Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
ATI Radeon 8500 contra LE
Fra : Martin Møller

Dato : 23-05-02 09:49

Jeg har en mistanke om at Midtdata i sin tid har snydt mig med hensyn til et grafikkort jeg skulle have sat i min nye computer. Jeg
bestilte et Radeon 8500 men min hardwareoversigt fortæller mig at det er et LE kort der sidder i maskinen. Midtdata har taget sig
betalt for ikke LE versionen og nu vil jeg gerne have det afgjort en gang for alle. Kan jeg se på selve kortet hvad version det er?

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Martin Møller

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 23-05-02 11:10

Martin Møller wrote:
> [...]
> betalt for ikke LE versionen og nu vil jeg gerne have det afgjort en gang for alle. Kan jeg se på selve kortet hvad version det er?

as i understand, the difference between the cards is a slightly lower
clockfrequency, 250 contra 275 and it has 128MB instead of 64MB..

i would'nt complain.. i'd swap those 25mhz for 64mb extra mem any day..

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 23-05-02 11:11

Dennis Jakobsen wrote:

> as i understand, the difference between the cards is a slightly lower
> clockfrequency, 250 contra 275 and it has 128MB instead of 64MB..
>
> i would'nt complain.. i'd swap those 25mhz for 64mb extra mem any day..

og hvorfor fanden svarede jeg på engelsk?!?!

Fra : Martin Møller

Dato : 23-05-02 11:23

"Dennis Jakobsen" <brunis@kolumbus.fi> skrev i en meddelelse news:3CECC038.50501@kolumbus.fi...

> og hvorfor fanden svarede jeg på engelsk?!?!

Aner jeg heller ikke, men det jeg hører dig sige er at jeg ikke skal brokke mig over at have betalt 300 kroner for meget for et
teknisk dårligere kort end det jeg bestilte? Lad mig lige påpege at i februar hvor jeg fik kortet ikke var et Radeon 8500 med 128 mb
ram.Der var både standard og le versionen med 64 mb ram.

Martin

Martin

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 23-05-02 11:35

Martin Møller wrote:

> [...]
> ram.Der var både standard og le versionen med 64 mb ram.

hvorfor er det du tror det er LE versionen? i min Device Manager siger
den Radeon 8500/Radeon 8500 LE.. siger din KUN LE?

find et overclocking util fra www.rage3d.com . Hvis det, når startet,
viser at det kører 250, ja så er du blevet snydt..

Dennis

Fra : Martin Møller

Dato : 24-05-02 09:02

"Dennis Jakobsen" <brunis@kolumbus.fi> skrev i en meddelelse news:3CECC5CF.40207@kolumbus.fi...

> [...]
>
> find et overclocking util fra www.rage3d.com . Hvis det, når startet,
> viser at det kører 250, ja så er du blevet snydt..

Mange tak, det vil jeg lige gå hjem og teste.

Martin