Regler om salg af brugt udstyr (hardware)
Fra : RacingBabe

Dato : 23-05-02 14:37

Hej!

Hvad siger købeloven om salg af brugt udstyr??? Garanti/Reklamationsret???

--
Jeanne Maria Fjorback
SV650S

www.mc-logo.dk

Fra : Snoop

Dato : 23-05-02 14:40

Hvis det er civilkøb (mellem 2 private) er der ingen lov om returret. Men
garanti kan I aftale indbyrdes.

Hilsen Lasse

Fra : RacingBabe

Dato : 23-05-02 14:56

"Snoop" <snoop@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det er civilkøb (mellem 2 private) er der ingen lov om returret. Men
> garanti kan I aftale indbyrdes.
---------
Jeg er forhandler og sælger ofte brugte maskiner til div. momsreg.
virksomheder.

--
Jeanne Maria Fjorback
SV650S

www.mc-logo.dk

Fra : Peter G C

Dato : 23-05-02 14:58

RacingBabe <jeanne@fjorback.dk> skrev:

[klip]

> Jeg er forhandler og sælger ofte brugte maskiner til div. momsreg.
> virksomheder.

Så er det forbrugerkøb og de almindelige køberetlige regler gælder. Dem har
jeg henvist til i mit indlæg.

De er 2 års reklamationsfrist og de første 6 måneder er der en
garantilignende situation for kunden.

Du kan ikke bruge generelle forbehold som f.eks. købt som beset mv.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning

Dato : 23-05-02 15:18

On Thu, 23 May 2002 15:58:28 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>RacingBabe <jeanne@fjorback.dk> skrev:
>
>[klip]

>Så er det forbrugerkøb og de almindelige køberetlige regler gælder. Dem har
>jeg henvist til i mit indlæg.

Ike forbrugerkøb momsregistrerede imellem. Der aftales individuelt.

Fra : Peter G C

Dato : 23-05-02 15:23

Henning <newsmail@mailme.dk> skrev:

[klip]

> Ike forbrugerkøb momsregistrerede imellem. Der aftales individuelt.

Enig - jeg overså vist noget ...

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter G C

Dato : 23-05-02 14:47

RacingBabe <jeanne@fjorback.dk> skrev:

[klip]

> Hvad siger købeloven om salg af brugt udstyr??? Garanti/Reklamationsret???

Se http://www.stevns.net/dkfritidbil/diverse/garanti.htm

/Peter

--
http://www.grauslund.com