Sk¾rmen "krakelerer" pŒ vŒgeblus...
Fra : Steen

Dato : 08-02-01 02:02

Min IBook Indigo har nu to gange opført sig mystisk:

To gange, hvor IBook'en er gået på vågeblus, har det fået skærmen til at
"krakerele". Den ellers normalt sorte vågeblus-skærm har vist en
flagrende grafik, der bestemt IKKE har lignet nogen pause-skærm og
bagefter har man ikke kunnet regulere skærmens lysstyrke via tastaturet
(lydstyrken har man dog stadigvæk kunnet indstille).

Først troede jeg, at det var skærmen, der var ved at gå sig en tur - det
lignede nemlig så afgjort en hardware-fejl. Efter en længere snak med
Apple DK, nåede en tekniker imidlertid frem til, at det godt kunne være
en fejl med OS 9.04 - og rigtigt nok! Efter en geninstallering virkede
IBook'en igen og alt var godt!

For 3 dage siden skete det imidlertid igen. I mellemtiden havde jeg
opgraderet til OS 9.1, men historien gentog sig altså. Endnu en gang har
jeg geninstalleret OS 9.04, men har ikke opgraderet til OS 9.1 da jeg
ikke ved, om/hvornår skærmen krakelerer på ny. Mit spørgsmål lyder nu:

Er der nogen her i gruppen, der har prøvet noget tilsvarende? Hvis ja,
er det da kun i kombinationen IBook/OS 9.x, at fejlen optræder? Og hvad
skyldes fejlen? Kunne måske godt mistænke netværksprogrammet "DAVE" for
at udløse fejlen, men er på ingen måde sikker.

OK, håber på lidt hjælp, da problemet er RET irriterende! På forhånd
tak.

/Steen