Malaria i thailand?
Fra : J a c o b S t r u e

Dato : 23-05-02 08:40

hej alle sammen!!!

Vi skal på trekking i Thailand i Mae sot, skal vi ta malaria piller? og er
der nogle der har fået bivirkninger af dem, for jeg er ikke så glad for at
skulle ta dem.

venlig hilsen Bettina og Jacob.

Fra : Lasse

Dato : 23-05-02 17:07

"J a c o b S t r u e" <strue@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> der nogle der har fået bivirkninger af dem, for jeg er ikke så glad for at

Hej Jacob
Vi skal også til Thailand og Vietnam i juli og august måned.
Vi har netop fået diverse vaccinationer..., og skal snart have igen. Din
læge kan garanteret give dig de rigtige svar, men se ellers på
www.rejsedoktor.dk

Fra : Kevin & Tina

Dato : 24-05-02 08:23

> Fra: "J a c o b S t r u e" <strue@mail1.stofanet.dk>
> Emne: Malaria i thailand?
snip
> hej alle sammen!!!
>
> Vi skal på trekking i Thailand i Mae sot, skal vi ta malaria piller?
Snip
Her er et link om thailand og vaccinationer, det er meget et spørgsmål om
holdninger.
VH Kevin

Fra : Kevin & Tina

Dato : 24-05-02 08:23

> Fra: "J a c o b S t r u e" <strue@mail1.stofanet.dk>
> Emne: Malaria i thailand?
snip

http://www.rejsedoktor.dk./brevkassen/vis_emne.php?categoryid=7

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-05-02 08:17

"J a c o b S t r u e" <strue@mail1.stofanet.dk> writes:

> Vi skal på trekking i Thailand i Mae sot, skal vi ta malaria
> piller? og er der nogle der har fået bivirkninger af dem, for jeg er
> ikke så glad for at skulle ta dem.

Ja, malarie og maleriepiller er et lille kapitel for sig. Til forskel
fra vaccinationer mod eksempelvis hepatitis er der nogle flere ting af
forhold sig til. Der findes forskellige typer piller med forskellige
stoffer og bivirkninger, man skal tage pillerne en uges tid før man
kommer i områder med malarie, piller brugt til forebyggelse må ikke
bruges til behandling m.m.m.

Konkluson: Sørg for at hente godt med oplysinger inden i tager
afsted. Enten hos jeres egen læge, eller via websites som:

http//www.rejsedoktor.dk
http://www.lvc.dk

som trods deres komercielle sigte er OK informative.

God tur.

-j

--
Akademisk Opgavebank