Problem angående ejerforhold af bil...
Fra : Poul Bundgaard

Dato : 23-05-02 17:32

Jeg kom ud af et parforhold i december 2001, hvor
min halvdel af huset blev solgt til min tidligere samleverske.

I den forbindelse aftalte vi at den fælles bil ( som vi begge stod
som ejere af i CRM ) skulle udlånes til hende indtil Maj, hvor vores
fælles
søn skulle konfirmeres.

Da jeg her efter konfirmationen henvender mig for at få en afklaring
på delingen af bilen siger hun til mig at det kan jeg glemme alt om,
for hun har omregistreret den i hendes eget navn pr.1/5.
Det har jeg kontrolleret, og det er korrekt.

Desværre havde hun adgang til den originale registreringsattest.
Det var en fejl, men hun havde taget den fra en mappe hvor jeg
opbevarer bilpapirer.

Kan det være så nemt ? - jeg mener, kan man bare gå hen og stjæle
folks registreringsattest og omregistrere bilen og det så er op til
ejeren at bevise at den tilhører ham ?

Skal hun ikke kunne bevise et ejerforhold med en slutseddel,
en bankoverførsel eller lignende ?

Findes der ikke andre muligheder end et civilt søgsmål ?

--

Med venlig hilsen / Kind Regards

Poul Bundgaard

" Information is like manure -
You can pile it into a stinking heap -
or you can spread it and make things grow ! "

Fra : Morgan Jones

Dato : 23-05-02 18:26

Ikke uforståeligt at du har droppet hende.

/morgan

Fra : Claus Plougmann

Dato : 23-05-02 22:16

> [...]
> Det har jeg kontrolleret, og det er korrekt.
>
> Desværre havde hun adgang til den originale registreringsattest.

Som jo faktisk er et godt bevis på at man ejer bilen, såfremt der
ikke er gæld til anden side.

> [...]
>
> Kan det være så nemt ? - jeg mener, kan man bare gå hen og stjæle
> folks registreringsattest og omregistrere bilen og det så er op til

Var I ikke fælles om bilen, så kan der ikke være tale om tyveri. Hun
har bare ikke overholdt jeres aftale, som i parentes bemærket nok er
svær at bevise nu.

> Skal hun ikke kunne bevise et ejerforhold med en slutseddel,
> en bankoverførsel eller lignende ?

Ikke hvis hun har reg attesten.

> Findes der ikke andre muligheder end et civilt søgsmål ?

Her må eksperterne træde til.

MVH CP

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-02 06:27

Claus Plougmann skrev:

>Her må eksperterne træde til.

Er det en mulighed? Jeg kan ikke se andet end at bilen er tabt.
En der kan liste en registreringsattest ud af en kommende
fraskilts papirer (og som i kampens hede sørger for at få det
gjort), kan vel også lyve i retten så stærkt som en hest kan
rende, og det kan man i den foreliggende sag ikke stille meget op
overfor så vidt jeg kan se.

--
Bertel

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-05-02 22:55

Poul Bundgaard wrote:

> Da jeg her efter konfirmationen henvender mig for at få en afklaring
> på delingen af bilen siger hun til mig at det kan jeg glemme alt om,
> for hun har omregistreret den i hendes eget navn pr.1/5.

Prøv at henvise hende til
http://www.politiet.dk/nummerplader/svar_paa_spoergsmaal.htm pkt. 7,
hvor der står: "At en person i registreringsattesten er anført som ejer,
betyder derimod ikke, at denne person civilretligt ejer køretøjet."
Hvis det kan godtgøres, at I tidligere har ejet bilen i fællesskab,
ændrer omregistreringen intet ved dette.
Har du f.eks. slutseddel, faktura el.l. der viser, at bilen er købt i
fællesskab?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter G C

Dato : 24-05-02 06:40

Jonathan Stein <jstein@image.dk> skrev:

[klip]

> [...]
> hvor der står: "At en person i registreringsattesten er anført som ejer,
> betyder derimod ikke, at denne person civilretligt ejer køretøjet."

Undtagelsesvist er jeg enig med politiet.

Ja - det må være det afgørende.

/Peter

--
http://www.grauslund.com