/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Fart tab med ny Cylinder
Fra : Thomas


Dato : 22-05-02 15:15

Hej...
Jeg har lige skiftet min Cylinder/Stempel på min Yamaha Neo's , og da jeg nu
var igang så skiftede jeg også kileremmen, da den har gået 12000 Km.

Problemet er nu at efter jeg har kørt den til (0-150km 1/3 gas, 150-500km
2/3 gas) så har jeg konsateret at jeg nu mangler ca. 10km/t på toppen og at
den slet ikke har det optræk som jeg havde med de andre stumper.

Spørgsmålet er så om der virkelig er så stor forskel i cylindere når nu
begge er samme type. Den originale fra Yamaha som blev kasseret og den nye
Thansen model som burde være en standard type.

Jeg bliver også nødt til at spørge selvom jeg ikke har meget fidus til det
selv, men kan kileremmen være en type som er så anderledes i udformning og
vægt at det kan skabe det fænomen at den ikke rigtig kommer op i
omdrejninger og derved ikke får tvunget rullerne ordentlig ud ?? Der skal jo
ikke meget vægt ændring til på rullerne før det kan mærkes på moment kurven.

Nogen ideer ??

Hilsen Thomas.



 
 
Brian Axelgaard (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 22-05-02 15:29

"Thomas" <oz1jte@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:acg93g$2vcf$1@news.cybercity.dk...
> Hej...
> Jeg har lige skiftet min Cylinder/Stempel på min Yamaha Neo's , og da jeg
nu
> var igang så skiftede jeg også kileremmen, da den har gået 12000 Km.

Det er altid en god ting. 12kkm for en rem er da også et pænt stykke...

> Problemet er nu at efter jeg har kørt den til (0-150km 1/3 gas, 150-500km
> 2/3 gas) så har jeg konsateret at jeg nu mangler ca. 10km/t på toppen og
at
> den slet ikke har det optræk som jeg havde med de andre stumper.

.... nu er THansen jo ikke super kvalitet, så du burde nok lige tjekke
skyllekanalerne i cylindret. Til yamaha FS1 er de meget rug af maling, så de
skal slibes blanke.
Er topstykket det gamle eller har du også fået nyt? Det er ikke sikkert der
er samme kompressionsforhold nu, men det er ikke kun topstykket der gør det.
Hvis de nye cylinder er længere, så der bliver større rum over stemplet i
topposition, så er kompressionen dårligere = dåreligere optræk + lavere
topfart

> Spørgsmålet er så om der virkelig er så stor forskel i cylindere når nu
> begge er samme type. Den originale fra Yamaha som blev kasseret og den nye
> Thansen model som burde være en standard type.

Det er nogle de får fabrikeret, og er ikke helt oppe på original kvalitet.
Det burde da kunne bruges...
Du skriver 10km/t mindre, men er det fra 100 til 90 den er gået eller er det
50 til 40?

> Jeg bliver også nødt til at spørge selvom jeg ikke har meget fidus til det
> selv, men kan kileremmen være en type som er så anderledes i udformning og
> vægt at det kan skabe det fænomen at den ikke rigtig kommer op i
> omdrejninger og derved ikke får tvunget rullerne ordentlig ud ?? Der skal
jo
> ikke meget vægt ændring til på rullerne før det kan mærkes på moment
kurven.

Det er næppe der den er gal. Men du kan jo ha kommet til at samle det lidt
forkert....måske?

> Nogen ideer ??

Ikke flere lige nu

> Hilsen Thomas.

Hilsen Brian




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste