk har jeg min exkones Oslo-gymnasielærer at takke for at jeg
tidligt sporedes ind på denne vise tænker

"Godhed er _ofte_ mangel på styrke til at være ond" Nietzsche.(bemærk det
lille "ofte" som måske dynamitfilosoffen ikke medtog, men jeg vil nødig
kaldes sindsyg, så jeg udvander)

Fra : Lillie Brent

Dato : 26-05-02 22:57

Bo Warming skrev:

>GÅDE: Hvorfor er nordmænd så kloge - de har flere Nobelpristagere end noget
>andet land i forhold til hvor få de er?
>SVAR Fordi de har så mange forbud, og at bryde dem er en daglig
>intelligenstræning.

Hehe... ja, det er det sgu nok...

> [...]
>besluttet os for FN-job i Afghanistan. (Men der var nu andet der gjorde, at
>vi ikke matchede, men var forelsket i at være forelsket og i

Jeg følger ikke helt din tankebane her BW...

>"Godhed er _ofte_ mangel på styrke til at være ond" Nietzsche.(bemærk det
>lille "ofte" som måske dynamitfilosoffen ikke medtog, men jeg vil nødig
>kaldes sindsyg, så jeg udvander)

Kanskje du har et lille poeng her, - i såfall er jeg for god,
eller skal man si "godt oppdraget"?

--
Lillie

Fra : Bo Warming

Dato : 27-05-02 05:57

> Jeg følger ikke helt din tankebane her BW...

Jeg finder det naturligt, at sideløbende med sexliv i et ægteskab, har man
sin onani og porno. Men min exkone med rødder i norsk senkristendom ku ikke
ta det. Vi var rejst ud sammen for at få en på opleveren, og for at være
gode mod de stakkels ulande og ingen af os turde ensomhed så vi havde fundet
hinanden.
Vi skiltes fordi jeg var for frihedsglad og hun ville have en mere konform
mand hun kunne have magt over - men har ikke fundet nogen anden.
Jeg mener at når man skilles fordi man udvikler sig væk fra hinanden, bør
man ikke udfra kristen bagage gøre sig til dommer over om at manden har
skylden.Som udgangspunkt deler man skylden 50-50 og man bør lade
ex-partneren have samkvemsret, hvad jeg ikke fik selvom jeg betalte
børnepenge.

> Kanskje du har et lille poeng her, - i såfall er jeg for god,
> eller skal man si "godt oppdraget"?

Du mener opdraget til at vælge kvindelig svaghed - tillært hjælpeløshed - og
kalde det "GODHED"?
Jeg synes godt om ærlighed...
"Mor er ikke vred, mor er ked af det" er en uhyggelig magt-effektiv replik.
Og uærlig.

Jeg har stor respekt for Norge og deres selvhjulpenhed - de studerende får
ikke SU og de afviser flygtninge langt mere end vi. Frihandel er eneste
gode, statslige måde at give de fattige lande en chance.
Og når så modige private rejser ud for at sælge deres arbejdskraft, og
bliver dræbt af fundamentalister som det lige skete med ti franskmænd i
Pakistan, så lærer folk vel hvad jeg lærte på 4 år, at kulturkløft er et
undervurderet problem..
Dog ikke kulturkløften til vort seje lillebrorfolk i det høje nord -
fjeldaberne - den kløft er en spændende udfordring.

Fra : Lillie Brent

Dato : 27-05-02 23:10

Bo Warming skrev:

>Jeg finder det naturligt, at sideløbende med sexliv i et ægteskab, har man
>sin onani og porno. Men min exkone med rødder i norsk senkristendom ku ikke
>ta det.

Vel, da er vi noe uenige, din ex-kone og jeg...

> [...]
>skylden.Som udgangspunkt deler man skylden 50-50 og man bør lade
>ex-partneren have samkvemsret, hvad jeg ikke fik selvom jeg betalte

Det der er jeg helt enig med deg i, men det har heldigvis også
endret seg til det bedre de siste 20 årene...

>Du mener opdraget til at vælge kvindelig svaghed - tillært hjælpeløshed - og
>kalde det "GODHED"?

Nei, jeg vil ikke kalle det kvinnelig svaghet eller tillært
hjelpeløshet. Det kreves faktisk mer styrke iblant å være svak,
og det med hjelpeløse kvinner får meg bare til å grine...*G* Det
er patetisk og kanskje litt spill for galleriet? Men svakhet har
jeg respekt for, om den er selvvalgt...

>Jeg synes godt om ærlighed...
>"Mor er ikke vred, mor er ked af det" er en uhyggelig magt-effektiv replik.
>Og uærlig.

Enig, livet er fullt av dobbelmoral, og meget av dette kommer nok
ved at vi lærer en ting men føler noe helt annet.

> [...]
>bliver dræbt af fundamentalister som det lige skete med ti franskmænd i
>Pakistan, så lærer folk vel hvad jeg lærte på 4 år, at kulturkløft er et

Det der høres for politisk ut for meg, jeg unngår alt som heter
politikk, da det er mer dobbelmoralsk en religioner...

>Dog ikke kulturkløften til vort seje lillebrorfolk i det høje nord -
>fjeldaberne - den kløft er en spændende udfordring.

Tenkte du nå på Sverige? *GGG*

--
Lillie

Fra : how

Dato : 26-05-02 20:41

prøv at se på:

http://www.muskelsvindfonden.dk/fs1_kraft.html

der er en hel del om dette emne.

Der har også været debatter om dette enme i gruppen dk.helbred.handicap

Fra : Lillie Brent

Dato : 26-05-02 22:57

how skrev:

>prøv at se på:
>
>http://www.muskelsvindfonden.dk/fs1_kraft.html
>
>der er en hel del om dette emne.
>
>Der har også været debatter om dette enme i gruppen dk.helbred.handicap

Takk for info og link, - jeg er nok ikke så kjent med de danske
grupper, jeg trodde emnet kunne interessere denne gruppes lesere,
men der tok jeg feil... *G*

--
Lillie

Fra : Henning

Dato : 27-05-02 07:35

Lillie Brent wrote:

> Takk for info og link, - jeg er nok ikke så kjent med de danske
> grupper, jeg trodde emnet kunne interessere denne gruppes lesere,
> men der tok jeg feil... *G*

Det kan det også, men måske ikke lige i øjeblikket
Jeg har jo i nogle år arbejdet med patienter på sygehus
og der været dem behjælpelig med deres personlige
hygiejne, de kvinder der ønskede at jeg gav mig god tid,
fik da lidt ekstra tid i bade-situasioner, det lå godt nok
langt fra hjælp til seksuel tilfredsstillelse, men aligevel var
der erotiske undertoner i det og hvis der havde været
en og anden af disse kvinder, der havde udtrykt et
utvetydigt ønske om at det skulle ske, havde jeg hjulpet
med det.

Hvis jeg i dag skulle opleve igen at have med fysisk
handicappede kvinder at gøre og nogle af disse havde
et ønske om hjælp til at opnå seksuel tilfredsstillelse,
vil jeg da stille op til det, der går ingen skår af mig
fordi jeg evt, skulle holde en dildo og kærtegne en
kvindes krop.

Man har i Danmark haft forsøg med at pædagoger
havde sex med klienter der ikke naturligt kunne finde
seksual-partnere, men det gik vist ikke så godt, mest
på grund af visse kredses moralske afstandstagen
for det eksperiment.

Jeg ser nogle helt klare fordele ved, at det er de personer,
der i dagligdagen tager sig af disse mennesker, der også
dækker deres seksuelle behov, frem for at bruge prostituerede,
Fra mig selv har jeg erfaring for, at man hurtigt kommer til
at føle sympati, ømhed etc. for de mennesker man passer,
ja jeg vil næsten sige, kommer til at holde af dem, så det
næsten ligner kærlighed.

Men jeg tror kvinder generelt vil have sværere ved at
påtage sig at dække en handikappet mands seksuelle
på det plan, end mænd vil have det i forhold til de
kvindelige klienter.

Generelt mener jeg at alle har ret til et sexliv også
selv om personen ikke selv er i stand til f. eks. at
tilfredsstille sig selv, da din bror jo har hovedet
med sig, tror jeg han en dag vil møde en dejlig
kvinde, der vil være hans partner også på det
seksuelle område.

MVH
Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 27-05-02 09:12

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> en og anden af disse kvinder, der havde udtrykt et
> utvetydigt ønske om at det skulle ske, havde jeg hjulpet

Da en forstander købte massagepiger til sine handicappede, lød det fra
Glistrup at han er kaptajn på skuden og hvis han vil spare på
papirnusserkontoen og give de syge hvad de ønsker, så er det lige efter
bogen "Det vil fremsrkridtspartiet".

Men med Henning som behandler kan der slås to fluer med et smæk.?

> [...]

> påtage sig at dække en handikappet mands seksuelle
> på det plan, end mænd vil have det i forhold til de

Hvis en kvinde, der ønskede insemination var meget overvægtig, har nogen af
mine donorer måtte levere pr onani og i et pessar -
Mænd kan ikke få rejsning overfor enhver, ihvertfald ikke længe nok til at
gøre et samleje færdig, hvis hun ikke har den sunde kvindes evne til at
simulere liderlig.

> [...]
> tilfredsstille sig selv, da din bror jo har hovedet
> med sig, tror jeg han en dag vil møde en dejlig
> kvinde, der vil være hans partner også på det

Jeg har ikke ret til sexliv - jeg må da være skafferdyr eller klovne
intelligent eller hvad der nu skal til, for at en attraktiv pige gider.

Vedr om piger nemmere kan hjælpe syge med en hurtig udløsning, så er
problemet deres HÆMNINGER.
Giv dem en stak pornovideoer og lad behandlersken se dem sammen med
patienten, og hvis han gør sig klar til udløsning og hun lige skal "rive den
af de sidste par gange" eller blotte sit bryst, så er det grund til at give
hende lønforhøjelse.
Det er alt for dyrt at de velbetalte escortpiger skal hentes ind.

Fra : cybs

Dato : 28-05-02 23:20

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:5XlI8.27327$4f4.924155@news000.worldonline.dk...
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message

> Jeg har ikke ret til sexliv - jeg må da være skafferdyr eller klovne
> intelligent eller hvad der nu skal til, for at en attraktiv pige gider.

Du har ikke ret til en partner, nej. Men ret til sex med dig selv, og
ret til mulighed, tid og rum til at finde en partner, være alene med
denne, og få hjælp til at overvinde eventuelle forhindringer for sex
med dig selv eller partneren. Mon ikke det var det, Henning
mente?

MVH

cybs

Fra : Lillie Brent

Dato : 27-05-02 23:10

Henning skrev:

> [...]
>vil jeg da stille op til det, der går ingen skår af mig
>fordi jeg evt, skulle holde en dildo og kærtegne en

Jeg må jo bare tro deg på ditt ord, men jeg har vanskelig for å
tro at det er en vanlig oppfatning blant helsearbeidere, - i alle
fall ikke de litt opp i årene.

> [...]
>seksual-partnere, men det gik vist ikke så godt, mest
>på grund af visse kredses moralske afstandstagen

Jeg har hørt om noe slikt ja, og ordet "sexsamaritter" har jeg
også hørt, et grusomt ord synes nå jeg... Det høres ut som en
barmhjertighetsgjerning.

> [...]
>at føle sympati, ømhed etc. for de mennesker man passer,
>ja jeg vil næsten sige, kommer til at holde af dem, så det

Det er jeg helt enig i, men jeg kan også se problemer. Jeg prøver
å tenke hvordan det ville være å skulle være den som skulle
utføre en slik oppgave, kanskje med personer man ikke er helt
vild med. Jeg får problemer, selv om jeg vet hvordan det er for
de som er helt hjelpeløse...

>Men jeg tror kvinder generelt vil have sværere ved at
>påtage sig at dække en handikappet mands seksuelle
>på det plan, end mænd vil have det i forhold til de
>kvindelige klienter.

Det tror jeg også. Min bror bodde de siste årene på institusjon,
og der var denne tanke helt utelukket. Men det er også min
reaksjon, selv om jeg burde vite bedre.

> [...]
>tilfredsstille sig selv, da din bror jo har hovedet
>med sig, tror jeg han en dag vil møde en dejlig
>kvinde, der vil være hans partner også på det

Det mener jeg også, men fordi det var min bror, var det jo ikke
helt godt å se på hans problemer. Men det hendte som du sa, han
fant seg en sød pige, og de fikk sågar et barn sammen.

Min bror døde for 4 år siden, bare 22 år gammel.

--
Lillie

Fra : Henning

Dato : 29-05-02 07:42

Lillie Brent wrote:
> Henning skrev:

Hej Lillie

> Jeg må jo bare tro deg på ditt ord, men jeg har vanskelig for å
> tro at det er en vanlig oppfatning blant helsearbeidere, - i alle
> fall ikke de litt opp i årene.

Der findes mange helse-arbejdere, der afskyr klienternes
seksualitet, som lukker øjnene for de syges seksuelle
behov, der hvor jeg arbejder bliver beboerne bedt om
at tage hjem på week ends hvis de vil dyrke sex med
hinanden.

Især det kvindelige personale har problemer med
beboernes seksualitet og især de mandliges seksualitet
Sørgeligt, men sandt

> [...]
> utføre en slik oppgave, kanskje med personer man ikke er helt
> vild med. Jeg får problemer, selv om jeg vet hvordan det er for

Ud fra de erfaringer jeg har haft for de mange år siden, så
sker der en naturlig udvælgelse, klient og behandler imellem,
så det reelt kun er når de 2 partet har sympati for hinanden,
at klienten lukker op for sine seksuelle behov.
blandt de 24 patienter jeg omgikkes, var der måske højst
2 eller 3 der udtrykte de havde et seksuelt behov i løbet
af et år.
For mig er/var det afgørende, at oplægget kom fra dem
og ikke fra mig.
Lad mig beskrive hvordan det oftest gav sig udslag:
Den kvinde, der ønskede en tættere kontakt startede
som regel med at flirte med mig over nogle uger og
måneder og badesituationerne udartede sig til kærtegns
agtig karakter, der måske tog 3/4 til en hel time, 1 à 2
gange om ugen, i steddet for de 10 minutter det ellers
ville tage at sæbe ind, vaske af, tørre og hjælpe tøjet på,
5 minutter længere hvis der også skulle bruges body-lotion.

> Det mener jeg også, men fordi det var min bror, var det jo ikke
> helt godt å se på hans problemer. Men det hendte som du sa, han
> fant seg en sød pige, og de fikk sågar et barn sammen.

Ja heldigvis er kærligheden så stærk og smuk, at diverse
handikaps overvindes

Som behandler skal man naturligvis ikke overskride
hverken egne eller klienters grænser, men uanset hvad,
så har vi mennesker seksuelle behov, hvad enten vi lever
i parforhold eller ej! Dette gælder også handikappede
mennesker og jeg ser intet odiøst eller nedværdigende i,
at gå ind og give fysisk nærhed i en sådan seksuel situation,
vi andrer, der kan gå i byen når det passer os, søger da at
møde een vi kan finde lidt varme og opmærksomhed hos
hvis vi ikke lige har en partner for nuværende.
De fleste af de kvinder jeg tænker på, fandt da hen ad
vejen, partnere de kunne leve sammen med, det forhindrede
det der skete mellem os dem ikke i, for det var sympati og
kammeratskab, ikke kærlighed.
Jeg har ingen problemer med at give ømhed, opmærksomhed,
omsorg i en seksuel situation, uden at være forelsket eller
elske i parforhold forstand.
Det samme kan jeg også i ikke sksuelle situationer,
nå en klient er ulykkelig og ked af det
For mig drejer det sig udelukkende om med-memmeskelighed.

MVH
Henning

Fra : Tomas O.

Dato : 29-05-02 10:27

Henning skrev:

SNIP
> Især det kvindelige personale har problemer med
> beboernes seksualitet og især de mandliges seksualitet
> Sørgeligt, men sandt
SNIP

Av for den.. det er ligesom ude i samfundet *G*

Hilsen
Tomas

Fra : Ghita

Dato : 30-05-02 20:25

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Henning skrev:
>
> SNIP
> SNIP
>
> Av for den.. det er ligesom ude i samfundet *G*

Synes nok at du strammer den bare en smule nu ...........

Jeg har ikke noget problem med mine mandlige klienters
seksualitet sålænge jeg ikke selv skal stille op til bolledej,
og jeg mener egentlig heller ikke at det er en del af mit job.
Jeg har dog ikke noget imod at hjælpe med at formidle
kontakt til en prostitueret hvis det er et problem for personen
selv at gøre det.

--
Forsat god dag, aften eller hvad det nu er ........
Ghita

Fra : Tomas O.

Dato : 30-05-02 22:18

Ghita skrev:

SNIP

> Synes nok at du strammer den bare en smule nu ...........

ok ok.. jeg er en gammel provo, me der er et gran af sandhed i det
jeg skriver og her tænker jeg jo netop ikke på plejepersonale, men
kvinderne i almindelighed. hehe

Tomas

Fra : Ghita

Dato : 30-05-02 22:23

> [...]
>
> ok ok.. jeg er en gammel provo, me der er et gran af sandhed i det
> jeg skriver og her tænker jeg jo netop ikke på plejepersonale, men

Det var lige præcis det jeg tænkte og til det jeg kommenterede :)

Ghita

Fra : Tomas O.

Dato : 30-05-02 22:30

Ghita skrev:

> "Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Det var lige præcis det jeg tænkte og til det jeg
> kommenterede :)

og så siger du som virkelig mange kvinder at det ikke passer?

Jeg har været igennem nok kvinder til at jeg ved at procentdelen
af de der har problemer med mandens seksualitet er betydelig, de
har nu også problemer med deres egen De to ting følges lissom
ad.

Hilsen
Tomas

Fra : Ghita

Dato : 30-05-02 22:59

> [...]
> af de der har problemer med mandens seksualitet er betydelig, de
> har nu også problemer med deres egen De to ting følges lissom

Det har jeg nu ikke ( Været igennem en masse kvinder altså :) ), og
mine veninder som evt har et problem i den retning råber ikke højt
om det, så jeg kan ikke sige at det ikke passer.
Er problemet virkelig så stort, eller er du bare rendt ind i nogle
"forkerte" ?

Ghita

Fra : Tomas O.

Dato : 30-05-02 23:31

Ghita skrev:

SNIP
> [...]
> råber ikke højt om det, så jeg kan ikke sige at det ikke
> passer. Er problemet virkelig så stort, eller er du bare

Ud fra det antal jeg er 'rendt' ind i, vil jeg nok mene at der er
statistisk grundlag Og tro mig de har været endog meget
forskellige..

Jeg kan henvise til en artikel jeg engang har skrevet. I dag ville
jeg nok formulere den anderledes men essensen er den samme:

http://www.mandezonen.dk/test/article.php4?sid=33

Hilsen
Tomas

Fra : Ghita

Dato : 30-05-02 23:54

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

Snippe nip
> Jeg kan henvise til en artikel jeg engang har skrevet. I dag ville
> jeg nok formulere den anderledes men essensen er den samme:
>
> http://www.mandezonen.dk/test/article.php4?sid=33

Så forstår jeg hvad du mener, og når jeg tænker tilbage (meget
langt tilbage) har jeg nok også ligget en smule under for det
med hvordan man skal være i andres øjne.
Husker noget om at det ændrede sig drastisk da jeg mødte David
i tidernes morgen.

Fra : Tomas O.

Dato : 30-05-02 23:57

Ghita skrev:

SNIP

> [...]
> for det med hvordan man skal være i andres øjne.
> Husker noget om at det ændrede sig drastisk da jeg mødte

Det kan du godt bilde mig ind Da jeg var ung var en af de
dejligste kvinder jeg nognesinde har været samen med en pige der
kom fra Ghana og hendes opdragelse omkring sin og andres
seksualitet var sgu noget vi kunne lære af herhjemme.

manner siger jeg bare!

