Send jeres filmliste
Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 23-05-02 10:18

Hej,

Jeg er ved at sammensætte en stor filmdatabase og har brug for så
mange filmoplysninger som muligt til at importere i databasen,
så hvis nogen af jer har jeres filmsamling registreret, gerne med en
masse detaljerede oplysninger, vil jeg gerne høre om I vil sende
mig jeres liste. Alle som bidrager, vil blive nævnt på en takkeformular.

Fra : Sparre

Dato : 23-05-02 10:55

Er imdb.com ikke god nok ??

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 23-05-02 11:02

Nej, det er en internetdatabase. Jeg er ved at lave en
klientbaseret database, der på sigt skal kunne bruges til
at sammensætte sin personlige filmliste med.

Fra : Jesper Winding

Dato : 23-05-02 11:07

Hvad mener du? har du en prøve vi kan se eller lign.?

--
-=JESPER=-
www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 23-05-02 11:35

Hejsa

Og hvorfor dog ikke bare lade det proggy hente oplysninger fra imdb.com ?

MVH Niels

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-05-02 12:02

> [...]
> masse detaljerede oplysninger, vil jeg gerne høre om I vil sende
> mig jeres liste. Alle som bidrager, vil blive nævnt på en takkeformular.

Movielibrary.

Den henter selv, hvad du beder den om fra Imdb.

Den har også IE-interface.

Nemt og bekvemt.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Jakob Madsen

Dato : 23-05-02 12:32

www.dvdprofiler.com kan også anbefales.

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

Fra : ASKF

Dato : 23-05-02 22:55

Mark Thomas Gazel ytrede sig i <acii48$4ps$1@sunsite.dk> med dette:

>Movielibrary.
>
>Den henter selv, hvad du beder den om fra Imdb.
>
>Den har også IE-interface.
>
>Nemt og bekvemt.

Nu havde jeg nærmest lige besluttet mig for at købe MovieCollector
<http://www.collectorz.com/movie/> som jeg har brugt længe, trods
begrænsningen på 25 film pr. database, men det ser ud til at Movie
Library har et par ekstra funktioner som er ganske anvendlige (f.eks.
imdb søgning på skuespillere).

Tak for tippet, hvis det altså er dette program
<http://www.wensoftware.com/MovieLibrary/> du mente.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-05-02 23:53

> [...]
> imdb søgning på skuespillere).
>
> Tak for tippet, hvis det altså er dette program

Den er god nok. Jeg har aldrig selv prøvet det, kun hørt det
var ret smart. Lad os se det i øjnene, at lade IMDB ordne alt
hestearbejdet med at fylde oplysningerne ind i en database er ret
smart.

Skal tjekkes én af dagene.

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 24-05-02 08:32

Hej folkens,

Jeg kan se at nogle af jer nævner movie-collector og andre programmer. Jeg
har selv udviklet en halvstor database, hvor man kan registrere en pokkers
masse ting. Den er interesserede velkommen til at hente fra mit websted
www.pyramidsoftware.dk. Det er en Release Candidate og jeg er meget
interesseret i at høre meninger og forbedringsforslag. Een har meddelt at
den er lidt "tung" at danse med, så det er et af de ting jeg arbejder på.

Venligst,

Michael N. Petersen Krogh

Fra : ASKF

Dato : 24-05-02 10:20

Michael N. Petersen Krogh ytrede sig i
<3cedec6d$0$70446$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>den er lidt "tung" at danse med, så det er et af de ting jeg arbejder på.

Har lige kastet et hurtigt blik på den og jeg mangler umiddelbart to
ting:
1. Import fra IMDB og/eller DVD Empire
2. Anmeldelser

Begrundelse:
1. Det tager en frygtelig lang tid at indtaste alle detaljer selv, og
når data nu ligger online og andre databaser kan importere fra disse
online databaser, burde RO også kunne klare dette.
2. Hvor meget er der ved at have anmeldere listet, hvis man ikke også
kan medtage anmeldelserne?

Der er egentligt en større mængde forbedringer jeg kan foreslå, men jeg
vil vente med dem til jeg har bedre tid til en egentlig systemanalyse
når jeg har afleveret et eksamensprojekt i næste uge.
Bibliotekar D.B./Stud. Sci. Bibl.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 24-05-02 11:14

Hej,

Ja, du har fuldkommen ret. Indtastningen vil jeg først og fremmes
forbedre. Brugeren skal selv kunne angive i hvilken rækkefølge
data skal indtastes.

Jeg har sendt en mail til IMDB for at forhøre mig om et evt.
samarbejde. De har nemlig en masse oplysninger liggende som
kan bruges.

Anmeldelsesmodul vil jeg give førsteprioritet nu. Den har længe
været på bane, men er aldrig blevet implementeret. Den vil jeg lave
således at man skriver sin anmeldelse i eks. Word og kobler
dernæst dokumentet på filmen via. hovedindtastningsbilledet.