en sag med en kredit indkrævnings firma i ~
Fra : nhi

Dato : 23-05-02 13:32

Hej

Jeg havde engang for ½ siden glemt at betale en regning for noget jeg købt
via nettet i Norge.
Fint nok, sagen gik over til "kredittgjenvinning AS", de sendt så en regning
til mig + deres gebyr. Ok, den betalte jeg så, men fik endnu en regning for
forsent betaling. De skriver i deres brev at beløbt skal være i hænder hos
dem inden for 5 dage, hvilket ikke kan lade sig gøre for, hvis jeg betaler
via Post danmark eller bank tager det omkring 10-14 dage før de ser pengene
på deres konto.
Jeg har efterhånden betalt om 4 x 50,- til dem i ekstra gebyr, foruden gebyr
til Post Danmark, som er 100,- pr. gang. Jeg har skrevet til dem og
forklaret at de ikke kan få pengene før, idet det tager den tid det tager,
men de har aldrig svaret mig og jeg kan ikke komme i kontakt med dem
telefonisk.
Er er nogen som kan hjælpe mig?? Jeg synes at det kan køre i en uendelighed.
Alle forslag modtages.

Mange tak på forhånd

Mvh

NAS

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 23-05-02 17:13

"nhi" <nhiasy@stofanet.dk> skrev:

> [...]
> kan lade sig gøre for, hvis jeg betaler via Post danmark eller
> bank tager det omkring 10-14 dage før de ser pengene på deres

Den dag du har betalt på posthuset er den dato, der gælder dvs. hvis
sidste betalingsdato er 23/5/02 så har du betalt din regning rettidigt,
hvis du betaler den på posthuset den 23/5/02. At de først modtager
pengene måske to uger efter din indbetaling er uden betydning og ikke
noget du skal betale gebyr for.

> Jeg har efterhånden betalt om 4 x 50,- til dem i ekstra
> gebyr, foruden gebyr til Post Danmark, som er 100,- pr. gang.

Du skulle udelukkende have betalt det første gebyr.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm