Mystisk fugl.
Fra : HVH 4100

Dato : 23-05-02 16:20

Hej NG.

Har idag set en andestor fugl. Sort og hvid, med et langt kroget gult næb.
Set på Advedøre Holme.

Hvad er det.

Henrik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-05-02 22:23

HVH 4100 <hogh@post.cybercity.dk> skrev i en
> Hej NG.
>
> Har idag set en andestor fugl. Sort og hvid, med et langt kroget gult næb.
> [...]

Lyder som en Tukan-et eller andet, men så meget global opvarmning er vi vel
ikke nået til endnu?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : HVH 4100

Dato : 24-05-02 15:31

> [...]
næb.

> Lyder som en Tukan-et eller andet, men så meget global opvarmning er vi

Godt du skriver det. Jeg var lige ved i min beskrivelse at skrive tukan.
Men jeg kan ikke finde den i Lademanns fuglebog.

Henrik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-05-02 01:03

> [...]
>

> Godt du skriver det. Jeg var lige ved i min beskrivelse at skrive tukan.
> Men jeg kan ikke finde den i Lademanns fuglebog.

Du sidder lige nu ved et stort opslagsværk: Nettet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : HVH 4100

Dato : 25-05-02 08:51

> Du sidder lige nu ved et stort opslagsværk: Nettet.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

Rigtigt.
Jeg har bare det problem, at jeg er ikke fugletosse, men jernbanetosse. Når
jeg hører en beskrivelse af et tog, kan jeg straks (som regel ) fortælle
hvad det er.
Fugle ligger mere på et almindeligt kende niveau. Når jeg så ser en fugl jeg
ikke kender, eller kan finde i tykke bøger, så prøver jeg nettet.
Nu er det sådan at jeg kender en hel masse sider om jernbaner, derfor
hjælper jeg i jernbanegruppen, tit folk der kommer der, fordi de regner med
at der netop der sidder nogle "nørder", som ikke bare ved noget om deres
problem, men måske giver nogle links. Jeg havde håbet på at der i netop
denne gruppe sidder en og siger, den fugl kender jeg. Den hedder en
Eller der er en der skriver, på denne side ved jeg, der kan man søge.
Som du skriver så er nette et stort opslagsværk. Men selv i opslagsværk skal
man kende en indgang.
Håber du eller en anden kan hjælpe mig.

Henrik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-05-02 01:12

> [...]
> Eller der er en der skriver, på denne side ved jeg, der kan man søge.
> Som du skriver så er nette et stort opslagsværk. Men selv i opslagsværk

Du kan jo prøve http://www.google.com/advanced_image_search?hl=da og skrive
toucan.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Niels J Larsen

Dato : 27-05-02 09:20

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in

> HVH 4100 <hogh@post.cybercity.dk> skrev i en

> Lyder som en Tukan-et eller andet, men så meget global opvarmning er
> [...]

En anden ide kunne være moskusand, de varierer enormt meget mht farver.
Hvad menes der egentlig med udtrykket "kroget" om næbbet? Er det:
-langt, tyndt og med en lille bøjning yderst? (kunne der være tale om en
stor skallesluger?
-mere papegøjeagtigt?

--
Niels

spamTRAP in operation - please remove when answering