nyt sædebetræk
Fra : Kim K

Dato : 23-05-02 12:18

Efter at have siddet og søgt lidt på google mm. er jeg blevet enig med mig
selv om at jeg vil flotte mig og købe et sædebetræk til min mc.

Jeg mindes dog stadig da jeg var ung og storebror hev og flåede i et
sædebetræk til puch monza'en indtil han belv gasblå i hovedet.

Anyway hvor svært er det at påsætte et sædebetræk til min 550cbx? nogen gode
fif's råd mm. er velkomne

Vi ses derude

Kim K

Fra : Luffe

Dato : 23-05-02 13:37

Jeg ved ikke hvor du bor - men find den nærmeste saddelmager og få et
tilbud.

Mvh Søren
900ss

Fra : Søren Lindholt

Dato : 23-05-02 14:55

Kim K <5th@ofir.dk> wrote in article
> Anyway hvor svært er det at påsætte et sædebetræk til min 550cbx? nogen
gode
> fif's råd mm. er velkomne

Det er ikke oversvært, men afhængig af sædeformen og pasformen på det nye.
Husk lidt varme fra en hårtørrer til at blødgøre betrækket der så kan
strækkes lidt mere.
Men ellers er jeg også tilhænger af at bruge en saddelmager, det er ikke
volds-dyrt, f.eks. Gunnar Nielsen, Skovsgård, han annoncerer vist også i
den blå...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-05-02 16:16

Du kan finde et link til Gunner Nielsen, Skovsgård på min hjemmeside
http://www.jan-p.dk

Jan

Fra : Bjørn S

Dato : 23-05-02 16:16

"Kim K" <5th@ofir.dk> wrote in message
> Efter at have siddet og søgt lidt på google mm. er jeg blevet enig med mig
> selv om at jeg vil flotte mig og købe et sædebetræk til min mc.

Jeg vil klart anbefale en sadelmager, og husk, det kan tit være en fordel at
også skifte stoppingen om muligt, især hvis det er koldskum og eller den er
slidt, da en slap stopping tit medfører at det nye betræk hurtigt bliver
"slasket". Til gengæld får du også et helt nyt sæde at sidde på.

Bjørn

Fra : Lasse Petersen

Dato : 23-05-02 20:52

> [...]

> sædebetræk til puch monza'en indtil han belv gasblå i hovedet.
>

> Anyway hvor svært er det at påsætte et sædebetræk til min 550cbx? nogen gode

Jeg Købte et betræk hos www.gtsadler.dk/, for 350 kr. Jeg lånte en
krampepistol
til lufttryk, hos den lokale tømmer, og satte det fast med den, det var
nødvendigt med en til trykluft med for en normal krampepistol
med fjeder kan ikke skyde igennem plastikken. Det var dog lidt bøvlet
men når man har arbejdet med betræket i nogen tid så udvidere det sig
lidt
og passer bædre. Jeg tror at det tog en time, og det er blevet pisse
pænt.
Lasse XS 400