Servver overvågning!
Fra : Strannix @ DK

Dato : 23-05-02 08:33

Hejsa,

Findes der et program til Apple/MAC - som kan overvåge forskellige
IP-adresser på server, samt porte fx. POP3, HTTP osv.

Noget i stil med sMonitor og Bigbrother til PC!

Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig, på forhånd tak!

\\Strannix

Fra : teknik

Dato : 23-05-02 10:59

"Strannix @ DK" wrote:

> [...]
>
> Noget i stil med sMonitor og Bigbrother til PC!
>
> Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig, på forhånd tak!

F. eks. IP Netmonitor. Kan hentes på www.pure-mac.com
Se også andre muligheder der.

Venlig hilsen
--
Villy Erichsen

Fra : Strannix @ DK

Dato : 23-05-02 11:25

teknik wrote:

> F. eks. IP Netmonitor. Kan hentes på www.pure-mac.com
> Se også andre muligheder der.
>
> Venlig hilsen
> --
> Villy Erichsen

Tak tak - hvad med et program der holder styr på uptime...

\\Strannix

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 23-05-02 11:51

d. 23/05/02 9:32 skrev Strannix @ DK på strannix@tjekket.net i artiklen
3CEC9B14.3040908@tjekket.net:

> Hejsa,
>
> Findes der et program til Apple/MAC - som kan overvåge forskellige
> IP-adresser på server, samt porte fx. POP3, HTTP osv.
>
> Noget i stil med sMonitor og Bigbrother til PC!

Måske kan du fortælle mere om, hvad du forventer.

Jeg besøgte lige Bigbrothers hjemmeside http://www.bb4.com/, og det ser ud
til, de har en User contributed clients (hvad det så er), der kører MacOS 9.

Derudover kan jeg se, det kan leveres som source code til Unix/Linux. Er der
noget med, at MacOS X kan afvikle programmer udviklet til Unix/Linux?

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Strannix @ DK

Dato : 23-05-02 12:24

Borge Rahbech Jensen wrote:
> [...]
> noget med, at MacOS X kan afvikle programmer udviklet til Unix/Linux?

Jeg skal skal bruge det til at holde øje med struer.net's serverpark.
Det jeg bruger lige fortiden til at holde øje med den er sMonitor som
står og summer på en PC-spand.

Programmet jeg søger skal kunne følgende:

   Ping
   FTP      (port 21)
   Telnet      (port 23)
   SMTP      (port 25)
   HTTP      (port 80)
   DNS      (port 53)
   POP3      (port 110)
   IMAP      (port 143)
   NNTP      (port 119)
   NRPC      (port 1352)

Plus at det skal være i stand til at sende en mail hvis der er en fejl,
samt uploade til en FTP-konto....

Du kan se et fx. på det vi kører med på www.znajl.dk/status...

Skal kører på følgende maskine:

   Maiskine:   Power Macintosh