Feder øl og feder vin ?
Fra : Kenneth Bon

Dato : 23-05-02 22:36

Hej

Vi har nogen gange diskuteret følgende :

1. Feder øl - i så fald - HVAD er det i øl der feder (ølvom) og hvor meget
feder det?
2. Feder vin - i så fald - HVAD er det i vin der feder og hvor meget feder
det?
3. Er der forskel på rød- og hvidvin rent fedmemæssigt?

Jeg har set forskere snakke både for og imod at vin feder fx...

Anyone ?

/Kenneth

Fra : Jesper Winding

Dato : 23-05-02 22:59

Det er ikke vin og øl som sådan der feder - det er alkohol der feder.sat op
er foholdet 4-4-7-9, hvor kulhydrat og protein er 4, alkohol er 7 og Fedt er
9 - så det er tæt på at alkohol feder lige så meget som fedt.

--
-=JESPER=-
www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Lene Bagge

Dato : 24-05-02 09:52

Vin og øl (alkohol i det hele taget) indeholder jo kalorier som al anden mad
du indtager, så når drikker alkohol til maden må du indtage det mindre mad
for at få kalorieregnskabet til at gå op i sidste ende

Mvh. Lene

Fra : Dorthe Frederiksen

Dato : 24-05-02 16:32

Meget nemmere svar.. Stort set alt hvad du putter i munden feder i for store
mængder og hvis du kun indtager en lille del af "trekanten". Så ja, det
feder, men det gør ikke noget at du indtager det i moderate mængder bare
husk at det sætter dit stofskifte ned på LAVESTE blus.

Dorthe

Fra : Kenneth Bon

Dato : 24-05-02 20:21

"Dorthe Frederiksen" <dorthefrederiksen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> feder, men det gør ikke noget at du indtager det i moderate mængder bare
> husk at det sætter dit stofskifte ned på LAVESTE blus.

"moderate mængder" ?? - hvad er det :) ?

/Kenneth

Fra : Jesper Winding

Dato : 25-05-02 08:00

"Kenneth Bon" <info@NOSPAMkennethbon.dk> skrev i en meddelelse

> "moderate mængder" ?? - hvad er det :) ?

ja - hvis du skal tabe dig er det smarteste jo at holde dig fra alkohol
i den periode, gem måske et glas rødvin til weekenden og brug den som
gulerod for at have noget at fejre et resultat på kuren med, eller bare som
forkælelse.

Fra : Kenneth Bon

Dato : 25-05-02 09:12

> [...]
> i den periode, gem måske et glas rødvin til weekenden og brug den som
> gulerod for at have noget at fejre et resultat på kuren med, eller bare

Ja - men så skal man jo holde sig fra alt hvad kurplanen ikke viser...men
jeg har ingen kurplan - jeg holder mig bare fra normal is, slik, kage og
alkohol (på nær et par genstande om ugen) ....

Men der skal desværre nok motion til, hvis jeg skal tabe mere... - men jeg
HADER at løbe - og træningscenter er slet ikke for en konkurrencemand som
jeg :D

Hm - 'hope for a mircale' :)

/Kenneth