privat livets fred og hjemmets ukrænkeligh~
Fra : Chokmah

Dato : 22-05-02 17:19

er der ikke en der kan vise mig en link hvor de er beskrevet i
paragraffer ?
på forhånd tak

MvH
Bo M Mogensen

Fra : jacob nielsen

Dato : 22-05-02 17:33

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message
> er der ikke en der kan vise mig en link hvor de er beskrevet i
> paragraffer ?

Du kan finde grundlovens §72 om boligens ukrænkelighed og straffelovens kap.
27 om freds- og ærekrænkelser på www.retsinfo.dk

Mvh.
Jacob

Fra : P. Larsen

Dato : 22-05-02 20:49

"jacob nielsen" <jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> wrote in message
> "Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message
>
> Du kan finde grundlovens §72 om boligens ukrænkelighed og straffelovens
kap.
> 27 om freds- og ærekrænkelser på www.retsinfo.dk

Bortset fra hvis der er tale om en offentlig instans naturligvis ....
(sarkastisk).
Ud af nysgerighed, hvor står undtagelserne til "ukrænkeligheden" henne?

P. Larsen

Fight Spam! Join CAUCE! == http://www.cauce.org/

Fra : Peter G C

Dato : 22-05-02 20:58

P. Larsen <bitdeb@hotmail.com> skrev:

[klip]

> Ud af nysgerighed, hvor står undtagelserne til "ukrænkeligheden" henne?

Retsplejeloven og nogle skattekontrolelove er vel de vigtigste undtagelser.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 22-05-02 22:00

"P. Larsen" wrote:

> Ud af nysgerighed, hvor står undtagelserne til "ukrænkeligheden" henne?

Sidst det blev talt op for svjh et par år siden,
var det vist 27 love, og omkring 80 bemyndigelser
under specielle omstændigheder.

Men tjeck selv folketingets arkiv.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 23-05-02 12:46

On 22.05.2002 22:59, in article 3CEC06B6.EE4A30DE@post1.tele.dk, "Erik G.
Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote:

> Sidst det blev talt op for svjh et par år siden,
> var det vist 27 love, og omkring 80 bemyndigelser
> under specielle omstændigheder.

Jeg mener faktisk at antallet ligger omkring 150 !

/kristian

Fra : jacob nielsen

Dato : 23-05-02 21:19

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:B912A2FB.4350%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

> Jeg mener faktisk at antallet ligger omkring 150 !

Jeg mener, at min statsretsinstruktor udleverede en artikel hvoraf det
fremgik at tallet var over 100, så 150 skulle ikke undre mig. Med så mange
undtagelser er boligens ukrænkelighed blevet temmelig udhulet.

Mvh.
Jacob

Fra : Chokmah

Dato : 24-05-02 03:34

On Thu, 23 May 2002 22:18:34 +0200, "jacob nielsen"
> [...]

>fremgik at tallet var over 100, så 150 skulle ikke undre mig. Med så mange
>undtagelser er boligens ukrænkelighed blevet temmelig udhulet.

jow men man har well krav på at blive varslet i tide indkaldt til møde
osv der må well være en komando gang man slev springer over hvis de
skal - kunne benytte sig af udhulningen ??
Mv
Bo

Fra : Peter G C

Dato : 24-05-02 06:31

Chokmah <chokmah@c.dk> skrev:

[klip]

> jow men man har well krav på at blive varslet i tide indkaldt til møde
> osv der må well være en komando gang man slev springer over hvis de
> skal - kunne benytte sig af udhulningen ??

Nix - så forspildes hele ideen med at komme ind i boligen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Chokmah

Dato : 24-05-02 03:32

On Wed, 22 May 2002 15:48:43 -0400, "P. Larsen" <bitdeb@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>(sarkastisk).
>Ud af nysgerighed, hvor står undtagelserne til "ukrænkeligheden" henne?

jow jow den er go nok :
§ 72. Boligen er ukrænkelig. Husundersøgelse, beslaglæggelse og
undersøgelse af breve og andre papirer samt brud på post-, telegraf-
og telefonhemmeligheden må, hvor ingen lov hjemler en særegen
undtagelse, alene ske efter en retskendelse

Fra : Chokmah

Dato : 24-05-02 03:31

On Wed, 22 May 2002 18:32:50 +0200, "jacob nielsen"
<jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> wrote:

>"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message
>
>Du kan finde grundlovens §72 om boligens ukrænkelighed og straffelovens kap.
>27 om freds- og ærekrænkelser på www.retsinfo.dk

tak for linken jacob - det er godt nok en blaning i mellem kafka og
java script og læse :)
prøv at se :
"§ 72. Det påhviler anklagemyndigheden at påse, at en foranstaltning
efter §§ 68, 69 eller 70 ikke opretholdes i længere tid og videre
omfang end nødvendigt.

