ARGH! Telekæden....
Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 23-05-02 19:13

Er jeg den eneste der oplever at Telekæden lyver gang på gang?

Historien:
Bestiller en telefon på deres e-shop med abb.
Få dage kommer kontrakten på abb som jeg udfylder og sender retur.
Få dage efter modtages så en helt anden telefon end den bestilte?
Ok, det er hvad der kan ske. Ringer til dem, og de var utrolig flinke og
undskyldte. De sendte så en post-lap, der gjorde at jeg kunne returnerer
telefonen uden udgifter, samt får at vide at min rigtige telefon kommer
torsdag.
Da den heller ikke kom fredag ringede jeg til dem. De siger de har lige
sendt en ordentlig stak ud, og at vores helt sikkert er derimellem. Dvs. at
vi senest får den tirsdag. (Mandag var nemlig helligdag
Tirsdag modtog jeg SIM-kort og tlf. nr. fra udbyder. Faktisk RET hurtigt, så
mangler jeg bare en telefon.
Tirsdag ringer jeg så til dem igen. Nu får jeg endelig fat i hende der har
behandlet min returnering. Hun vil sørge for at få den sendt straks, så vi
har den i morgen. Igen er de utrolig flinke og undskyldende...
Ringer igen onsdag.... Hun forstår det ikke. Hun er HELT sikker på at hun
har fået den sendt, men vil lige dobbelttjekke. Hun lover så at vende
tilbage senest kl. 15 samme dag med et svar.
Kl 15.05 ringer jeg så igen. "Øhh, lovede jeg at ringe tilbage?" Det korte
af det lange er at hun stadig mener at have sendt den dagen før, så den MÅ
nå frem senest torsdag.
Stadig ingen telefon tordag. Nu er jeg ved at være godt sur, og forlanger
derfor pengene tilbage. Hun accepterer og lover derfor i morgen fredag at
sende en check. (Hun kan nemlig ikke selv udstede en check).

Men så kommer alle mine spørgsmål til jer:
Hvis ikke de har den på lager, hvorfor i alverden siger de ikke bare det???
Hvis jeg nu mod forventning rent faktisk modtager en check på lørdag:
Hvordan er jeg så stillet med mit abbonnement som jeg jo har bundet mig for
i 6 måneder - jeg har jo aldrig fået en telefon?
Er jeg for hurtig på aftrækkeren, når jeg syntes det er elendig
kundebehandling?

Mvh
Peter

Fra : Andrew

Dato : 23-05-02 20:50

Jeg kan slet ikke nikke genkendende til det du fortæller.
Jeg bestilte en Ericsson T29 Fredag sidste uge. Jeg modtog kontrakten
lørdag. Den udfyldte jeg og sendte samme dag. Jeg har idag torsdag modtager
telefonen i god behold fint pakket ind, NO problemo.

Jeg synes at de har været utroligt professionelle og uden nogen form for
problemer.
Men det er så min historie.

Det er ærgeligt at du ikke har fået en god erfaring med firmaet, msåke du
bare skulle give dem en chance til, de har vist meget travlt i øjeblikket,
og fejl kan jo ske.

Jeg kan i hvert fald anbefale dem!

Mvh Anders

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-05-02 22:36

Hej

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote:

>Jeg kan slet ikke nikke genkendende til det du fortæller.

Det kan jeg til gengæld !

Bestilte online en Nokia 3310 til kr. 99,- den 10 Maj, omgående en
automatisk ordrebekræftelse, med besked om at kontraken ville blive
afsendt samme dag hvis bestillingen var foretaget inden kl. 14 (det var
den) - Ingen kontrakt den 11 - ny ordrebekr. den 13, info om at
kontrakten ville blive afsendt iden for 1- 3 dage, den 16 ingen
kontrakt, ringede til dem, jo jo, den var skam afsendt, så det måtte
være postvæsenet.

endnu et par dage gik, stadig ingen kontrakt, fornyet opringning, jo, nu
skulle hun personligt stoppe den i kuvert og med statsgaranti posten den
samme dag - Næste dag..... rigtigt, ingen kontrakt !...