Hilsen
Tomas som lige mindes en god tid.

Fra : cybs

Dato : 29-05-02 23:03

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cf47837$0$18647$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> behov, der hvor jeg arbejder bliver beboerne bedt om
> at tage hjem på week ends hvis de vil dyrke sex med

Det var som syv satan! Du kalder dem "beboerne" - så må
det vel også være deres hjem, eller hvad? "Tage hjem på
weekend" er jo så lidt af en selvmodsigelse - jeg gætter på,
at det er unge mennesker, som så forventes at tage hjem til
forældrene. Men hvis de er personligt myndige, så er det
ulovligt at lave den slags indskrænkninger i deres personlige
frihed. Tidligere var det meget almindeligt, men i dag?

> Især det kvindelige personale har problemer med
> beboernes seksualitet og især de mandliges seksualitet
> Sørgeligt, men sandt

Det kan jeg desværre kun bekræfte. Men så må deres
ledere gå ind og tage et ansvar. Ingen skal være overladt
til den enkelte hjælpers forgodtbefindende - på det eller
andre områder. Hvad, hvis en hjælper ikke kan lide at
vaske tissemænd - skal hun så bare ha lov at springe det
over?

> [...]
> så det reelt kun er når de 2 partet har sympati for hinanden,
> at klienten lukker op for sine seksuelle behov.

Sympati i betydningen fortrolighed, ja. Det skulle da gerne være
muligt at få sine behov set af sin behandler uden at være nødt
til at flirte med denne.....

> blandt de 24 patienter jeg omgikkes, var der måske højst
> 2 eller 3 der udtrykte de havde et seksuelt behov i løbet
> af et år.

Så kan man godt tillade sig at spørge - nænsomt - til det!

> [...]
> som regel med at flirte med mig over nogle uger og
> måneder og badesituationerne udartede sig til kærtegns

Er du aldrig blevet opmærksom på sexuelle behov, som
overhovedet ikke var rettet mod dig? Og hvad gjorde du
så?

> [...]
> møde een vi kan finde lidt varme og opmærksomhed hos
> hvis vi ikke lige har en partner for nuværende.

Mange gør, ja - men der er magtforholdene helt anderledes,
der er ingen afhængighed involveret. Hvis hjælperne alene
står for sex/kærtegns-forsyningen, så kan det også alt for
nemt blive brugt som et magtmiddel. Uh - når jeg tænker på,
hvor mange andre "goder", jeg har set inddraget som led
i "disciplinering" af voksne mennesker )-:

> De fleste af de kvinder jeg tænker på, fandt da hen ad
> vejen, partnere de kunne leve sammen med, det forhindrede
> det der skete mellem os dem ikke i, for det var sympati og
> kammeratskab, ikke kærlighed.

Det var da i alt fald godt at høre!

> Jeg har ingen problemer med at give ømhed, opmærksomhed,
> omsorg i en seksuel situation, uden at være forelsket eller
> elske i parforhold forstand.

Men du kan ikke regne med, at det samme altid vil gælde
for dine klienter.

Jeg forstår, at du her taler om ting, der ligger nogle år tilbage,
og sikkert har der ikke været så mange andre muligheder på
det tidspunkt, så din personlige tilgang til emnet er nok faldet
som regn på et tørt sted - respekt for det! Situationen er
anderledes i dag - der er andre muligheder og rettigheder for
fx handicappede på institution, og det vil ikke være rimeligt
udelukkende at tilbyde en løsning som din, som er afhængig
af den enkelte hjælper/behandlers sympati og lyst til at
medvirke.

MVH

cybs

Fra : Henning

Dato : 31-05-02 04:52

cybs wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var som syv satan! Du kalder dem "beboerne"

Lidt flueknepperi om ord og termer.
> [...]
> ulovligt at lave den slags indskrænkninger i deres personlige
> frihed. Tidligere var det meget almindeligt, men i dag?

Jeg arbejder på et sindsygehospital og beboerne er patienter!
Der hvor jeg arbejder, ligger de på 2 og 3 sengs-stuer, flere
af dem har egne lejligheder andre bor i bofællesskaber, nogle
på psykiatriske plejehjem, som de vender hjem til efter endt
behandling, de er typisk indlagt fra 1 til 3-6 måneder, enkelte
i årevis, under de omstændigheder er der ingen plads til sex
og et privatliv uden at genere andre og her tager vi mest hensyn
til de der ved at bo på 2 sengsstuer bliver generet af at deres
stuefælle dyrker sex i senge ved siden af, derfor: Sex må du
tage hjem og dyrke i week ends

> [...]
> andre områder. Hvad, hvis en hjælper ikke kan lide at
> vaske tissemænd - skal hun så bare ha lov at springe det

Eller vaske manden med alle tegn på afsky malet i ansigtet?
Det handler om den kvindelige behandlers egen seksualitet
som hun ikke kan undertrykke. En leder kan altså ikke ændre
personalets syn på seksualitet, det skal komme fra den enkelte
selv og har man et forkvaklet syn på sex og andres sksualitet
er det et forkert arbejde man har valgt!

> Så kan man godt tillade sig at spørge - nænsomt - til det!

Nej, oplægget må komme fra patienten

> Er du aldrig blevet opmærksom på sexuelle behov, som
> overhovedet ikke var rettet mod dig? Og hvad gjorde du
> så?

Jeg tager mig kun af klare udmeldinger, ikke formodninger.

> [...]
> hvor mange andre "goder", jeg har set inddraget som led
> i "disciplinering" af voksne mennesker )-:

Alt kan bruges til "disiplinering" med sindssyge loven i hånden
har man uendelig magt!

> [...]
> udelukkende at tilbyde en løsning som din, som er afhængig
> af den enkelte hjælper/behandlers sympati og lyst til at

Det er kun dig der taler om een form for medvirken til løsningen
af den handikappedes seksuelle problemer, ønsker og behov.
Jeg siger kun, at jeg har ingen problemer med nærhed, hvis
DET ønskes.

Hvad har du i grunden selv *i klemme*?

MVH
Henning

Fra : cybs

Dato : 04-06-02 03:09

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cf6f35e$0$78767$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Lidt flueknepperi om ord og termer.

Den slags har jeg sgu ikke tid til - jeg tog dine ord for
pålydende og reagerede ud fra det. Fluerne må du
gerne ha for mig...

> [...]
> til de der ved at bo på 2 sengsstuer bliver generet af at deres
> stuefælle dyrker sex i senge ved siden af, derfor: Sex må du

Se, det er jo en meget forståelig konsekvens af de
urimelige pladsforhold - det ser da heller ikke ud, som
om du er uenig. Men lige før brugte du det som eksempel
på noget helt andet, så vidt jeg kan læse:

Du skrev nemlig:
[...]

Hvis det var sagens rette sammenhæng, havde jeg jo nok
forventet, at en rettænkende mand som dig ville ha reageret
med et forsvar for beboernes rettigheder?

Lissom jeg er ked af, at Lillie og andre skal få det indtryk,
at sådan er det bare i dagens Danmark (skønt det er det
såmænd nok, de steder hvor ingen påtaler det).

> [...]
> selv og har man et forkvaklet syn på sex og andres sksualitet
> er det et forkert arbejde man har valgt!

En leder kan nu godt gøre en del! Selvom man desværre
ikke bare kan udskifte de mest forkvaklede, så kan man
fortynde med nyt blod, undervise, starte debat om
holdninger. Og hvad det sexuelle angår, så er holdningen
i øjeblikket, at ingen hjælper skal presses ud over egne
grænser - men at man må gøre sig dem klart, så der
kan tilkaldes "forstærkning", når ens egen grænse nåes.
Så faktisk er det tilladt at "springe over", når man bare
melder tilbage, at det er det man gør.

> Nej, oplægget må komme fra patienten

Der er mit arbejde så anderledes end dit. Beslutningen
om hvad der skal arbejdes med er klientens, oplægget
kan godt komme fra mig. Og jeg kan endda gøre det,
uden at nogen føler sig stødt (-;

> Jeg tager mig kun af klare udmeldinger, ikke formodninger.

Er der så andre til at tage sig af de mindre klare
udmeldinger?

> Alt kan bruges til "disiplinering" med sindssyge loven i hånden
> har man uendelig magt!

Faktisk har jeg overvejet, om brug af "sindsygeloven" ville
være et fremskridt på almindelige plejehjem. Fixering skal
da i det mindste registreres og indberettes, men at fratage
en person sin kørestol "for at få lidt ro" skal tilsyneladende
ikke....

> Hvad har du i grunden selv *i klemme*?

Det taler vi om længere nede i tråden...

MVH

cybs

Fra : Henning

Dato : 05-06-02 15:42

cybs <cybs@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:adh7sh$10v37l$3@ID-
131260.news.dfncis.de...
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej cybs

SNIP

Jeg svarer generelt på dine sidste indlæg, for at holde
tråden lidt i ave

Jeg mener at enhvær har ret til et sexliv ud fra de
preferancer hver især har så længe det ikke tvinger
andre til at deltage.

Jeg som behanler, leverer det nødvendige for at
løse evt problemer for de mennesker, der er
min berøringsflade inden for systemet.

Jeg som behanler går ind for patienternes rettigheder,
hvor jeg påpeger det urimelige i begrænsninger, der
skyldes fordomme og/eller et snævert livssyn/livsholdning.

For kort tid siden havde vi en mandlig patient, der i løbet af
en uge havde haft sex med samtlige de kvindelige patienter
på afdelingen, mine kvindelige kollegaer (14 stks) var dybt
forargede og opfattede det som grov udnyttelse af kvinderne,
hvor jeg påpegede, at de jo ( kvinderne) selv sagde ja til
manden og kunne se, at han bollede med alle de andre kvinder
også, så jeg kunne ikke se nogen problemer i det, kvinderne
var jo voksne mennesker, der var fra 5 til 15 år ældre end
manden. Een af mandens kontaktpersoner nægtede at
fortsætte som kontaktperson for "denne sex-galning"
der udnyttede afdelingens kvindelige patienter?
Hvad skete? Jo han blev flyttet til er "ren" mands-afdeling,
for også vores kvindelige overlæge syntes han udnyttede
kvinderne på det groveste.
Når selv vores øverste ledelse, der består af kvinder, synes
patienterne ikke har ret til at vælge frit, er der sku ikke meget
at stille op på "gulv-plan"

I de sidste 25 år har jeg udelukkende haft med selvhjulpne
patienter at gøre, så spørgsmålet om hjælp er begrænset
til almindelig seksualvejledning, diskution af etik og moral.

