program i process linie ??? HJÆLP
Fra : news.tele.dk

Dato : 23-05-02 09:20

er der nogle der kan give mig et hint om hvordan man får et program til at
ligge i process linien lige som (lyd, dato , mm)

MVH

Kenneth

Fra : Harald

Dato : 23-05-02 17:29

"news.tele.dk" <km@noemail.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogle der kan give mig et hint om hvordan man får et program til at
> ligge i process linien lige som (lyd, dato , mm)

Henter en komponent, f.eks. CoolTray

Mvh
HK

Fra : René Jensen

Dato : 23-05-02 17:36

"news.tele.dk" wrote:
> er der nogle der kan give mig et hint om hvordan man får et program til at
> ligge i process linien lige som (lyd, dato , mm)

Du har byttet om på to forskellige ting, proces linjen er ikke det samme
som system-tray. Anywayz, så skal du selv skrive nogle metoder til dit
TForm-objekt, som kan håndtere Windows API kald: Shell_Notify();
Kig i Windows SDK/API hjælpefilen.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Hans Milling

Dato : 23-05-02 19:20

"news.tele.dk" <km@noemail.dk> wrote in message news:<3ceca620$0$18606$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> er der nogle der kan give mig et hint om hvordan man får et program til at
> ligge i process linien lige som (lyd, dato , mm)
>
> MVH
>
> Kenneth

Du mener vel Systemtray?
Her er en serdels simpel guide til hvordan du gør:
http://delphi.about.com/library/weekly/aa121801a.htm

Fra : Poul Liboriussen

Dato : 24-05-02 18:25

Hvis programmet skal ned i tray, så brug cooltray som sagt:
http://www.torry.net/vcl/system/trayicons/trayicon.zip