[VB6] Error: 430
Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 23-05-02 14:57

Hej NG

Shit happens. Lige med et får jeg denne fejl:

Runtime Error '430':
Class does not support Automation or does not support expected interface.

Det kommer ved linien:

Set CON = New ADODB.Connection

Selv i programmer hvor det før har virket (uden at jeg har foretaget
ændringer) - og på alle arbejdsstationer hvor VB er installeret får jeg også
denne fejl.

Nogen ideer hvad der er sket?

Fra : Stefan McKinnon Edwa~

Dato : 23-05-02 19:10

Tjek dine projekt-referencer. Hvis du f.eks. har angivet "Microsoft Active
Data Objects 2.7 Libary" men kun har f.eks. MDAC 2.5 (kan du se, ved at du
kun har til-og-med Microsoft Active Data Objects 2.5 Libary" tilgængeligt),
så vil returnere den slags fejl. Prøv at re-etablerere referencer til dine
ADO-dll-filer (bare slå den fra i Refereneces, tryk Ok, gå ind i References
igen og slå dem til igen!).

--
Stefan McKinnon Edwards, Herning, Denmark
www.iysik.com

PS. Har du kigget på "Microsoft ADO Ext. 2.X for DDL and Security" aka.
ADOX?? Den er meget nyttig, hvis du skal 'lege' i databasens struktur (lave
databaser etc.).

Fra : Knud Rogilds

Dato : 24-05-02 23:51

Jeg har lige haft den samme. Det er fordi du er ved at installere på en
maskine med en ældre version af ADO DLLen. Jeg fandt følgende, og så virkede
det:

"Runtime error 429, Active x component cannot create object."
or "Runtime error 430, Class does not support automation or does not
support expected interface."
or "An error occurred while loading data source 1. ErrorCode = 430"
when I try run the Windows PC Companion.

You usually get this error when MDAC isn't installed at all or is not
installed properly. MDAC is short for Microsoft Data Access Components which
is a set of drivers that the PC companion needs for database communication.
Without it the Windows version of the PC companion software will not work.
MDAC is included in Win2000. On Win9x, Win NT and Win ME, it must be
installed.

Please download MDAC 2.x and install. You also may need to
uninstall/reinstall the PC companion software after installing MDAC.

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 06-06-02 10:56

Godt nok et gammelt emne men. Efter installation af SP2 til W2K fik jeg den
samme. Jeg genistallerede ADO2.7 og service pack 5 til VB, så virkede det
igen.