Ved diskussioner med mine kvindelige kollegaer ender det
ofte på et eller andet tidspunkt med at kollegaen siger noget
i retning af at jeg jo er en mand og derfor ikke kan sætte
mig ind i problematikken, så jeg er for længst holdt op
med at være "skt. Georg" i større målestok

MVH
Henning

Fra : cybs

Dato : 05-06-02 20:56

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cfe235c$0$8953$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> cybs <cybs@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:adh7sh$10v37l$3@ID-
> 131260.news.dfncis.de...
>
> Hej cybs

Hej Henning!

> [...]
> Når selv vores øverste ledelse, der består af kvinder, synes
> patienterne ikke har ret til at vælge frit, er der sku ikke meget

Nu ved jeg jo ikke, hvilke problemer, jeres kvindelige
patienter har. Nogen gange skyldes indlæggelse på
psykiatrisk afdeling jo, at personen i øjeblikket ikke
kan ta vare på sig selv, skader sig selv, anbringer
sig i farlige situationer osv. Jeg kunne være bekymret
for, om de så ville tænke på at beskytte sig mod fx
HIV-smitte. Men så burde det måske være dem, der
i en periode skulle overflyttes til en ren kvindeafdeling?
Den samme betragtning gælder selvfølgelig manden,
selvom smitten sjældnere går den vej.

Men forargelse og snak om grov udnyttelse synes jeg
virker ret malplacerede - det lyder som om "noget andet"
i øjeblikket har overskygget den indsigt i patienternes
problematik, man burde forvente.

> [...]
> mig ind i problematikken, så jeg er for længst holdt op
> med at være "skt. Georg" i større målestok

Nåda (-:
Så bliver det vidst nødvendigt med en mere ligelig
kønsfordeling blandt personalet - for argumentet må vel
også gælde den anden vej?

MVH

cybs

Fra : Henning

Dato : 06-06-02 01:19

cybs <cybs@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:adlqqc$atgc$2@ID-
131260.news.dfncis.de...
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Henning!

Hej cybs
..

> [...]
> sig i farlige situationer osv. Jeg kunne være bekymret
> for, om de så ville tænke på at beskytte sig mod fx

Dine/mine bekymringer er irelevante, da det jo er patienternes
ret til et sexliv det handler om, det er voksne og normal-
begavede mennesker der er tale om, det eneste der er oveni,
er deres sindssygedom, de er hverken dumme eller uvidende,
kan de ikke tage vare på og ansvaret for sig selv, er de ikke
på åbne afdelinger.

> Nåda (-:
> Så bliver det vidst nødvendigt med en mere ligelig
> kønsfordeling blandt personalet - for argumentet må vel
> også gælde den anden vej?

Uddannelsen er skabt af kvinder og for kvinder, derfor
vil der aldrig blive ligelig kønsfordeling, men det er en helt
anden snak, der ikke hører hjemme her

MVH
Henning

Fra : Lillie Brent

Dato : 30-05-02 00:27

Henning skrev:
>Lillie Brent wrote:

Hej Henning

> [...]
>behov, der hvor jeg arbejder bliver beboerne bedt om
>at tage hjem på week ends hvis de vil dyrke sex med

Det stemmer bedre med det bildet jeg selv har...

>Især det kvindelige personale har problemer med
>beboernes seksualitet og især de mandliges seksualitet
>Sørgeligt, men sandt

Det kan det være flere årsager til, bl.a ville jeg som "beboer"
vært litt forsiktig med hvem jeg ville tillate å dekke mine
seksuelle behov, spesielt om jeg var i en situasjon hvor jeg ikke
kunne bevege meg (les forsvare seg). I en slik situasjon, ville
et nei være alt man hadde å protestere med, dersom man skulle
føle at noen av sine grenser ble overskredet. "Normale" mennesker
kan jo understreke sitt nei på mange andre og fysiske måter.

> [...]
>blandt de 24 patienter jeg omgikkes, var der måske højst
>2 eller 3 der udtrykte de havde et seksuelt behov i løbet

Jo, og det kan jeg godt forstå, for man må da føle seg litt ille
berørt over å måtte be et menneske man bare har vennskabelige
relasjoner til, å tilfredstille seg seksuelt? Jeg tror mitt behov
måtte vært enormt om jeg skulle bedt om noe sånt. Tenk for deg
selv, om du har et godt forhold til din nabo, - hvor trengende
måtte du være før du bad henne tilfredstille deg seksuelt?
(Kanskje et søkt eksempel.) *G*

>For mig er/var det afgørende, at oplægget kom fra dem
>og ikke fra mig.

Selvsagt...

> [...]
>ville tage at sæbe ind, vaske af, tørre og hjælpe tøjet på,
>5 minutter længere hvis der også skulle bruges body-lotion.

Dette høres jo smukt ud, og selv har jeg bare den erfaring jeg
fikk gjennom min bror. Men vil ikke det du gjør, bli å leke med
andres følelser? Jeg vet min bror var utrolig svak for den person
som viste ham litt mer omsorg enn gjennomsnittet, det var jo så
få som tenkte på at han hadde sexuelle følelser overhodet. Han
ville selvsagt som alle andre gjerne ha en smuk pige som var sin,
så dersom noen skulle vise ham litt ekstra oppmerksomhet på den
måte du beskriver, ville det ikke tendt et håp om et varig
forhold, dersom han ellers kunne like pigen...?

>Ja heldigvis er kærligheden så stærk og smuk, at diverse
>handikaps overvindes

Jo, men det avhenger nok mer av type handicap, utseendet forøvrig
og oppførsel hos personen, enn det er for befolkningen forøvrig,
eller?

> [...]
>møde een vi kan finde lidt varme og opmærksomhed hos
>hvis vi ikke lige har en partner for nuværende.

Det er jeg enig med deg i, men jeg må si det gir meg mange
tanker, og jeg føler mig igrunnen noe splittet over hva jeg
egentlig skal mene. Jeg vil så gjerne være like positiv som du
er, samtidig som jeg er litt redd for å gjøre noe som kanskje kan
skade mer enn det gavner. Men det igjen har kanskje noe å gjøre
med at jeg er kvinne, - man er vant med at menn lettere binder
seg følelsesmessigt og ikke vil gi slipp igjen, om man først gir
dem lillefingeren... *G*

>De fleste af de kvinder jeg tænker på, fandt da hen ad
>vejen, partnere de kunne leve sammen med, det forhindrede
>det der skete mellem os dem ikke i, for det var sympati og
> kammeratskab, ikke kærlighed.

Det er nok enkelt nok, men det undrer meg noe... - var det ingen
der forelskede seg i deg? Det ville jeg bare funnet naturlig...

> [...]
>nå en klient er ulykkelig og ked af det
>For mig drejer det sig udelukkende om med-memmeskelighed.

Jo, du høres ut til å være en fyr der bryr seg om andre, og jeg
tror nok mange ville håbet på å få deg som sin helse-arbeider...
*G*

--
Lillie

Fra : Henning

Dato : 30-05-02 20:18

Lillie Brent wrote:
> Henning skrev:

> Hej Henning

Hej Lillie

> [...]
> føle at noen av sine grenser ble overskredet. "Normale" mennesker
> kan jo understreke sitt nei på mange andre og fysiske måter.

Det har du ret i, det kræver enorm overvindelse at bede
andre om hjælp i sådanne situationer, derfor skal der være
en længere dialog mellem den handikappede og hjælperen,
så grænserne er på plads, det handler om den handikappedes
og ikke hjælperens behov og et nej, skal altid respekteres
her som i alle situationer ( En pige kan ikke sige nej på
skrømt til mig, for jeg tager altid et nej for et NEJ!!!!)

> [...]
> selv, om du har et godt forhold til din nabo, - hvor trengende
> måtte du være før du bad henne tilfredstille deg seksuelt?

Naboens og min kemi passer ikke sammen så..... *G*

> [...]
> måte du beskriver, ville det ikke tendt et håp om et varig
> forhold, dersom han ellers kunne like pigen...?

De som jeg tænker på fra dengang, vidste alle
jeg var gift og havde børn, det var og er stadig en del
af den kommunikation der foregår mellem "mine" klienter
og mig, så selv om de måske ( hvad jeg ikke oplevede )
blev forelskede i mig, var det ikke anderledes, hvad
enten jeg gjore mere ud af badesituationen eller ej, eller
for ikke handikappede i øvrigt.

> Jo, men det avhenger nok mer av type handicap, utseendet forøvrig
> og oppførsel hos personen, enn det er for befolkningen forøvrig,
> eller?

Personligheden ER alfa og omega, udseendet og arten af
handikap sekundært, sådan er det, tror jeg i alle tilfælde,
hvor parforhold etableres

> [...]
> med at jeg er kvinne, - man er vant med at menn lettere binder
> seg følelsesmessigt og ikke vil gi slipp igjen, om man først gir

Naturligvis vender man mange tanker og jeg husker eet tilfælde,
hvor jeg sagde til en kvinde, jeg gør det kun hvis du kan få
recept hos lægen på det ( Men hun var nu også en slagfærdig
kvinde, med masser af humor )
Jeg vil kun være med til så tæt menneskelig kontakt, hvis det
har udviklet sig over en rum tid.
Jeg forelsker mig da også i de kvindelige klienter og nogle
af dem charmerer min sidste skjorte fra mig, hvis jeg ikke
fastholder min professeonalisme over for dem *GGG*
Mænd slipper ikke lettere den han elsker, end kvinder gør
Men mænd har tilsyneladende lettere ved at have et seksuelt
forhold, uden de med parforhold forbundne følelser, hvor
flere kvinder ikke rigtigt får noget ud af sex på kammeratlig
bacis eller ved *one night stands*
Derfor tror jeg også, at det var derfor, der gik op mod
3-6 måneder, før *badesituasionerne* udviklede sig.

