Stylesheet vs. headtag
Fra : Jeppe Birkebæk

Dato : 23-05-02 08:58

Hej NG.

Jeg har en side med lidt "basic" CSS (www.elysia.dk/index2.html), det ser
meget fint ud, med Verdana skrift osv.... men så snart jeg klipper det ud af
<head> og laver en :
<link href="stylesheet.css" id="text/css" rel="stylesheet" type="text/css"
title="CSS">

--
Så er den da hamrende ligeglad med skrifttypen, hvorfor det ??

På forhånd tak.
Jeppe Birkebæk Nielsen

Fra : Jeppe Birkebæk

Dato : 23-05-02 09:00

Glemte lige at sige, at den også glemmer font farven i "ikke-links"

Fra : scn

Dato : 23-05-02 09:34

"Jeppe Birkebæk" <jeppe@NOSPAMelysia.dk> skrev i en meddelelse
> Glemte lige at sige, at den også glemmer font farven i "ikke-links"

placer:
<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="style.css" title="Stylesheet">
i head

lav css-filen:

BODY {
color: #789def;
background: #FFF;
margin-left: 1%;
font-family: verdana, helvetica, sans-serif;
}

H1 {

color: #900;
}

A:link
{
background: #5B5959;
color: #789def;
}
A:Visited
{
color: #789def;
}
A:hover
{
background: #E7E7E7;
}

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Jeppe Birkebæk

Dato : 23-05-02 10:41

Tak for hjælpen. - Jeg fandt ud af det

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-05-02 09:34

Jeppe Birkebæk wrote:
> [...]
> <head> og laver en :
> <link href="stylesheet.css" id="text/css" rel="stylesheet" type="text/css"

Er du sikker på at styleheetet ligger der hvor du peger på? Jeg har en
enklere href, som jeg kan garantere virker :

<LINK HREF="style/DefaultStyle.css" REL="stylesheet" TYPE="text/css">

mvh

Jesper Brunholm
--
IT-Vest Odense: <http://www.it-vest.sdu.dk/cim/>

Fra : Jeppe Birkebæk

Dato : 24-05-02 08:19

> Er du sikker på at styleheetet ligger der hvor du peger på? Jeg har en
> enklere href, som jeg kan garantere virker :
>
> <LINK HREF="style/DefaultStyle.css" REL="stylesheet" TYPE="text/css">
Tak (jeg har fået det til, at virke, men jeg ville lige svare her) - Det
virker vel ikke hvis ikke jeg har en mappe, der hedder style, eller et
stylesheet, der hedder DefaultStyle.css?
Hilsen Jeppe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-02 17:50

Fri, 24 May 2002 09:19:23 +0200, skrev "Jeppe Birkebæk"
<jeppe@NOSPAMelysia.dk>:

>Tak (jeg har fået det til, at virke, men jeg ville lige svare her) - Det
>virker vel ikke hvis ikke jeg har en mappe, der hedder style, eller et
>stylesheet, der hedder DefaultStyle.css?

Du laver det jo bare om, så det passer til dit brug.

Ligger stylesheet i samme mappe, så undlader du jo blot style/ og
ellers kalder filen for, hvad du vil med efternavnet .css