Generering af random date
Fra : kcdc

Dato : 23-05-02 18:31

Hej alle i NG:

Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvordan man kan generere en random date
i Java.

På forhånd tak!

kcdc

Fra : Frederik Hansen

Dato : 24-05-02 14:31

Hej Kcdc

I det java.util.Date kan tage en long i sin constructor, og
java.lang.Random.nextLong() returnere en long, så kunne man jo passede
samme disse to sammen til :

Random random = new Random();

while (true)
{
   System.out.println(new Date(random.nextLong());
}

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen

Sun Certified Programmer
for the Java(tm) 2 Platform

email : frederik@roirex.dk
www : www.roirex.dk

Fra : Flemming Mertz

Dato : 26-05-02 19:55

Man kunne også bruge Calendars (eller GregorianCalendars) add eller roll
metoder, hvis du er interesseret i en dato inden for et bestemt interval.
Der kan man sætte felterne i et Date object, eksempelvis dage og måned, hvis
man vil have en dato inden for et år.

Noget i retning af:

Date today = new Date();
GregorianCalendar gc = new GregorianCalendar();
gc.getTime(today);

gc.roll(gc.DAYS, randomNumber)
gc.roll(gc.MONTH, randomNumber)

Med venlig hilsen,
Flemming Mertz

Fra : Flemming Mertz

Dato : 26-05-02 20:07

> gc.getTime(today);

Den der skulle selvfølgelig have været en setTime, ikke get..

/Flemming

Fra : Lars Dam

Dato : 27-05-02 16:37

On Thu, 23 May 2002 19:31:15 +0200, "kcdc" <kcdc@tiscali.dk> wrote:

>Hej alle i NG:
>
>Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvordan man kan generere en random date

Plejer det ikke at hedde 'blind date'? Og i så fald, så er det vel een
af eens venner der sørger for det?

>På forhånd tak!
>
>kcdc

vh. ld