Nu blev jeg gal - Telefax til firmaets administrerende direktør Rolf
Ovesen - eet kvarter senere kom fax tilbage fra selv samme med en masse
undskyldninger, og forsikringer om at kontrakten skam var afsendt dagen
inden, men, for en sikkerheds skyld faxede han lige en kontrakt med som
jeg var velkommen til at bruge hvis den med Per Postmand ikke kom dagen
efter, - Det gjorde den ikke, af helt naturlige grunde, den var ikke
afsendt, hvilket fremgik af poststemplet da den endelig dukkede op et
par dage senere.

I mellemtiden havde jeg brugt den tilfaxede kontrakt og sendt den
tilbage til Telekæden, de havde den i Tirsdag morges. - Sammen med
omtalte fax fra Adm. Dir. var et brev hvoraf det fremgik at telefonen
blev afsendt omgående når de havde kontrakten tilbage i
udfyldt/underskrevet stand.

Behøver jeg at fortælle at jeg endnu ikke har set noget til telefonen ?
- Men, jeg kan da tilføje at Telekæden, ulovligt, trak betalingen for
varen på min konto allerede på bestillingsdagen de 10 Maj.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Andrew

Dato : 23-05-02 23:06

Det er vist fordi de er løbet tør for 3310'ere. De kommer efter denne
week-end

Ellers køb en Ericsson T29, den har jeg købt og jeg er ellevild!!!

Mvh Anders

Fra : [2500] André

Dato : 24-05-02 07:23

Ak ja, kan man ikke få det bedste (Nokia)
må man nøjes med det næstbedste (Ericsson)

Tak for info ang. Telekæden. Jeg finder en anden butik.

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 24-05-02 08:26

> Ak ja, kan man ikke få det bedste (Nokia)
> må man nøjes med det næstbedste (Ericsson)

Hehe, det var faktisk en Nokia jeg havde bestilt.
Og det var netop en Ericsson de sendte.

Selvom den faktisk var dyrere valgte jeg at sende den retur.

Mvh
Peter

Fra : Andrew

Dato : 24-05-02 13:23

Har du kigget i marked ng'en og set hvor mange DEFEKTE nokier der er til
salg?

Der er ikke mange ericssoner, fordi de holder. Nokia lever på navnet og
laver deres mobiler af discount elektronik.

ta den!

Fra : Michael Petersen

Dato : 24-05-02 13:41

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i news:aclbat$ju3$1@sunsite.dk:

> [...]
>
> Der er ikke mange ericssoner, fordi de holder. Nokia lever på navnet og
> laver deres mobiler af discount elektronik.

Da jeg arbejdede som telesælger i Fona fik vi engang statistikkerne for hvor
stor fejlprocent de forskellige mærker havde. Den klart største var Ericsson
med nokia som toer. bemærk at dette var den procentvise fejl af de solgte
telefoner.

Dem der havde den laveste fejlprocent var Alcatel.

Michael

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 24-05-02 14:27

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> wrote in message
> Dem der havde den laveste fejlprocent var Alcatel.

Statestik er noget farligt noget.
Tallene står selvfølgelig for sig selv, men kan tolkes på mange måder.

Jeg vil foreksempel påstå at en der køber en Alcatel telefon ikke er så
kritisk med fejl, som en der køber en Nokia eller Ericsson telefon.

Der kan også være afvigelser imellem den "type" folk der køber Nokia contra
Ericsson.
Min sparsomme erfaring siger følgende om hvilken prioritet folk der køber de
to typer:

Nokia købere:
1) Den skal bare virke - HVER gang.
2) Den skal have de funktioner jeg har mest brug for.
3) Den skal være elegant.
(Lidt konservativ og B&O agtigt?)

Ericsson købere:
1) Den skal være lille
2) Den skal have flest mulige funktioner - det kan jo være jeg får brug for
dem
3) Den skal være fed/fancy/blæret (eller hva' man nu vælger at kalde det)
(Lidt Sony/Panasonic agtigt?)

Er der nogen der har noget statestik der kan af- eller bekræfte ovenstående?

Mvh
Peter

Fra : JMo.

Dato : 24-05-02 14:41

On Fri, 24 May 2002 15:27:14 +0200, "Peter D. Jørgensen"
<pdj@hotKILLTHISmail.com> wrote:

>Statestik er noget farligt noget.
>Tallene står selvfølgelig for sig selv, men kan tolkes på mange måder.

