Combobox
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 22-05-02 21:48

Hej NG

Jeg ved ikke rigtigt om det er her, men jeg prøver !

Jeg har en formular i VB6.0 der er bundet op på en database i Access, på
formularen er der b.l.a.
en combobox, men hvordan er det lige, at jeg får den til at fungere, således
at der kan foretages
valg.
m.v.h.
ojh

Fra : Stefan McKinnon Edwa~

Dato : 23-05-02 19:06

Hvis du vil have, at kombinationsboksens liste, skal bestå af en liste af
poster fra databasen, så brug ActiveX komponenterne "Microsoft Datalist
Controls" el. "Microsoft Data Bound List Controls". Den sidstnævnte skal
bruge dataenviroment, hvilket jeg ikke formoder du gør brug af, så glem den.
For at bruge kombinationsboksens liste til databasen, skal du først angive
"RowSource" (svarer til DataSource - angiver controllen/tabellen som listen
hentes fra) og dernæst "ListSource" (svarer til DataField - angiver hvilket
felt der skal bruges).

--
Stefan McKinnon Edwards, Herning, Denmark
www.iysik.com

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 23-05-02 20:39

Hej Stefan !

Det virker, jeg tror også jeg vil prøve med dataenviroment, den har jeg
tidlígere anvendt til en database.
Men mange tak.
ojh
"Stefan McKinnon Edwards" <6x102621@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> felt der skal bruges).
>
> --
> Stefan McKinnon Edwards, Herning, Denmark

Klip