> Det er nok enkelt nok, men det undrer meg noe... - var det ingen
> der forelskede seg i deg? Det ville jeg bare funnet naturlig...

Måske nok, men da de vidste, jeg var gift og havde børn, vidste
de også at jeg ikke var ledig for parforhold, det var ikke værre for
dem end hvis det havde været en af mine kolegaer eller enhvær anden
kvinde (eller lige så slemt)
Men går jeg ud fra mig selv og mine følelser omkring at forelske
mig i en kvinde, jeg ved er optaget af et parforhold, så er det
ikke så svært at være i dennes nærhed, man kender jo vilkårene

> Jo, du høres ut til å være en fyr der bryr seg om andre, og jeg
> tror nok mange ville håbet på å få deg som sin helse-arbeider...
> *G*

Jeg arbejder for nuværende med unge mennesker mellem 17 og
35 år, de ser mig oftest som en faderskikkelse de kan gøre oprør
imod, så jeg ryger ofte ind i konflikter der ligner de jeg har med
min søn og datter *G*
Min opgave er jo meget at opdrage, så de ikke løber ind i konflikter
uden for behandler-regiet
( det kaldes for "jeg-støttende-sygepleje") ( Jeg=ID)

MVH
Henning

Fra : Lillie Brent

Dato : 31-05-02 01:01

Henning skrev:

Hej Henning

> [...]
>her som i alle situationer ( En pige kan ikke sige nej på
>skrømt til mig, for jeg tager altid et nej for et NEJ!!!!)

Jo, og vi er helt enige. Men det er med deg som den hjelpende
hånd, og dures ut som en deilig fyr *G* Men likevel føler jeg meg
ikke helt vel ved tanken.

>Naboens og min kemi passer ikke sammen så..... *G*

Haaa! Den var syltynn... og slett ikke hva jeg søkte etter, men
jeg forventet den nesten... *G*

> [...]
>blev forelskede i mig, var det ikke anderledes, hvad
>enten jeg gjore mere ud af badesituationen eller ej, eller

Det her er vanskelig for meg å sette ord på, jeg føler på den ene
siden at det er smukt og godt at noen tenker på at sine
"klienter" har sexuelle følelser, samtidig som noe protester inni
meg. Jeg tenker først som deg, at man gjerne vil vise
medmennesklighet også her, men det blir feil på en måte fordi det
bare er følelser man låner en liten stund, og så er alt som før.
Det blir på et vis "å spise smulene fra de rikes bord", - litt
uverdig på et vis for den handikappede, - de må ta til takke med
det lille de får og være glad... Skjønner du hvordan jeg føler?

>Personligheden ER alfa og omega, udseendet og arten af
>handikap sekundært, sådan er det, tror jeg i alle tilfælde,
>hvor parforhold etableres

Ja, det tror jeg nok er riktig...

>Jeg forelsker mig da også i de kvindelige klienter og nogle
>af dem charmerer min sidste skjorte fra mig, hvis jeg ikke
>fastholder min professeonalisme over for dem *GGG*

Hvor var det jeg leste at man leker ikke med ilden uten at man
blir brent... *GGG*

> [...]
>forhold, uden de med parforhold forbundne følelser, hvor
>flere kvinder ikke rigtigt får noget ud af sex på kammeratlig

Hov ja, - kanskje derfor jeg alltid har på følelsen at jeg er på
rømmen fra en eller annen mann... Får man da aldri gå i fred ?

> [...]
>mig i en kvinde, jeg ved er optaget af et parforhold, så er det
>ikke så svært at være i dennes nærhed, man kender jo vilkårene

Jo, det er enkelt nok å forholde seg til en person som man vet er
i et parforhold, men i denne situasjonen blir det jo personen i
parforholdet som involverer seg i, og bidrar med å hjepe deg med
å ta hull på dine følelser!?

> [...]
>uden for behandler-regiet
> ( det kaldes for "jeg-støttende-sygepleje") ( Jeg=ID)

Da har du sikkert mye mer erfaring enn meg på området, så sant du
kan "se skogen for bare trær"... *G*

--
Lillie

Fra : Henning

Dato : 31-05-02 04:08

Lillie Brent wrote:
> Henning skrev:

> Hej Henning

Hej Lillie

> [...]
> uverdig på et vis for den handikappede, - de må ta til takke med
> det lille de får og være glad... Skjønner du hvordan jeg føler?

Jeg forstår godt hvad du siger, tænker og føler
Da det for mit vedkommende er kvinder det handler om,
er der nok ikke noget at sige til, at det i grunden var tale
om ganske få, hvor det udviklede sig som beskrevet,
netop fordi kvinder generelt er mere afhængig af en
følelsesmæssig tæt forbindelse, for at kunne få noget
ud af det seksuelle med en mand, uden bagefter at føle
der manglede noget for det var helt godt.

Hvad enten det er en behandler, der går direkte ind og
hjælper, eller der er tale om en prostitueret, eller bare
at give vedkommende nogle tekniske hjælpemidler,
vil det altid være et substitut for den ægte varer og ud
fra den betragtning er det " smuler fra de riges bord"
Men for de der hellere ønsker "smulerne" end helt
at undværer, burde der være en løsning og i situationen
er det for mig tale om at værer der, kun for hende, min
omsorg, ømhed og opmærksomhed er altid ægte når
jeg giver og viser den i alle situationer, også de ikke
seksuelle

> Hvor var det jeg leste at man leker ikke med ilden uten at man
> blir brent... *GGG*

Jep og der ryger da også et lille knus af til sådan en charmetrold,
når hun ruller sig ud *GGG*

> [...]
> i et parforhold, men i denne situasjonen blir det jo personen i
> parforholdet som involverer seg i, og bidrar med å hjepe deg med

De kvinder jeg snakker om, var ikke uerfarne kvinder, men kvinder
der havde erhvervet sig et meget plejekrævende handikap, f. eks.
efter færdselsuheld, hvor jeg som mand i den situation kunne hjælpe
dem til at se sig selv som nogle, stadigvæk dejlige og attraktive
kvinder med charme og sexappeel. Det var langt lettere at få dem
til at få håb, drømme og forventninger til fremtiden, når jeg frem
for en "professionel tilgang" agerede som mig selv og dermed
som mand og spillede på de tangenter ( give komplimanger etc.etc.)
I og med de fik håb og tro, fik de også selvvær og selvsikkerhed
så de fremstod netop så dejlige og attråværdige de var i virkeligheden.

Selv om du i grunden ved det er umuligt, så tror jeg du ville
føle dig smigret og femenin, hvis en sød mand udbrød:
" Hold da fest, hvor er du dejlig! Dig kunne jeg sagtens
forelske mig i, hvis jeg var ledig!" og han så kyssede dig
på hånden og kiggede dig dybt i øjnene så du kunne se
han uforbeholdne beundring? *S*

> Da har du sikkert mye mer erfaring enn meg på området, så sant du
> kan "se skogen for bare trær"... *G*

Ingen træer vokser ind i himlen *GGG*

MVH
Henning

Fra : Lillie Brent

Dato : 01-06-02 02:33

Henning skrev:

Hej Henning

> [...]
>ud af det seksuelle med en mand, uden bagefter at føle
>der manglede noget for det var helt godt.

Det tror jeg nok... Og det er sikkert mange flere som ønsker, men
ikke tør...

> [...]
>omsorg, ømhed og opmærksomhed er altid ægte når
>jeg giver og viser den i alle situationer, også de ikke

Det er klart, at om valget er noe eller ingenting, vil nok mange
takke ja til noe.

>Jep og der ryger da også et lille knus af til sådan en charmetrold,
>når hun ruller sig ud *GGG*

Det tror jeg nok... *G*

> [...]
>I og med de fik håb og tro, fik de også selvvær og selvsikkerhed
>så de fremstod netop så dejlige og attråværdige de var i virkeligheden.

Det lyder deilig... Og jeg vet at personer som har vært ude for
et ferdselsuheld eller lignende, og pådratt seg et stort handikap
i voksen alder, ofte har større problemer med å se seg selv som
attråverdig etterpå. En som er født slik, har lettere for å se
seg selv som et "normalt" menneske, og de oppfører seg da også
derefter. Slik var det med min bror, man glemte at han ikke var
som andre...

> [...]
>forelske mig i, hvis jeg var ledig!" og han så kyssede dig
>på hånden og kiggede dig dybt i øjnene så du kunne se

Neineinei! Jeg går ikke på den der... *lukke øyne* *GGG*

--
Lillie

Fra : Henning

Dato : 02-06-02 18:04

Lillie Brent wrote:
> Henning skrev:

Hej Lillie

> Det tror jeg nok... Og det er sikkert mange flere som ønsker, men
> ikke tør...

Hvordan mener du?

> [...]
> seg selv som et "normalt" menneske, og de oppfører seg da også
> derefter. Slik var det med min bror, man glemte at han ikke var

Det samme har jeg oplevet
Efter meget kort tid, bliver personens handikap *usynlig*

> Neineinei! Jeg går ikke på den der... *lukke øyne* *GGG*

Lad du bare vær ;oP *G*
Du flirter jo vildt i den anden gruppe *GGG*
Sådan har vi det jo alle sammen ( med få undtagelser)
En flirt! Et smil! Et klap på skulderen og livet er bare dejligt!

MVH
Henning

Fra : Lillie Brent

Dato : 03-06-02 02:05

Henning skrev:

Hei Henning

>Hvordan mener du?

At det var mange flere kvinner som håpet på at det skulle utvikle
seg til noe med deg, men som ikke våget å fortelle om det eller
spørre om bistand etc... Det koster litt å utlevere seg så meget.

