Mc køb i Tyskland
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-05-02 06:51

Nu har jeg siddet og surfet lidt på mobile.de , fordi jeg leger lidt med
tanken om at få
en mc hjem i slutningen af sommeren, og så betale afgiften næste år når
økonomien er til det.
Mc'en skal som sagt ikke være alt for dyr. Egentlig ville jeg jo gerne have
haft en 4-cylindret maskine, for de har da den sprødeste lyd. Men jeg kan
ikke finde nogen nyere Mc'ere der ser bare nogenlunde pæne ud, til priser
jeg tåler. Derfor er jeg slået lidt over i noget GS500E. Men den er jo
luftkølet. Har det nogen speciel indflydelse hvis man vælger at tage på
ferie på den til fx. Italien eller Frankrig, og er der overhovedet nogen der
kan anbefale at rejse på sådan en?

Til slut - Hvad afhænger afgiften af? Alder, Km, stand, størrelse? Jeg har
fundet GS500E på mobile.de til en Dansk pris der svare til 6-10.000kr. Men
afgiften løber vel også hurtigt op i 15.000kr-20.000kr?

--
/Thomas Buus
!Fjern NOSPAM fra mail adresse!

Fra : Ole Baun

Dato : 23-05-02 22:16

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@NOSPAMget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> luftkølet. Har det nogen speciel indflydelse hvis man vælger at tage på
> ferie på den til fx. Italien eller Frankrig, og er der overhovedet nogen

GS500´eren kan sagtens bruges til ferietur til Italien og / eller Frankrig.
Det har min bror i hvert fald brugt hans til. (Og til Polen, Tjekkiet,
Østrig, Schweiz og Spanien
Eller med andre ord, det er nok oftere chaufføren end mc´en der sætter
begrænsningen.

Ole Baun
CB 500, ´96, 98 kkm (vandkølet