Radio på telefon
Fra : John K

Dato : 08-02-01 00:03

Hej

Er der nogen der har erfaring med at afhjælpe følgende problem:

Vedkommende bor få meter fra en lokalradio's sendemast og kan ganske svagt i
baggrunden høre musik m.m. fra lokalradioen. Det er ikke altid fænomenet er
til stede og nogle gange er lyden mere tydelig end andre gange.

Der er ingen problemer hos naboen.

Telefonen (En Dana vægtelefon fra Telebutikken) er tilsluttet et mindre
omstillingsanlæg med fire lokallinjer og en linje ud af huset.

Der har været tale om at det er fordi linjen ikke er balanceret rigtigt (er
det evt. noget der er nemt at måle sig frem til?).

Andre har foreslået at sætte en ferritring omkring telefonledningen.

Andre igen har sagt at apparatet måske ikke er skærmet ordentligt for
højfrekvens støj.

Er der nogen der har et forslag til afhjælpning af problemet.

Mvh

John K

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-01 00:16

John K skrev:

>Vedkommende bor få meter fra en lokalradio's sendemast og kan ganske svagt i
>baggrunden høre musik m.m. fra lokalradioen.

Jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg kan fortælle dig at min
elektriske guitar med pedaler og forstærker kan gengive Radio
Moskva, dog ikke så højt at det kan høres når jeg spiller.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Sven Fafner

Dato : 08-02-01 10:49

Måske kan Telestyrelsen hjælpe : www.tst.dk, klik på Støjtjenesten
--
Venlig hilsen
Sven Fafner

Fra : John K

Dato : 08-02-01 16:15

> Måske kan Telestyrelsen hjælpe : www.tst.dk, klik på Støjtjenesten

Det kan de sikkert. Men hvis det var et problem der evt. let kunne løses, er
det jo nok noget hurtigere og nemmere end at sætte Telestyrelsen på opgaven.
Jeg tror iøvrigt Telestyrelsen vil henvise til Tele Danmark

Mvh

John K

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-02-01 18:36

Thu, 8 Feb 2001 16:14:48 +0100, skrev John K, på 19 linier, i
<95ud50$tsg$1@news.cybercity.dk>, :

>Det kan de sikkert. Men hvis det var et problem der evt. let kunne løses, er
>det jo nok noget hurtigere og nemmere end at sætte Telestyrelsen på opgaven.
>Jeg tror iøvrigt Telestyrelsen vil henvise til Tele Danmark
Eller fortælle Lokalradioen hvad MAX sende styrke er
Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : John K

Dato : 09-02-01 00:15

> Eller fortælle Lokalradioen hvad MAX sende styrke er

Nu ligger huset i "den døde vinkel" hvad angår udstråling fra antennerne,
som vender i den modsatte retning af huset.

I øvrigt må folk der bor i nærheden af DR's sendemaster have store
problemer. De sender med op i mod 100.000 watt.

Mvh

John K

Fra : Jens Sloth

Dato : 09-02-01 08:46