>Det samme har jeg oplevet
>Efter meget kort tid, bliver personens handikap *usynlig*

Ja, og det er det samme som skjer med alle andre også, man får et
førsteinntrykk, - kanskje er fyren ganske stygg å se på, men
etter en tid glemmer man hvordan han ser ut. Derfor betyr også
utseendet så lite egentlig. Det er bare som en reklameplakat
dersom du er virkelig smuk...*G*

>Lad du bare vær ;oP *G*
>Du flirter jo vildt i den anden gruppe *GGG*
>Sådan har vi det jo alle sammen ( med få undtagelser)
>En flirt! Et smil! Et klap på skulderen og livet er bare dejligt!

Ja, for det er det jo absolutt, mesteparten av tiden. *G*
Og sa du flirte?! Jeg gjør da ikke sånt... Nææ... Det er bare en
taktikk for å få Mic på andre tanker... Han vil nemlig ha meg til
Danmark i juli...*GGG*

--
Lillie

Fra : Henning

Dato : 03-06-02 08:28

Lillie Brent wrote:
> Henning skrev:

Hej Lillie

> At det var mange flere kvinner som håpet på at det skulle utvikle
> seg til noe med deg, men som ikke våget å fortelle om det eller
> spørre om bistand etc... Det koster litt å utlevere seg så meget.

Det ved jeg ikke, for jeg er dum som en dør uden håndtag
når det gælder kvinders signaler angående sex eller forelskelse
i mig, som min kone siger:
" Du fatter ikke en brik, før du får et anbefalet brev fra en
advokat i 3 kopier, og er der endelig en kvinde der henvender
sig til dig, så det ikke kan misforstås, tror du hun laver fis med
dig"

> [...]
> Og sa du flirte?! Jeg gjør da ikke sånt... Nææ... Det er bare en
> taktikk for å få Mic på andre tanker... Han vil nemlig ha meg til

Det kan jeg da godt forstå, du er jo en intiligent og reflekterende
kvinde med tæft for at udtrykke evt uenighed på den måde, at
du går efter bolden og ikke spilleren )
Jeg håber du kommer for DSS skribenterne, der plejer
at møde op, er alle sammen nogle skønne mennesker,
der både er til sjov og alvor *G*

MVH
Henning

Fra : Lillie Brent

Dato : 03-06-02 18:40

Henning skrev:
>Lillie Brent wrote:

Hej Henning

> [...]
>advokat i 3 kopier, og er der endelig en kvinde der henvender
>sig til dig, så det ikke kan misforstås, tror du hun laver fis med

Hehe... Det høres da slett ikke så ille ud for den som har deg
som partner...

>Det kan jeg da godt forstå, du er jo en intiligent og reflekterende
>kvinde med tæft for at udtrykke evt uenighed på den måde, at
>du går efter bolden og ikke spilleren )

Ja, i disse fotballtider passer jo den bra, men på fotballbanen
ville jeg nok blitt fristet til å glemme hele ballen... *GGG*

>Jeg håber du kommer for DSS skribenterne, der plejer
>at møde op, er alle sammen nogle skønne mennesker,
>der både er til sjov og alvor *G*

Det kunne vært spennende, men jeg vet ennå ikke når jeg eller min
samboer får ferie i år. Så jeg får tenke litt mer på sagen. *G*

--
Lillie

Fra : cybs

Dato : 28-05-02 01:09

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cf1d399$0$97286$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> vil jeg da stille op til det, der går ingen skår af mig
> fordi jeg evt, skulle holde en dildo og kærtegne en

For mig at se, Henning, så blander du tingene sammen.
Vil du give sex, eller vil du give hjælp til onani? Hvis behovet
er onani, fordi din klient ikke kan selv, og måske ingen partner
har for øjeblikket, så er dit tilbud om kærtegn i den forbindelse
ret så upassende - og et signal om, at du tror din klient ikke kan
finde en partner og må nøjes med at begrænset lån af din
kones mand. jeg ville blive ret så rødglødende, hvis min
kærestes hjælpere tilbød ham den slags tjenester - hvorimod
onani er en helt anden sag, også hvis man behøver hjælp.

Du ved sikkert, at der findes hjælpemidler, som ikke kræver
håndfunktion - hjælperen kan så blot hjælpe til med arrangementet,
forlade rummet, og komme tilbage til aftalt tid eller tilkaldes og
hjælpe med oprydningen. Jeps, det er mekanisk, klinisk og
upersonligt, men det er i hvert fald rene linier. At du deltager,
og gør nogle af de ting en partner ville gøre, uden at have
til hensigt nogen sinde at blive en egentlig partner, er i værste
fald at lege med klientens følelser, og måske komme i vejen
for, at denne kan finde en partner selv. Der er masser af
andre situationer, hvor du kan give knus og kram og fysisk
kontakt uden sexualle undertoner - brug dem!

> [...]
> seksual-partnere, men det gik vist ikke så godt, mest
> på grund af visse kredses moralske afstandstagen

Og hvem vurderede, at de ikke havde chance for
naturligt at finde sexualpartnere - hvad havde de
gjort først for at hjælpe med dette? Som du kan
læse, blev Lillies bror først betragtet som "et håbløst
tilfælde" - for siden at blive far i en yngre alder end de
fleste af jer herinde.

Lad os dog holde op med at stemple en stor befolknings-
gruppe som "ikke attraktive nok til at få en partner" bare
fordi de er anderledes end os - det er nedladende og
ikke spor hjælpsomt!

MVH

cybs

Fra : Henning

Dato : 28-05-02 07:45

cybs wrote:
> [...]
> kærestes hjælpere tilbød ham den slags tjenester - hvorimod
> onani er en helt anden sag, også hvis man behøver hjælp.

Læs det du citere een gang til, der står seksuel tilfredstillelse,
jeg kan godt opnå seksuel tilfredstillelse uden at have smleje,
kan du ikke det?

Resten af det du siger i ovenstående virker på mig som
fordomsfuldhed

> [...]
> andre situationer, hvor du kan give knus og kram og fysisk
> kontakt uden sexualle undertoner - brug dem!

Jeg mener du undevurderer de mennesker der her er
tale om.

> [...]
> læse, blev Lillies bror først betragtet som "et håbløst
> tilfælde" - for siden at blive far i en yngre alder end de

Det handlede om retarderede personer, som man prøvede
at lære at sex med kvinder ikke var det samme som voldtægt,
kort sagt lære dem at have sex uden at "mishandle" objektet
for deres seksualitet

Hvem talte om "ikke attraktive nok" ?

MVH
Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-02 15:58

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message news:3cf3277a$0$70445
> [...]
Ja, vinduspudsning er mere anstrengende
Alle mine partnere har mente at man ikke bør eje hinanden
Der går ikke noget fra den faste, ved at man glæder andre på andre
tidspunkter.
Onani og sex har flydende overgang.
> Resten af det du siger i ovenstående virker på mig som
> fordomsfuldhed
Alle har fordomme. Fx at orgasme i sig selv bringer sæd og æg sammen. Eller
at røg gir kræft. Eller at gud styrer. Eller at samleje er finere end onani.
Den førstnævnte fordom kan give nogen selvrespekt og få dem til at elske
ihærdigere for at opnå graviditet og kan være en selvopfyldende profeti.
Men altid vil modige mennesker turde udsætte deres måske-fordomme for
dialog, med risiko for desillusionering.
Der er lavet maskiner hvormed man kan kilde sig selv.
Men de virker ikke.
Topersoners onani er sjovere end enmand - og falskheden i det er interessant
at tænke over.
> Det handlede om retarderede personer, som man prøvede
> at lære at sex med kvinder ikke var det samme som voldtægt,
> kort sagt lære dem at have sex uden at "mishandle" objektet
> for deres seksualitet
Behandlere bør ikke se ned på patienter som værende retarderede og derved
noget særlige.
De bør se det som en udfordring at de har en pletvis mangel, som man kan
hjælpe dem over - her og nu eller varigt.
Det er realistisk at jo ældre, jo sværere at finde partner - alt andet lige.
Det er ikke nedladende at se virkeligheden i øjnene.

Fra : cybs

Dato : 28-05-02 23:22

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:nWMI8.28555$4f4.988587@news000.worldonline.dk...

> Alle mine partnere har mente at man ikke bør eje hinanden
> Der går ikke noget fra den faste, ved at man glæder andre på andre
> tidspunkter.

Næh, ikke hvis alle parter er enige, og har reelle valgmuligheder.

> Onani og sex har flydende overgang.

Ja, onani er sex med én du elsker, forhåbentlig... Og hvis der
er mere end en person tilstede, er det sværere at opretholde
skillelinien. Derfor bør man som udgangspunkt forsøge at
tilbyde mulighed for onani i enrum. Lissom vi andre har. Dermed
ikke sagt, at det skal være det eneste tilbud.

> Alle har fordomme. ............
> Men altid vil modige mennesker turde udsætte deres måske-fordomme for
> dialog, med risiko for desillusionering.

Jamen, det prøver vi så her!

> Der er lavet maskiner hvormed man kan kilde sig selv.
> Men de virker ikke.

Det er jeg bestemt ikke enig i! Men måske tænker vi
ikke på det samme?

> Topersoners onani er sjovere end enmand - og falskheden i det er interessant
> at tænke over.

Jeps - er det ikke rart ind imellem at kunne tænke over det i enrum,
og evt onanere imens?

> [...]
> De bør se det som en udfordring at de har en pletvis mangel, som man kan
> hjælpe dem over - her og nu eller varigt.

Jeg kan egentlig godt li den tankegang, du har der - udtrykket "pletvis
mangel" (skønt negativt) peger også på, at der må være flere ligheder
end forskelle.

> Det er realistisk at jo ældre, jo sværere at finde partner - alt andet lige.

Jeg ved ikke lige, om du har ret vedrørende alder. Men at der
er ting, som kan gøre det sværere, er jeg helt enig i. Derfor
er det alligevel vigtigt, at vi ser mulighederne, og hjælper
med at holde dem åbne, og forbedre dem. Pessimisme mht
andres muligheder er nok det værste, vi kan gøre imod dem.

