Kald af metoder i DLL
Fra : Claus Bagger

Dato : 23-05-02 07:45

En DLL kan så vidt jeg kan forstå kun bestå af enten funktioner eller
procedurer. Men det meste af indholdet i Delphi består af metoder i form af
"Type TForm .. Procedure ...", hvor disse metoder så implementeres som
f.eks. Procedure TForm1.button1click(Sender.TObject).

Jeg skal lave en DLL i Delphi 5, som kan bruges af C++. I DLL'en er der en
procedure, der kalder forskellige metoder, hvor mine beregninger så foregår.
Ved test af DLL i Delhi selv, så sker der inden som helst ting, når
proceduren kalder en metode. Hvis jeg ikke kalder en metode, så fungerer
proceduren i DLL'en fint. Hvordan kan det være ?

Til information kan jeg sige, at ShareMem bruges som allerførste unit i
Uses-clausen.

Venlig hilsen
Claus Bagger, DTU.