Stk. 2. Bestemmelse om ændring eller endelig ophævelse af en
foranstaltning efter §§ 68, 69 eller 70 træffes ved kendelse efter
anmodning fra den dømte, bistandsværgen, anklagemyndigheden,
institutionens ledelse eller kriminalforsorgen. Anmodning fra den
dømte, bistandsværgen, institutionens ledelse eller kriminalforsorgen
fremsættes over for anklagemyndigheden, der snarest muligt indbringer
spørgsmålet for retten. Tages en anmodning fra den dømte eller
bistandsværgen ikke til følge, kan ny anmodning ikke fremsættes, før
der er forløbet et halvt år fra kendelsens afsigelse "

jeg burde nok have foklaret mit forhaven noget bedre....sagen er den
der står uden på min dør forfattet af mig selv - at posten kan banke
på al anden opmærksomhed fra bedes og det har da i det store hele også
været en succes de snart 8 år jeg har boede her.

sorry søgning på grundlov så kommer den :
[...]

spørgsmålet er så om jeg ejer min egen dør ?

jeg bor 2450 sv det er har været meget betændt - af kriminelle - men
det vil de nok skide på - undtaget min nabo der en enekelt gang
forsøgte at komme ind i min lejlighed med - for at skippe den gamle
diskusions opstandelse skal vi ikke bare sige et blan våben og et
påståed skyde våben under jakken.

men det har han nu ikke gjort siden !

jeg har haft en privat inkasso mand til at banke på min dør , hvad
ikke kan stemme overens med at vi har dør telefoner til at lukke folk
ind med og efter som jeg ikke havde lukket ham ind og det var mig han
opsøgte - så var jeg flink og bad ham om at skride - han banede og
svovlede om han ville være tilbage me dpoltiet og efter som han jo
ikke havde noget med kongens fogede at gøre - så meldet jeg ham til
poltiet da jeg formode at det måtte være nogen fra rocker milluet -
poltiet fik navn og tlf nr på inkaso firma også tog jeg kontakt til
bolig forenineg advokat og brokkede mig over det rend.
han tog så også kontakt til det her inkasso firma - jeghar så ikke
hørt noget til dem siden - borste fra nogen breve i ny & næ og hvis
konvultten ikke kræver jeg frankere den så for de et tryg at Bob
Dyllans : It s all right ma I m only blleding

jeg ER erklæret insolvent og hvis de vil mig noget så må de jo gå i
retten igen og gi 3000 for at få at vide igen at jeg er insolvent !
og 2000 oven i hvert andet år til rippers for at have mig registret
som dårlig betaler ( jeg mener det er hvert andet år )

men det er ikke så meget p.gr privat ikasso i alle dens afskykninger.

men jeg vil gerne have der står noget håndgribeligt på min dør om
hvorfor man netop ikke skal banke på min dør : undtaget polti
brændvæsen og folk i livstruende nød !

MvH
Bo M Mogensen

Fra : padre

Dato : 24-05-02 07:57

> men jeg vil gerne have der står noget håndgribeligt på min dør om
> hvorfor man netop ikke skal banke på min dør : undtaget polti
> brændvæsen og folk i livstruende nød !

Der findes ikke en lovhjemmel til at forbyde folk at kontakte en.

Boligens ukrænkelighed skal forstås sådan, at det er forbudt at trænge
ind i boligen uden beboerens tilladelse, ikke sådan, at folk ikke må
ringe på og spørge, om de må komme ind.

Padre

Fra : jacob nielsen

Dato : 24-05-02 12:07

> men jeg vil gerne have der står noget håndgribeligt på min dør om
> hvorfor man netop ikke skal banke på min dør : undtaget polti
> brændvæsen og folk i livstruende nød !

Politivedtægten for København §10 er nok det nærmeste du kommer:

§ 10.
Det er forbudt uden fyldestgørende grund at banke på porte, døre eller
vinduer, ringe på port- eller dørklokke eller foretage lignende handlinger,
der er egnet til at forstyrre beboerne.

Stk. 2.
Personlige henvendelser om salg af varer eller om optagelse af bestillinger
eller lignende henvendelser må ikke finde sted, når forbud herimod er
opslået af ejendommens ejer eller lejlighedens indehaver.

Stk. 3.
Det er forbudt i huse at aflevere skrifter og billeder af anstødeligt
indhold til andre end de beboere, der har afgivet udtrykkelig bestilling
herpå.

Mvh.
Jacob

Fra : Chokmah

Dato : 26-05-02 08:39

On Fri, 24 May 2002 13:06:47 +0200, "jacob nielsen"
<jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> wrote:

tak igen Jacob :)

> [...]

>Det er forbudt i huse at aflevere skrifter og billeder af anstødeligt
>indhold til andre end de beboere, der har afgivet udtrykkelig bestilling

detvar faktisk lige det jeg skukke bruge
hvad kan konsikvenserne blive af brud på det ?
MvH
Bo M M

Fra : jacob nielsen

Dato : 26-05-02 16:31

> detvar faktisk lige det jeg skukke bruge
> hvad kan konsikvenserne blive af brud på det ?

Tjaah, i grelle tilfælde kan der vel blive tale om en bøde, men jeg vil tro,
at det skal antage chikanemæssig karakter, får du får politiet til at gribe
ind.
Du kan se hele politivedtægten for kbh her: http://www.kbhpol.dk/PVT.htm .
Se §65 vedr. straf for overtrædelse af vedtægten.

Mvh.
Jacob