> Det er ikke nedladende at se virkeligheden i øjnene.

Men at vurdere, at en bestemt person aldrig vil kunne
finde en kæreste, må stå for ens egen regning - smag
og behag er som bekendt meget forskellig. Og man må
huske på den magt man har overfor mennesker som bor
på institution og ikke kan færdes selvstændigt. Der er
mange eksempler på, at de beboere som er "behagelige"
og "pæne" kommer meget mere ud og får meget mere
kontakt end dem, personalet ikke så gerne vil ses i
selskab med. Siger udtrykket selvopfyldende profeti
dig noget? (Hov, ja - du har jo selv brugt det højere
oppe i teksten :)

MVH

cybs

--
New newsgroup formed for people with disabilities on
intimacy and relationships issues. Please ask your news

Fra : cybs

Dato : 28-05-02 22:18

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cf3277a$0$70445$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Læs det du citere een gang til, der står seksuel tilfredstillelse,
> jeg kan godt opnå seksuel tilfredstillelse uden at have smleje,
> kan du ikke det?

Jo - i høj grad, og jeg har ofte sex med min partner uden
samleje - netop derfor opfatter jeg det også sådan, at du
tilbyder sex med DIG, hvis du tilbyder at holde en vibrator
OG give kærtegn. Ikke, at jeg mener kombinationen vil
være af det onde (det lyder tvært imod særdeles fristende!) -
men det er en ting jeg IKKE mener, de daglige hjælpere bør
involvere sig i, hvis de har tænkt sig at fortsætte i hjælperrollen.

Jeg ved, at der er andre, der har en anden mening - fx brugere
og hjælpere, som har forelsket sig i hinanden, og som prøver,
sideløbende med deres private parforhold, at opretholde
arbejdsforholdet. De fleste vælger dog før eller senere at
afbryde arbejdsforholdet - det andet giver simpelthen for
meget sammenblanding af roller og dermed usikkerhed. På
et sted hvor flere brugere deles om de samme hjælpere,
ville jeg ikke et øjeblik være i tvivl - det går bare ikke sammen -
hjælperen må ta konsekvensen af sine følelser og finde et
andet job, eller brugeren en anden bolig. (Jeg har selv forsøgt
mig med at arbejde i samme hus, som min kæreste bor, men
en anden afdeling - selv det blev for kompliceret i længden,
selvom om ledelsen, og _nogle_ af kollegerne bakkede os op).

Derimod mener jeg, at den nødvendige hjælp til at klienten kan
have sex med sig selv, en partner, en professionel (herunder at
formidle kontakten), er noget enhver hjælper må være forberedt
på at give - og hvis man ikke kan klare dette, må man gøre plads
for andre. En hjælper, som konsekvent lukker øjne og ører for
sin klients sexuelle behov - ofte under henvisning til ikke at ville
overskride professionelle og lovmæssige grænser - optræder
reelt undertrykkende. Der er faktisk masser af professionelle og
lovlige muligheder - uvidenhed er ingen undskyldning på så
vigtigt et område.

> Resten af det du siger i ovenstående virker på mig som
> fordomsfuldhed

Det må du vidst lige forklare nærmere?

> Jeg mener du undevurderer de mennesker der her er
> tale om.

Forklaring igen, tak!

> Det handlede om retarderede personer, som man prøvede
> at lære at sex med kvinder ikke var det samme som voldtægt,
> kort sagt lære dem at have sex uden at "mishandle" objektet
> for deres seksualitet

Den udlægning havde jeg ikke hørt - men der er nok osse
mere end en udlægning, og måske mere end et eksempel.
(Det du fortæller, lyder nærmest som om det må ha foregået
på en retspsykiatrisk afdeling - prøver levende at forestille
mig overlægen give sin tilladelse <G>).

> Hvem talte om "ikke attraktive nok" ?

Det mener jeg, du gjorde - men det var måske den med "klienter
der ikke naturligt kunne finde seksual-partnere", som jeg
misforstod. Men også din forventning om, at en handicappet
kvinde, som "havde et ønske om hjælp til at opnå seksuel
tilfredsstillelse", ville påskønne din tilstedeværelse imens,
opfattede jeg lidt i den retning. Men - jeg har jo ikke mødt dig,
og måske er du virkelig så dejlig, at du bør fordeles på ligelige
anparter til alle mine kønsfæller uden forudgående forhandling (-;

Mere alvorligt, Henning: For nogle kvinder ville dit tilbud sikkert
være smigrende og kærkomment, for andre ydmygende på linie
med, hvis du havde foreslået købesex uden at I havde talt
grundigt sammen om tingene først. Det vil desuden i mange
tilfælde være ulovligt og/eller fyringsgrund. Du skylder i det mindste
både dig selv og dine klienter at sætte dig så meget ind i tingene,
at I kender både risikoen og alternativerne inden I går i gang.

Og, jeps - der er faktisk kommet en bekendtgørelse, der tar rimeligt
kontant fat på problematikken:

"Seksualitet uanset handicap"
http://www.fc-east.dk/seksualitet/

Desuden kan jeg varmt anbefale artiklerne fra
muskelsvindsfondens side, som HOW nævnte:
http://www.muskelsvindfonden.dk/fs1_kraft.html

MVH

cybs
(som lige huskede på min signatur....)

Fra : cybs

Dato : 29-05-02 01:00

"cybs" <cybs@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:ad0vsk$t0ht5$1@ID-131260.news.dfncis.de...
> Og, jeps - der er faktisk kommet en bekendtgørelse, der tar rimeligt
> kontant fat på problematikken:
>
> "Seksualitet uanset handicap"
> http://www.fc-east.dk/seksualitet/

Hov - der skal trykkes på linket "Vejledning" ude til venstre, og
det er ikke en bekendtgørelse, men "kun" en vejledning fra
Socialministeriet. Den er gratis at downloade.

> Desuden kan jeg varmt anbefale artiklerne fra
> muskelsvindsfondens side, som HOW nævnte:
> http://www.muskelsvindfonden.dk/fs1_kraft.html

Her skal man vælge linket "Tema" ude til venstre.

Her er overskrifterne:
a.. Muskelkraft indleder tema om seksualitet og muskelsvind. (Muskelkraft 5/2001)
a.. Interview med 28-årig muskelsvindler, der bl.a. fortæller om at købe sig til sex.(Muskelkraft 5/2001)
a.. Blond Anett tager imod kunder med fysiske handicap uden ekstra betaling. (Muskelkraft 6/2001).
a.. Et par fortæller om at være kærester og have et sexliv, når den ene har muskelsvind. (Muskelkraft 6/2001).
a.. Jeg er ikke seksuelt invalid, siger ung mand med muskelsvind. (Muskelkraft 7/2001).
a.. Kritik af handicappedes brug af prostituerede, men hvem må og vil ellers hjælpe? (Muskelkraft 7/2001).
a.. Ægtepar fortæller om konflikter med hjælpere og betydningen af et aktivt sexliv. (Muskelkraft 8/2001).
a.. To hjælpere fortæller om deres rolle og grænser i forhold til deres brugers sexliv. (Muskelkraft 1/2002).
a.. En psykolog giver sit bud på seksualitet og kønsidentitet hos handicappede børn. (Muskelkraft 2/2002).
a.. To mødre fortæller om tanker og følelser ved deres teenage-sønners seksualitet. (Muskelkraft 2/2002).
a.. Ung muskelsvindlers reaktion på to mødres kritik af Slappendales' striptease. (Muskelkraft 3/2002).

God læselyst!

MVH

cybs

Fra : no_mails_plz@no_mail~

Dato : 02-06-02 14:58

On Tue, 28 May 2002 23:18:10 +0200, "cybs" <cybs@ofir.dk> wrote:

>Jeg ved, at der er andre, der har en anden mening - fx brugere
>og hjælpere, som har forelsket sig i hinanden, og som prøver,
>sideløbende med deres private parforhold, at opretholde
>arbejdsforholdet.

Hmmm, sker det ofte ??

Fra : Henning

Dato : 02-06-02 17:22

no_mails_plz@no_mailz.com wrote:

> Hmmm, sker det ofte ??

Nej, men det sker og inden for mit felt, psykiatrien,
kan det få ret så katastrofale følger, hvor patienten
pludselig får besked på at ofre sit barn til Jesus og
gør det, men det er mest kvindeligt personele, der
ikke kan forholde sig rationelt når følelserne koger
over.

MVH
Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-02 20:28

<no_mails_plz@no_mailz.com> wrote in message
> [...]

Hvis behandlersektoren var privatiseret, så ville en syge finde sin
sygeplejer(ske) ligesom man finder partner på dating.dk og så ville erotik
indgå i studehandlen, sammen med pleje og penge.

Fra : cybs

Dato : 04-06-02 02:04

<no_mails_plz@no_mailz.com> skrev i en meddelelse news:d19kfu8um6rcajpm6npranlb0bv63tro2c@4ax.com...

> Hmmm, sker det ofte ??

Det med forelskelsen har jeg snart hørt rigtig mange
gange, ja - både ensidigt og gensidigt. Den anden del,
med at opretholde arbejdsforholdet, kan jeg ikke svare
dig på - ingen har holdt mig orienteret i det lange løb (-:

Jeg baserer det bl.a. på handicaprelaterede nyheds-
grupper m.v., som jeg deltager i - det er ikke overvejende
danske. Personlig tror jeg ikke, jeg kender nogen, som
har prøvet at være begge dele på en gang, og få penge
for det, altså - det må være lidt spooky?

MVH

cybs

Fra : no_mails_plz@no_mail~

Dato : 04-06-02 09:11

On Tue, 4 Jun 2002 03:03:35 +0200, "cybs" <cybs@ofir.dk> wrote:

>Det med forelskelsen har jeg snart hørt rigtig mange
>gange, ja - både ensidigt og gensidigt.

Jeg har da også hørt om brugere der forelsker sig i hjælpere, men
aldrig om at hjælpere også bliver forelskede i deres brugere. Ej
heller om hjælpere der har "stærk" følelser for deres brugere.
Naturligvis vil dette også forekomme, men som sagt har jeg ikke hørt
om det.

Fra : cybs

Dato : 05-06-02 01:57

<no_mails_plz@no_mailz.com> skrev i en meddelelse news:5ctofuk7l0035mvnu0jmj7u7ste9670k4c@4ax.com...

> [...]
> heller om hjælpere der har "stærk" følelser for deres brugere.
> Naturligvis vil dette også forekomme, men som sagt har jeg ikke hørt

Du kan jo læse artiklen "Et par fortæller om at være kærester og have et sexliv, når den ene har muskelsvind" på den side, som HOW
postede:
http://www.muskelsvindfonden.dk/fs1_kraft.html (linket Tema).

MVH

cybs

Fra : Henning

Dato : 02-06-02 16:53

cybs wrote:
> [...]

> men det er en ting jeg IKKE mener, de daglige hjælpere bør
> involvere sig i, hvis de har tænkt sig at fortsætte i hjælperrollen.

Her kan vi så ikke blive enige

> Jeg ved, at der er andre, der har en anden mening - fx brugere
> og hjælpere, som har forelsket sig i hinanden, og som prøver,
> sideløbende med deres private parforhold, at opretholde
> arbejdsforholdet.

Ligesom det kan være problematisk at mand og kone
arbejder på samme afdeling, vil det være problematisk
at forholde sig til professionelt til ens partner, hvis
denne er patient på den afdeling, man er ansat, der er
problemer med professionalismen allerede i det øjeblik
"moderhjertet" løber af med personalet og yngel-pleje-
instinktet tager over (der hvor jeg arbejder, er der ret mange
"mødre" der taber overblikket i forhold til de "små pus"=
mandlige patienter)

> [...]
> reelt undertrykkende. Der er faktisk masser af professionelle og
> lovlige muligheder - uvidenhed er ingen undskyldning på så

Enig

> [...]
> kvinde, som "havde et ønske om hjælp til at opnå seksuel
> tilfredsstillelse", ville påskønne din tilstedeværelse imens,

Det er den måde du udtrykker dig på jeg finder fordomsfuld
Du udviser en ret så agressiv holdning over for muligheden for
at hjælperen kan være aktiv ud over at tage telefonen og ringe
til en prostitueret, eller spænde en dildo fat mellem benene på
den handikappede og så gå til kaffepause i en times tid.
Da du er behandler med et forhold til en af dine klienter,
har du en masse følelser i klemme i det spørgsmål og det skinner
tydeligt i gennem det du siger og måden du opfatter en evt. hjælp
til løsningen af problemet på, ligesom jeg genkender flere ting
omkring sex, der tangere "kvinder-bliver-seksuelt-udnyttet" termologier,
der minder mig om gamle dage, hvor en mandlig behandler stod til
øjeblikkelig fyring, hvis han havde sex med en patient, for det kunne
pr. defination KUN være grov udnyttelse, medes en kvindelig
behandler der havde sex med en mandlig patient, gjore det af sit
hjertes godhed og fik lov at fortsætte sit forhold til den/de mandlige
patienter.

> Men - jeg har jo ikke mødt dig,
> og måske er du virkelig så dejlig, at du bør fordeles på ligelige
> anparter til alle mine kønsfæller uden forudgående forhandling (-;

Du får ikke sex med mig, uden først at bede mig om lov *G*
Bortset fra det, så har jeg da prøvet at blive "lånt ud" uden
egentlig at blive spurgt først.
Ganske spændende, men det ligger helt tilbage fra før
min teen ager tid*G*
Men min X gjore det også, fordi hun tændte på at overvære
at jeg havde sex med andre kvinder

> [...]
> både dig selv og dine klienter at sætte dig så meget ind i tingene,
> at I kender både risikoen og alternativerne inden I går i gang.

Du forudsætter at patienten siger: " Jeg har et seksuelt behov"
Hvor efter jeg siger: " Ok! Spred benene, så skal jeg tilfredstille
dig"! ( sådan som jeg opfatter den måde du udtrykker din
opfattelse af problematikken på)
Jeg ser det du siger, som om du mener, det hele sker tju-bang?
Er det helt gået hen over hovedet på dig, at jeg hele tiden har
beskrevet forløb der har taget måneder og ½ år, før der er
"sket noget"?
Hvad tror du der har været af dialog i den mellemliggende tid?

MVH
Henning

Fra : cybs

Dato : 03-06-02 03:31

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cfa3f64$0
> [...]
> har du en masse følelser i klemme i det spørgsmål og det skinner
> tydeligt i gennem det du siger og måden du opfatter en evt. hjælp

Den har du fået galt fat i, Henning. Min kæreste er svært
handicappet efter en ulykke, ja. Men han er ikke, og har
aldrig været min klient, eller noget, der ligner. Men det er
klart jeg er påvirket af hans oplevelser og syn på tingene -
hans erfaring med at være afhængig af andres hjælp. Så
at jeg har følelser i klemme, må jeg sige ja til.

Jeg er glad for, du alligevel tog dig tid til at svare - troede
faktisk, du havde killfiltret mig efter lige at have udslynget
par velrettede anklager om fordomsfuldhed m.v.

> [...]
> behandler der havde sex med en mandlig patient, gjore det af sit
> hjertes godhed og fik lov at fortsætte sit forhold til den/de mandlige

Dyb undren igen, Henning - hvor ser du, at jeg tillægger
behandlerens køn betydning i den her sammenhæng?

> [...]
> "sket noget"?
> Hvad tror du der har været af dialog i den mellemliggende tid?

Jeg tror ikke noget, før jeg har spurgt, denne gang! Bragte
du andre løsningsmuligheder på bane?

Det er jætte-sent nu - jeg må kigge på det andet du skriver,
en anden dag.

cybs

Fra : Henning

Dato : 03-06-02 08:07

cybs wrote:

> [...]

en anden afdeling - selv det blev for kompliceret i længden,
selvom om ledelsen, og _nogle_ af kollegerne bakkede os op).
Citat slut <

Hvordan skal det så forstås?

> Jeg er glad for, du alligevel tog dig tid til at svare - troede
> faktisk, du havde killfiltret mig efter lige at have udslynget
> par velrettede anklager om fordomsfuldhed m.v.

Nej uanset hvor uenig jeg kan blive med dig, afskærer
jeg ikke mulighed for en dialog, jeg ser dig ikke som
en "fjende" men en der argumentere ud fra de erfaringer,
holdninger og meninger du har, de er jo ligeså valide
som mine

> Dyb undren igen, Henning - hvor ser du, at jeg tillægger
> behandlerens køn betydning i den her sammenhæng?

Det er din termologi, jeg genkender fra mine kvindelige
kolegaer

> Jeg tror ikke noget, før jeg har spurgt, denne gang! Bragte
> du andre løsningsmuligheder på bane?

Nej udgangspunktet var personlig hjælp, hvor jeg
sagde, at det ville jeg ikke have problemer med, og
det er det jeg forholder mig til i debatten, jeg har ikke
afvist nogle løsningsmodeller overhovedet, hvad
patienten/klienten etc. udtrykker behov for, er jeg
lydhør over for, jeg tilbyder ikke sex og har aldrig
gjort det, men har heller ikke afvist nærhed, når en
patient ønskede det.

> Det er jætte-sent nu - jeg må kigge på det andet du skriver,
> en anden dag.

Du er velkommen, jeg sover sjældent om natten,
for jeg arbejder om natten

MVH
Hen9ng

Fra : cybs

Dato : 04-06-02 01:28

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cfb15ab$0$8969$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> en anden afdeling - selv det blev for kompliceret i længden,
> selvom om ledelsen, og _nogle_ af kollegerne bakkede os op).

Jeg ved ikke, hvor du læser et klientforhold ind i det, så det
er svært at svare på - det har i hvert fald ikke været der. Der
var nogen tungtvejende grunde til, at jeg tog jobbet, men jeg
fik ret hurtigt nok. Detaljerne er private. Men jeg har da mødt
behandlere, som er blevet gift med en tidligere patient fx, og
har ikke ondt af det - det betyder ikke nødvendigvis altid at
yngelplejeinstinktet har taget over (-: Tværtimod har jeg
forstået at de var omhyggelige med at få afsluttet det
professionelle forhold "i god ro og orden" før der skete
yderligere....

> Det er din termologi, jeg genkender fra mine kvindelige
> kolegaer

Det blev jeg så ikke så meget klogere af, men pyt. Jeg har
nu altså haft begge køn ret så ligeligt i tankerne i denne her
debat, og udgangspunktet var jo også Lillies bror, hvem der
kunne hjælpe ham, og hvordan.

Jeg møder på internettet mange unge mænd især, som
stiller tilsvarende spørgsmål på egne vegne. Især dem som
har fremadskridende muskelsygdomme, som efterhånden er
blevet for svage til at "betjene" sig selv - ofte har de anskaffet
et hjælpemiddel, men behøver nu også hjælp med det.

De er bange for konsekvenserne af at spørge deres
hjælpere - især i USA har mange "agencies" strenge forbud
mod at hjælperne bare kommer i nærheden af noget, der
lugter af sex. Nogen har haft mindeværdige oplevelser a la
det, du beskriver, men den hjælpsomme hjælper holdt ikke
evigt. De har ingen redskaber, og ingen rettigheder, der kan
hjælpe dem videre )-:

Set på den baggrund synes jeg nok, der er grund til at
fremhæve de muligheder, der faktisk/formelt er i Danmark,
og som kan læses i vejledningen fra socialministeriet.
Men det går faneme for langsomt med at få den ud i
krogene!!

> [...]
> lydhør over for, jeg tilbyder ikke sex og har aldrig
> gjort det, men har heller ikke afvist nærhed, når en

Det jeg savner at høre, Henning, er at du også giver
oplysning om de muligheder der er, for at gøre noget
ved sagen uafhængigt af dig - du vil jo ikke være der
hele tiden, eller for alle. Og du har jo ressourcerne
til at være en af dem, der kunne få lidt skred i tingene.
Kollegerne skal undervises osv - der er nok at gøre!

MVH

cybs