"Mudder" i olien
Fra : Luffe

Dato : 23-05-02 07:43

Jeg har observeret en "mudderagtig" substans på mit olie kontrolglas. Det
sidder også fast på proppen "til olie påfyldning". Det klister ikke og kan
bankes af proppen igen. MEN hvad kan det være. Der er korrekt mængde olie på
motoren. Mcén er ny-brugt og jeg har ikke selv fyldt oile på endnu. ??????

Kender en eller andet noget til et sådan problem. Jeg har selv tænkt på en
slags flydende pakning, men så skulle det vel klister noget mere.

Mvh Søren
900ss

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-05-02 10:08

Du har sikkert vand i olien. Enten defekt pakning eller også kan det være
kondens. Er det "gammel" olie der har overvintret i fugt-kulde-varme på
skift?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Brian Luckow

Dato : 23-05-02 20:20

Hej Søren!

> Kender en eller andet noget til et sådan problem. Jeg har selv tænkt på en
> slags flydende pakning, men så skulle det vel klister noget mere.

> Mvh Søren
> 900ss

Er dit "mudder" ikke cremefarvet? For så er det kondens i olien. Det er
nemlig et udbredt problem på Ducati'er. Jeg har samme motor som din, og
havde også problemet indtil i sidste uge. Prøv at gå tilbage til d. 8. maj
og kig under "Oliestand glas", der kan du læse om det samme problem, og d.
17. maj under "Så kom jeg af med fugten" kan du læse min løsning på dette.

Mvh., Brian Luckow
M900 med klart olieglas igen

Fra : Luffe

Dato : 24-05-02 08:31

Hej Brian

Desværre kan jeg ikke se nogle af dine indlæg. Jeg ved ikke hvorfor - jeg
kan gå helt tilbage til marts, men disse indlæg er altså ikke med. Hvis jeg
kan få dem på en anden måde, er jeg meget interesseret.

Mvh Søren

Fra : Brian Sørensen

Dato : 28-05-02 12:05

Prøv her:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&threadm=abs35p%242vu0%241%40news.c
ybercity.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3DOliestand%2Bglas%2Bgroup:dk.fritid.mot
orcykel%26hl%3Dda%26lr%3D%26selm%3Dabs35p%25242vu0%25241%2540news.cybercity.
dk%26rnum%3D1

Fra : Luffe

Dato : 29-05-02 07:58

1000 tak