Fugtspærre i nyt bad
Fra : Stefan Lund-Rasmusse~

Dato : 23-05-02 17:31

Vi er ved at renovere et af vores badeværelser, og har et spørgsmål vedr.
vådrumssikring (eller hvad det nu hedder).

En del af rummet bliver beklædt med fliser på vægge. Bag denne del behandles
med LIP's vådrumssystem - ingen problem i det.
En anden del af rummet bliver beklædt med glasfilt og efterfølgende maling.
Dette område er ikke nogen "vådzone", men derimod "fugtig zone". Hvad i
alverden skal jeg behandle væggene med i en "fugtig zone" inden opsætning af
glasfilt?
Så vidt jeg kan se, anvendes LIP's produkter kun til efterfølgende
flisebeklædning.

Nogen som kan hjælpe ?

Stefan

Fra : Stefan Lund-Rasmusse~

Dato : 23-05-02 18:43

Jeg skynder mig lige at tilføje, at væggen er af gasbeton - da dette måske
har indflydelse på svaret

Stefan

Fra : Schubert

Dato : 23-05-02 21:39

Jeg vil forslå at du kigger ned i jeres lokale byggemarked og finder
produkterne fra Mira.

Der har *ALT* incl. en step-by-step guide i hvordan hvornår hvorfor man
bruger deres produkter.

Husk når du efterfølgende skal male, at give det min. 3 x - ellers kan du
risikere at den røde farve fra Mira produkterne trænger igennem ( taler af
erfaring)

Et andet alternativ er produkter fra AllFix , dem har jeg ikke prøvet. For
begejstringen for Mira produkterne var stor.

Schubert
- Som netop har renoveret hus i knap 2 år, og er færdig

Fra : John Vedsegaard

Dato : 27-05-02 20:52

Hej Schubert

Få fat i Flüggers "Grå mappe", her er alle svarene.
Men det kan ikke anbefales at bruge hverken filt eller væv i fugtige rum,
ikke engang hvis du bruger de rigtige materialer.
Bruger du filt alligevel, skal du først stryge væggen med vådrums grunder,
derefter filten med samme produkt, så vævfylder og endelig 2 gange glans 10
eller højere plastmaling.

Fra : bysse

Dato : 27-05-02 17:11

du skal bare bruge en vandaf visende maling og ikke andet.
og jeg ved godt dette ikke er et debatforum, men vådrumssikringen er den
største and i dansk byggeri.
Det skulle lige med