Ingen tomgang i kold tilstand ???
Fra : Morten Juel

Dato : 22-05-02 22:23

Hvorfor hulen vil min kawa ikke gå i tomgang når den er kold ?? når den er
varm er der ingen problemer.. selv med chokeren ude vil den ikke.. og
chookeren er mekanisk !! så den bliver sq tvunget på plads !! jeg undre mig
for vildt !

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Moller

Dato : 23-05-02 10:23

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> wrote in message
> [...]
> varm er der ingen problemer.. selv med chokeren ude vil den ikke.. og
> chookeren er mekanisk !! så den bliver sq tvunget på plads !! jeg undre

Du siger du har fået syncroniseret kaburatore osv...

Hvordan har tændrørne det, og har alle tændspoler det godt ???
Men har du tjekket at ALLE dyser osv... er det den rigtige størelse,
samt tilstand ???
er tomgangsdyserne rene og pæne, samt ikke stoppet til nogen af dem ???

Hvordan stiller du tomgang ??? altså... hva drejer du på, og hvordan
sørger du for at ha syncron tomgang også ???

VH
Lars Molnit

Fra : Henning

Dato : 23-05-02 14:12

Kunne også være pickup'erne til tændingen?. En dårlig forbindelse, så der ikke kommer et stærkt signal til boksen.

--
Who, what, where?: http://move.to/henning

Fra : Morten Juel

Dato : 23-05-02 15:34

> Du siger du har fået syncroniseret kaburatore osv...
Den har fået nye gummier og synked carburatore..

> Hvordan har tændrørne det, og har alle tændspoler det godt ???
tændrørene skifter jeg lige engang !

> Men har du tjekket at ALLE dyser osv... er det den rigtige størelse,
> samt tilstand ???
> er tomgangsdyserne rene og pæne, samt ikke stoppet til nogen af dem
???
nej intet af det er chekket.. det kunne jo self være en årsag, men burde den
ikke kunne gå i tomgang med choker anyway ?

> Hvordan stiller du tomgang ??? altså... hva drejer du på, og hvordan
> sørger du for at ha syncron tomgang også ???
stiller det med en stor fingerskrue, som bare påvirker gasstangen.. så det
er synkroniseret også !

Fra : molnit

Dato : 23-05-02 16:33

> tændrørene skifter jeg lige engang !

Tjek lige gnist osv... for dem alle, om de ser ok ud, og virker :)

> ???
> nej intet af det er chekket.. det kunne jo self være en årsag, men burde
den
> ikke kunne gå i tomgang med choker anyway ?

Jeg køre nu aldrig i tomgang med choker, den er kun til at starte med :)
men vær sin smag, og stilning :)

Men men... jeg kan sige at på GT'en, var der 2 tomgangsdyser der var
stoppet til, samt 1 hoveddyse som var helt brun i stedet...

Tomgang sku i teori'en styre af tomgangsdysen, og på nogen kabu'er er
der så en tomgags skrue også... på GT'en f.eks. er der den fingerskrue som
du selv nævner, samt en lille tomgangs skrue... på de gamle MZ'er var der
ingen skruer som påvirker tomgang, og på nyere modeller kom der så 2 der ku
skrues på, om de virkede ??? æh, jo det kan godt være, men det mærkes ikke
:) så det er jo forskelligt, men Tomgangsdysen er mit forslag, især hvis den
er gammel osv...

> stiller det med en stor fingerskrue, som bare påvirker gasstangen.. så det
> er synkroniseret også !

hmmm... ok,...

VH
Lars Molnit

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 23-05-02 20:00

> [...]
> varm er der ingen problemer.. selv med chokeren ude vil den ikke.. og
> chookeren er mekanisk !! så den bliver sq tvunget på plads !! jeg undre

Få nu de karburatorer skilt af og få dem rengjort, før du skriver det næste
indlæg ikke ;>)

Jeg vil skyde på at dit choker-system er stoppet (og andet måske) et eller
andet sted !!,
hilket passer meget godt med din forrige tråd ang. "når man eks triller ved
en 60-.70 i et
højt gear.. så kan den finde på at te sig i motoren dvs at den ikke rigtigt
vil trække før den
får fuld hane !!", en grundig rensning kunne måske også løse dette problem.

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Morten Juel

Dato : 23-05-02 20:08

hehe hejsa Dan

jeg skal nok lade være med at skrive mere, jeg ordner dem imorgen, så må vi
se !

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-05-02 15:11

"D@n Dethlefsen" wrote:

> Få nu de karburatorer skilt af og få dem rengjort, før du skriver det næste
> indlæg ikke ;>)

Nå nå, små slag.

> Jeg vil skyde på at dit choker-system er stoppet (og andet måske) et eller
> andet sted !!,

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige.
Jeg hælder mere til den side der hedder delvist tilstoppet tomgangssystem. Vand
og fugt i karburatorerne får tomgangsdyser og system til at ire. Adskillelse og
en lille kur med syre plejer at hjælpe.

Ib Jakobsen