Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Creative GF2 mx + Abit ZM6 ?
Fra : Torben Philipsen

Dato : 07-02-01 23:50

Hej gruppe !

Nu har jeg glanet gennem de fleste beskeder her og har set mange spg. ang.
GF2 mx og diverse bundkort, men "selvfølgelig" har mit ikke lige været i
søgelyset (så vidt jeg kan se i hvert fald)

Jeg sidder med flg. system.
celly 400 (ingen oc)
Abit ZM6 mb m. nyeste "su" bios.
128 Mb pc100 ram (tech-trade, tror jeg nok)
Creative Banshee PCI
SB 16 ISA (ok, det er røv gammelt, men det fungerer uden probs)

Jeg har planer om at købe et nyt grafikkort, og tænkte på et
Creative GeForce 2 mx (ja, jeg er konservativ mht fabrikanten .som jeg
har på fornemmelsen er et godt kort til prisen (og rent faktisk vil forbedre
min UT ydelse på min lorte 15'' skærm, dvs max 10*7 opløsning).

Så er spørgsmålet så bare om de to ting dur sammen ?

Som et par underspørgsmål, kan jeg jo spørge om:
1) Har nogen hørt om generelle agp problemer med zm6
2) VIL det rent faktisk forbedre min ydelse med et mx kort, eller er min cpu
så gammel at den ikke kan trække den ?
3) Hvis I rent faktisk siger de kan køre sammen er der nogle ting jeg skal
være opmærksom på ved installationen af det nye kort ? jeg tænker på at jeg
så et sted at reinstallation af win98 var nødvendigt ... er det det ?

.... og et tillægs spg. som er off topic: hvis jeg køber en ibm 45g hd, der
jo er ide100, eller hvad det nu hedder, vil mit mb overhovedet kunne bruge
den når den kører ide33 ? ... eller kører den bare langsommere ?

Lidt ZM6 specs til de kloge (fra "manualis"):
Intel 440ZX chipset
U-DMA/IDE 33 bus master
AGP 1*, 2* sideband mode (hvad DET så end er ?) 3,3 V

Tak på forhånd (hvis du ellers gad læse hele vejen hertil

/Torben