Er visir påbudt ved motorcykel-kørsel..?
Fra : Foo Bar

Dato : 23-05-02 21:51

Halløj,

Vi har lige en lille uenighed på dk.fritid.motorcykel, hvor nogen mener at
det er ulovligt at køre motorcykel, hvis ens styrthjelm ikke er monteret med
visir eller man bruger én eller anden form for beskyttelsesbriller - og i
sagens natur er der nogen der mener det modsatte...

Nu har jeg ledt højt og lavt på Retsinfo - men har ikke kunnet finde noget.
Er der evt. nogen her der kender til den omtalte lov/regel - eller med
sikkerhed ved at den ikke findes?

Mvh.

Claus

Fra : Peter G C

Dato : 24-05-02 06:37

Foo Bar <noone@nowhere.com> skrev:

[klip]

> Nu har jeg ledt højt og lavt på Retsinfo - men har ikke kunnet finde
> noget. Er der evt. nogen her der kender til den omtalte lov/regel - eller
> med sikkerhed ved at den ikke findes?

De, der påstår, at en sådan regel findes, må jo så finde frem til den.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Søren Friberg

Dato : 24-05-02 20:13

Loven fortæller, at du skal køre med en lovlig styrthjælm! Mig bekendt er
det muligt at købe hjelme uden visir.

Søren Friberg