Og som regel er det jo slet ikke mærket, men de enkelte modeller man
kan se det på. Og ofte blot den samme fejl..

Tænk blot på nogle af de go'e gamle klassikere:

Alcatel HC400'ere der måtte have opdateret software pga. netændringer
hos TDC
Bosch 738'ere der tabte skruerne til den store guldmedalje
Ericsson 3xx der mistede kontakten til mic'en pga. skruer
Ericsson 7xx'ere hvor batteriterminalen skal renses
Ericsson 628'ere hvor batteriterminal skal skrues fast
Sagem 820 hvor batteriet stod af for et godt ord
Nokia 6150'ere hvor LCD-conncetoren bliver slidt

Fra : Fischer

Dato : 24-05-02 16:10

> Er der nogen der har noget statestik der kan af- eller bekræfte
ovenstående?

Nokia købere:
1) Den skal have en menu jeg kan finde ud af, fordi jeg bruger meget tid på
at rode i menuen og jeg KAN altså ikke lære at finde rundt i de andre
telefoner.
2) Den skal have en masse smarte gigs som operatørlogo, spil, ringetoner,
udskiftligt cover o.s.v. Det betaler jeg gerne ekstra for.
3) Det skal være en Nokia for det har de andre og jeg vil så nødigt være
udenfor.
4) Den behøver ikke være holdbar for jeg skal max. have den i 3-4 måneder,
for så kommer der en ny model jeg skal have.

*Fischer

Fra : Andrew

Dato : 24-05-02 16:33

GODT set, du HAR så ret:

> [...]

> 4) Den behøver ikke være holdbar for jeg skal max. have den i 3-4 måneder,
> for så kommer der en ny model jeg skal have.

Ericsson udstråler lidt mere stil samt at man er lidt mere alvorlig i sit
telefonvalg.

Jeg har f.eks. ikke tænkt mig at skifte telefon de næste 2-4 år.

Mvh Anders

Fra : Søren Larsen

Dato : 25-05-02 08:54

> Det er vist fordi de er løbet tør for 3310'ere. De kommer efter denne
> week-end

> Det er vist fordi de er løbet tør for 3310'ere. De kommer efter denne
> week-end

He he....

Jeg modtog to Nokia 3310 i går....... Fedt nok... Det tog godt nok 3 uger
fra jeg bestilte, men det havde jeg jo regnet med, så det var da OK.

Men, men, men........
De to Telefoner jeg har fået har ikke dansk menu...! De indeholder tyrkisk
og anden jeg ikke fatter en brik af og så heldigvis engelsk....... Det er i
hvert fald en anden language pak end den der burde være i...! Manualen er på
fransk....!

Nå men, når alt kommer til alt tror jeg at de har fået en forkert sending
hjem el. bare har taget hvad de kunne få......!

Mvh.
Søren Larsen

-------
Blåt, rødt og hvidt lys monteres i Nokia telefoner.
Unlock af Siemens, Ericsson og Nokia i Aalborg og klarer det mens du venter.
Displays sælges til de fleste Nokia-modeller.
-------

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 24-05-02 08:28

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> wrote in message
> Det kan jeg til gengæld !

Din historie minder jo om min, bortset fra problemet med kontrakten.
Det problem er jeg efterhånden lidt ked af jeg ikke har.

For hvad med det abb jeg har bundet mig for?

Mvh
Peter

Fra : JE

Dato : 23-05-02 21:27

> Historien:
Klip
> [...]
> i 6 måneder - jeg har jo aldrig fået en telefon?
> Er jeg for hurtig på aftrækkeren, når jeg syntes det er elendig

Det kan jeg slet ikke forstå - jeg har handlet med Telekædem rigtig mange
gange, og deres service har altid været i top - selv når der var eksterne
problemer med leverandør osv.
Så jeg giver Telekæden karakteren 13 og håber på at din uheldige oplevelse
er et enkeltstående tilfælde :-/

- Jan-Erik

Fra : Anders Iversen

Dato : 24-05-02 22:23

Jeg bestilte to 3310 for godt en uge siden.

Deres internetside virkede ikke korrekt den forgående weekend, hvor jeg
ville bestille. Om mandagen efter bestilte jeg så de 2 3310ere. Jeg fik
kontrakten efter 3 dage, så udfyldte jeg den med mit og min mors.
Tre dage efter fik jeg en email, at Telia ikke ville godkende os. Ingen af
os er i Ribers. Så ringede jeg over til Telia, der sagde de, at de aldrig
havde modtaget en forespørgelse på noget som helst fra Telekæden vedr os.
Så kan man da ligeså godt sige som det er, vi har ikke flere på lager, og
derfor kan du få pengene tilbage eller vente på at vi får dem hjem.
God nat telekæden, det stinker

Fra : hovedskou

Dato : 29-10-02 20:16

> [...]
> i 6 måneder - jeg har jo aldrig fået en telefon?
> Er jeg for hurtig på aftrækkeren, når jeg syntes det er elendig

Ja ét er at få det man har købt, et andet at få skidtet repareret hos
TELEKÆDEN.
Min T39 ville pludselig ikke finde et net, og jeg kontaktede derfor
TELEKÆDENS butik i Esbjerg. De var som sædvanligt ovenud flinke, og
imødekommende. Jeg indleverede telefonen til reparation (på garantien),
og fik en låne-T28'er med derfra. Desværre var denne defekt, og jeg
måtte atter tilbage til butikken. Fik nu et nokia-vrag istedet, men OK
-den virkede da.. Angående min T39 fik jeg at vide der ville gå en uge
med reparationen, og de fortalte stolt at de har eget værksted, og ikke
er afhængige af de store sløve multiværksteder. Da en uge var gået,
henvendte jeg mig i forretningen for at høre hvordan det gik. De kiggede
underligt på mig, og kunne da overhovedet ikke forstå hvorfor jeg havde
fået at vide det kun vile tage en uge, for den slags tager altid MINDST
14 dage..! Jeg måtte derfor tålmodigt vente en ekstra uge. Ret
irriterende, for jeg er ret afhængig af T39'eren på mit job, hvor jeg
har stor glæde af synkroniseringen med MS Outlook. Da endnu en uge var
gået, vendte jeg atter tilbage til butikken, blot for at få at vide min
telefon skam ikke var kommet retur endnu. De lovede at ringe så snart
den var der, og det måtte ihvertfald være indenfor et par dage!! Jeg
smutte dog dagen efter en tur til udlandet, og kom derfor ikke i
butikken før der var gået endnu en uge. Så jeg var da ganske overbevist
om, at min telefon nu var kommet. Men ak nej... Jeg fik at vide at den
nu var sendt videre til Ericsson (dagen før!!) og der dermed ville gå
ydereligere 14 dage!!!! Hvordan kan man iøvrigt forudsige at en
reparation vil tage 14 dage når man ikke aner en disse om hvad den
fejler..?? De lovede 14 dage holdt (selvfølgelig) heller ikke, og jeg
var efterhånden ret kort for hovedet når jeg talte med dem. De sagde
fortrøstningsfuldt, at når en telefon bliver sendt til fabrikken,
betyder det som regel, at der kommer en ny retur. Fatter så bare ikke at
det skal tage så lang tid at udlevere en ny.. Da den SYVENDE UGE var
gået, ringer jeg til dem igen, og taler måske en anelse højt. Og sørme
om de ikke netop liiiige havde fået telefonen ind. De havde godt nok
glemt at ringe til mig, men ville da helt sikkert have gjort det senere
på dagen. (yeah right!!!) Men jeg fik skam en helt ny T39, og kunne da
glæde mig over det på vej hjem. Men men men... Den nye virkede heller
ikke efter hensigten..!!! Så nu sidder jeg her med tæerne i isvand, for
ikke at koge over, og besøge butikken med en pumpgun..!!! Så nu står jeg
her, efter SYV UGER med en T39 der heller ikke virker!!!
Så kære TELEKÆDE... I'll be back...!!!

Det mest morsomme ved TELEKÆDEN, må være deres homepage, hvor der står:
"Reparationstiden er 2 dage!!!!!!"
De 2 dage skal så bare ganges med 25, men det finder man jo nok ud af...

