DVDere. Kapacitet?
Fra : Per Erik Rønne

Dato : 23-05-02 18:24

Jeg sidder med en DVD som jeg er ved at kopiere. Kopieringsprogrammet
Toast Titanium siger at DVDen er på 7 GB, men alle blanke DVDere jeg er
stødt på er på 4.7?

Findes der DVDere med større kapacitet?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-05-02 19:01

On Thu, 23 May 2002 19:23:44 +0200,
Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:
> Jeg sidder med en DVD som jeg er ved at kopiere. Kopieringsprogrammet
> Toast Titanium siger at DVDen er på 7 GB, men alle blanke DVDere jeg er
> stødt på er på 4.7?
>
> Findes der DVDere med større kapacitet?

Ja. Der er nogle multi-layer CD'ere, hvor nogle rigtige
DVD afspillere også har problemer, og hakker når de skal
skifte fra det ene lag til det andet. Så din rå skive
og dit drev er bare for gamle.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 23-05-02 19:04

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:

> Ja. Der er nogle multi-layer CD'ere, hvor nogle rigtige
> DVD afspillere også har problemer, og hakker når de skal
> skifte fra det ene lag til det andet. Så din rå skive
> og dit drev er bare for gamle.

Skiven er lige købt i Brinck Elektronik på Nørrevold - og de havde ikke
andre. DVD-brænderen er den der sidder i alle nyere Mac'er. En DVD-RW
brænder. Efter sigende.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-05-02 19:07

On Thu, 23 May 2002 20:03:54 +0200,
Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> Skiven er lige købt i Brinck Elektronik på Nørrevold - og de havde ikke
> andre. DVD-brænderen er den der sidder i alle nyere Mac'er. En DVD-RW
> brænder. Efter sigende.

Det var også ment som lidt af en joke. Du kan ikke lave double-layer
skiver med noget man har råd til at købe i dag.