textarea og dropdown bokse vil ikke positi~
Fra : Kim Schulz

Dato : 22-05-02 12:59

hejsa
Jeg har en side hvor at design er lavet med div elementer der er
absolut placeret på siden. Af en eller anden årsag så vil
textareas og select bokse ikke placeres ordenligt selv om de har
en div tag rundt om sig.

jeg bruger :
cols = $width rows = $height name = $name style ="font-size: 8pt;
font-family: Verdana; border-style:none">value</textarea>

$-værdierne er fra php og virker ordenligt.
Tekstfeltet placeres oppe i venstre øverste hjørne og det samme
gør select boksene.

Nogen der ved hvordan denne klares?

MVH
Kim Schulz

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-05-02 13:01

Kim Schulz skrev:

> [...]
>
> $-værdierne er fra php og virker ordenligt.
> Tekstfeltet placeres oppe i venstre øverste hjørne og det samme

Kør din CSS og din HTML gennem validatoren på henholdsvis
http://jigsaw.w3.org/css-validator/ og http://validator.w3.org/,
finder du ud af det.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-05-02 13:40

[snip]
> Kør din CSS og din HTML gennem validatoren på henholdsvis
> http://jigsaw.w3.org/css-validator/ og http://validator.w3.org/,
> finder du ud af det.

ville jeg gerne, men jeg arbejder på nogle sider som er bag login og
derfor ikke kan valideres....med mindre jeg selvfølgelig gemmer alle
siderne som html vha. browseren og så validerer de statiske sider
bagefter.
Så hvis du har et svar ville jeg blive meget glad for det.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-05-02 14:00

Kim Schulz skrev:

> [...]
> derfor ikke kan valideres....med mindre jeg selvfølgelig gemmer alle
> siderne som html vha. browseren og så validerer de statiske sider

Det gør du da bare, så. Det gør jeg da tit selv.

> Så hvis du har et svar ville jeg blive meget glad for det.

Grunden til, at jeg foreslog validatoren var, at der er nogle helt
grundlæggende forkerte ting mht. både din CSS og din HTML. For det
første: I HTML må der ikke være mellemrum mellem attributter og deres
værdier, og i XHTML er det ydermere et krav, at der skal citationstegn
rund om alle værdier - så det hedder altså cols='$width'.

Mht. CSS: Der må ikke være mellemrum mellem værdien og måleenheden.
Altså skal det hedde left: 12px, ikke left: 12 px.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-05-02 14:25

[snip]
> Det gør du da bare, så. Det gør jeg da tit selv.

regnede med at gøre det som noget af det sidste, og ikke her midt i
processen.
Lige nu skal jeg bare have fundet fejlen som er årsag til at et textarea
ikke overholder div taggets placering.

[snip]
> [...]
> værdier, og i XHTML er det ydermere et krav, at der skal citationstegn
> rund om alle værdier - så det hedder altså cols='$width'.

det er xhtml og ja det eksempel jeg smed efter gruppen var lidt hurtigt
skrevet ind, men det var også mere for at give et eksempel.
vi har ' ' eller " " omkring alle værdierne så det er ikke problemet.
Tags er også med småt som de skal være.

> Mht. CSS: Der må ikke være mellemrum mellem værdien og måleenheden.
> Altså skal det hedde left: 12px, ikke left: 12 px.

den havde jeg lige overset men det ændrede desværre ikke noget

andre forslag?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-05-02 00:19

On Wed, 22 May 2002 12:39:33 +0000 (UTC), Kim Schulz <kim@schulz.dk>
wrote:

> [...]
>derfor ikke kan valideres....med mindre jeg selvfølgelig gemmer alle
>siderne som html vha. browseren og så validerer de statiske sider

http://www.htmlhelp.com/tools/validator/direct.html giver mulighed for
at taste HTML ind direkte. Så her er det blot at vælge "Vis kilde" i
browseren, når du kigger på én af dine egne sider, klipkopiere
indholdet, og så indsætte det på ovenstående side. Det kan gøres ret
hurtigt (omend en hotkey for "Vis kilde" i IE ville være praktisk).

--
- Peter Brodersen