Har ellers været glad for TELEKÆDEN, men det er nu nok sidste gang jeg
handler med dem..!

http://www.kandu.dk/

Fra : Basic Electronics

Dato : 29-10-02 20:44

Jeg vil lige spørge, hvis du havde fået at vide at reparationen af din tlf
ville tage 50 dage, havde du så afleveret den?
Meget af problemet ligger ved Ericsson. og nokia har det samme problem,
nemlig ved ombytninger. Der er et stort problem med ventetid hos dem. Jeg
ved ikke hvorfor, men jeg ved at ved f. eks Alcatel må de ombytte på
værkstedet, og der kommer den for det meste 2 dage efter. Så det hele ligger
ikke ved TK's værksted, og det er ihvertfald ikke dem i butikken der er
skyld i det. Det de siger er den normale tid, men de skulle nok have oplyst
dig om at det kunne tage lang tid. Prøv evt. at spørge om nummeret til
Ericsson danmark, og brok dig til dem, de er i princippet de eneste der kan
gøre noget. Husk nu:"Don't kill the messenger"
MVH Janus Olsen

Fra : hovedskou

Dato : 29-10-02 21:55

"Basic Electronics" skrev d. 29-10-02 20:44 dette indlæg :
> [...]
problem,
> nemlig ved ombytninger. Der er et stort problem med ventetid hos dem.

nå ja ok.. det er selvfølgelig ikke telekædens skyld at fabrikken er
langsom, men de er vel de nærmeste til at oplyse om sådan et forhold.
Synes nu at det er lidt ringe, at de først sender min mobil ind efter 4
uger..

http://www.kandu.dk/

Fra : / / dentro / /

Dato : 30-10-02 14:26

"hovedskou" <hovedskou.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Jeg bestilte en mobiltelefon fra nu 10 dage siden. Der står at der går
ca. 10 dage fra man bestiller til man modtager telefonen, så jeg er
spændt på om den kommer idag, og om det er den rigtige :))

/ / dentro / /

Fra : / / dentro / /

Dato : 30-10-02 20:58

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse

Modtog følgende idag fra Telekæden:

"Din bestilte Nokia 6510 er desværre gået i restordre fra vores
leverandør frem til 15 november.
Vi beklager meget denne uheldige situation, men den vil blive leveret
så snart vi får dem på lager igen.
Har du ikke mulighed for at vente så længe på din telefon, returnerer
vi selvfølgelig dine penge med det samme."

.....nederen......

/ / dentro / /

Fra : Morten Juel

Dato : 30-10-02 21:19

What og jeg har lige bestilt pr email ;o(

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Britta & Torben

Dato : 30-10-02 21:35

...........................og jeg bestilte d.25-9 en T65´er,har idag fået
besked om ,at den forventes at kunne leveres medio november.Fik for 14 dage
besked om at den kunne leveres d.1-11.......................#%¤!### dårlig
kundeservice.

Torben

Fra : Britta & Torben

Dato : 31-10-02 20:50

..............det har jeg også..........

Torben

Fra : / / dentro / /

Dato : 18-11-02 15:55

> [...]
| Har du ikke mulighed for at vente så længe på din telefon,
returnerer
| vi selvfølgelig dine penge med det samme."

AAAAAAAAAARGH!!!!! Se hvad jeg modtog idag den 18. november efter jeg
havde spurgt om jeg fik min mobil i dag:

-----
Din bestilte Nokia 6510 er desværre gået i restordre fra vores
leverandør og de forventer ikke at kunne levere før 12/12/02.
Vi beklager denne uheldige situation, men vil selvfølgelig meget gerne
beholde din kontrakt og levere telefonen så snart vi får den ind af
døren.
Men vi forstår selvfølgelig også hvis ikke du kan vente så længe på
din telefon og skal bede dig maile et kontonummer vi kan returnere
dine penge på, hvis ordren skal annulleres.

Med Venlig Hilsen

Telekæden A/S
-----

GRRRRR!!!! Og nu har jeg rendt rundt en måned uden mobil telefon i
forventning om at jeg fik den idag!!!! FOR HELVEDE!!!! Fedt nok jeg
kan få pengene retur, wow, men nu har jeg altså rendt rundt en måned
uden telefon! Hvis jeg havde vidst at det blev den 12/12 fra strarten
så havde jeg nok ikke ville vente!

/ / dentro / /