Opsigelsesvarsel 1 måned ifølge funktionær~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 23-05-02 09:34

Hej!

Hvis man er ansat under funktionærloven, læser jeg til min store
forbavselse, at opsigelsesvarsel fra arbejdsgiver kun er 1 måned, så længe
ansætteslsesforholdet har varet under 6 måneder.

Sådan som jeg huskede det var da allerede 3 måneders varsel efter 3 måneders
ansættelse? Er det lavet om for nylig? Eller er det bare min hukommelse, der
spiller mig et pus? :)

Uddrag fra funktionærloven, § 2.:
Stk. 2. Opsigelse fra arbejdsgiverens side skal ske med mindst
1) 1 måneds varsel til fratræden ved en måneds udgang i de første 6 måneder
efter ansættelsen,
2) 3 måneders varsel til fratræden ved en måneds udgang efter 6 måneders
ansættelse.

- Klaus

Fra : Peter G C

Dato : 23-05-02 09:42

Klaus Jensen <i@remain.anonymous.com> skrev:

[klpi]

> Er det lavet om for nylig?

Næh. 1964 er vel ikke for nylig.

> Eller er det bare min hukommelse, der spiller mig et pus? :)

Desværre, ja

/Peter

--
http://www.grauslund.com