VM streaming
Fra : Kim Rudkjobing

Dato : 22-05-02 13:57

Nu nærmmer tiden sig med en masse VM fodbold sig i fjernsynet, dog må man
sidde på sit arbejde og den eneste måde at se det på er hvis det kan lade
sig gøre, så derfor dette spørgsmål.

Er der nogen som kan anbefale et TV-kort der kan bruges til at stream selv
signalet ud så man kan se det via web.

Hvilket software kan der anbefales at bruge til denne for for streaming.

Alle svar er meget velkommen.

Mvh Fodbold fanatikeren.

Fra : Peter

Dato : 22-05-02 14:54

> Er der nogen som kan anbefale et TV-kort der kan bruges til at stream selv
> signalet ud så man kan se det via web.

Blander Du ikke tingene lidt sammen?
Et Tv-kort som f.eks. Hauppauges tv-tuner bruges til at kunne se alm.
fjernsyn via din computer, men der skal du bruge det almindelige
antennesignal. Hvis du vil se VM via internettet, så kommer det an på
hvilket streaming format der udsendes i. eksemper real video, wmv osv. Her
skal du bruge henholdsvis realplayer og mediaplayeren i windows. Men du skal
ikke regne med at kvaliteten er særlig god ved webcasting, med mindre du har
en hurtig forbindelse, og at billedet bliver sendt i en ordentlig opløsning.

> Hvilket software kan der anbefales at bruge til denne for for streaming.
mediaplayer
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp
realplayer
http://www.real.com/realone/?src=realaudio

Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-05-02 15:08

> Blander Du ikke tingene lidt sammen?

Det jeg tror at manden mener er at han vil have sin hjemme PC til at streame
VM ud på nettet, så han kan se det på sit arbejde.
Altså et tvkort til at fange signalet og så streame det ud på nettet via
ADSL/kabel eller andet.

--
Best regards
Michael Nielsen

Fra : Kim Rudkjobing

Dato : 22-05-02 20:54

Ahh det kan være at jeg ikke gjorde mig helt så klart forståligt.

Det er rigtigt som Michael skriver, jeg er ude efter et tv-kort der kan
bruges til at streame med, over i media eller real server, så jeg på den
måde kan jeg så følge med i kampene online via min adsl forbindelse på mit
arbejde, dog er jeg klar over at kvaliteten ikke er det aller bedste, men
det kan ses og det er nu det vigtigeste:)

Dog var jeg i tvivl om hvilket kort der understøttede det sådan at man kunne
streame med det så derfor spurgte jeg også til hvilket kort der kunne
anbefales af gruppen.

Mvh Kim