Forskellen på en Honda CBR1000 sc21 og sc ~
Fra : Søren Jim

Dato : 23-05-02 10:03

Hejsa

Hvad er det nu lige forskellen er på en Sc21 og en sc24, når vi snakker såen
en Cbr1k...?

Med meget våde hilsner
Søren CBr1K 93'
(der efter en dejlig tur fra DK til Belfast nu sidder indedørs i pisse
regnvejr)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-05-02 11:06

Udover design af kåbe, mener jeg at SC24 har lidt lavere sædehøjde og
bredere bagdæk.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Søren Jim

Dato : 23-05-02 10:20

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Udover design af kåbe, mener jeg at SC24 har lidt lavere sædehøjde og
> bredere bagdæk.
>
> --
> Mvh.
> Henrik

Hejsa
Der var en der sagde at sc24 kun havde 100 hk....
men da jeg ikke har haft den så længe og iøvrigt kommer direkte fra en
Cx500,
kan jeg ikke lige afgører om den har 100 eller 135 hk....(den køre såmænd
hurtigt nok....har ikke turde mere end 250km/t endnu)

I de bøger jeg har kunne finde står alle 1993'er til at have 135 hk......
men der står ikke noge om det er en sc21 eller sc24...:-/

Mvh
Søren (CBR1000F sc24 93')

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-05-02 11:59

De har alle 135 HK. Regn med 105-115 på hjulet. Min havde 117. Men det siges
at omkring 110 er normalt.

Der kom dog nogle drosslede på tilbud i 1990, fra Schweiz. Men de fleste af
dem tror jeg nu nok er ændret til de 135 HK

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-02 17:17

Der er vist efterhånden mange fra tyskland her i landet, og dernede svinger
de fra alt mellem 98 og 135 (har selv kig på en med 127hk)

mvh Albert
CBR1K '24

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-05-02 18:00

Vel ikke på hjulet som standard ??? Har set en med 128, men der var bl.a. en
anden potte på.

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-02 18:53

næh, på krumtap. Træk en 15hk fra og du har hjulet.

Fra : Anders Winther

Dato : 22-05-02 11:47

Din dato på maskinen er vist sat forkert.. Vi har da kun d. 22/5 i dag?

Mvh.
Anders Winther
XJ600S '92

Fra : Søren Jim

Dato : 22-05-02 10:49

"Anders Winther" <winther@anders.dk> wrote in message
> Din dato på maskinen er vist sat forkert.. Vi har da kun d. 22/5 i dag?
>
> Mvh.
> Anders Winther
> XJ600S '92

TAK
Søren

Fra : Allan Bojesen

Dato : 22-05-02 18:15

"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvad er det nu lige forskellen er på en Sc21 og en sc24, når vi snakker
såen
> en Cbr1k...?

Udover hvad Henrik nævner er forskellen fra 21 til 24:
Sædet går et stykke op ad tanken
Tanken kan løftes op uden at demontere plastikdele
Passagergreb ændret
Kortere lydpotter
Ingen antidive
Anden bagdæmper
10 kilo tungere
Forbedret knastkædestrammer
Advarselslampe for sidestøtteben
Kun 1 pickup i tændingen
2 pærer i forlygten (på nogle modeller)

Er hvad jeg lige kan komme på uden at søge en hel masse.

Allan Bojesen
CBR1KF -Sc21

Fra : Søren Jim

Dato : 22-05-02 17:29

> [...]
> Kun 1 pickup i tændingen
> 2 pærer i forlygten (på nogle modeller)
>
> Er hvad jeg lige kan komme på uden at søge en hel masse.

Hejsa
Tak for al den goe info, jeg har hermed konstateret at min som der også står
i stel nummeret er en Sc24
(jeg har dog stadig på fornemmelsen at det er en genopbyggede skade)
jeg kan nemmerlig ikke se at den skulle have link breaksystems, på trods af
at den er første gang registeret i nov 93
og at der står i mine logbog det er en model 1993....så stadigt et lille
hmmmm herfra...:-/

MVH
Søren (Der lige har kørt ca 1000 miles fra DK til Belfast)
Ps. I må meget gerne smide en masse link til mig til nogle CBR1000 sider

Fra : Allan Bojesen

Dato : 22-05-02 18:54

> Tak for al den goe info, jeg har hermed konstateret at min som der også
står
> i stel nummeret er en Sc24

Det er da en rar ting )

> [...]
> at den er første gang registeret i nov 93
> og at der står i mine logbog det er en model 1993....så stadigt et lille

Hvis du ikke selv har Haynes kan du oplyse stel- og motornummer, (mail mig
direkte evt.) så kan jeg checke hvilken specifik model du har.

> MVH
> Søren (Der lige har kørt ca 1000 miles fra DK til Belfast)
> Ps. I må meget gerne smide en masse link til mig til nogle CBR1000 sider

http://www.geocities.com/SiliconValley/Byte/4279/main.htm
http://cbr1000.racing.gs
http://www.iconstructors.com/cbr1000/

Allan Bojesen

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-02 18:56

> [...]
> at den er første gang registeret i nov 93
> og at der står i mine logbog det er en model 1993....så stadigt et lille

Ikke korrekt. Der er 3 (!) udgaver af CBRen. Dual kom i 93 og den hedder
stadig i SC24 af den grund, da Dual kun er ændret på bremsesystemet og så en
lidt kortere kåbe + anden 'røv'

mvh Albert

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-05-02 20:22

Hej Allan

Så kom der en ekspert på banen

Kom du godt hjem ? Det var vel dejligt at komme tilbage på Honda'en hvor
fodhvilerne sidder lidt længere tilbage

Fra : Allan Bojesen

Dato : 22-05-02 21:11

> Hej Allan
>
> Så kom der en ekspert på banen

Tak for de smukke ord

> Kom du godt hjem ? Det var vel dejligt at komme tilbage på Honda'en hvor
> fodhvilerne sidder lidt længere tilbage

Jo tak det gik fint hjemad med fodhvilerne placeret rigtigt. Det der med
næsten vandrette ben er ikke lige mig, men det kan selvfølgelig læres Jeg
blev ellers skrevet op til en tur på V-rod om søndagen kl. 12.30. Men da jeg
kom derop viste det sig at, holdet der var kørt 11.30 ikke var kommet
tilbage endnu. De kom dog lidt senere - en af HD'erne var kørt tør!! Så min
tur ville blive udskudt til ca. 13.30 og sammenholdt med det p..... vejr
opgav jeg. Det må blive en anden gang.

Ellers en fin -fin weekend.

Allan Bojesen (der altid kunne spotte Henrik p.gr.a. hatten )

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-05-02 07:29

Du får nok muligheden igen, hvis du kommer til træf i Galten til August.

Ja, det var en god weekend

--
Mvh.
Henrik (som nok lader hatten blive hjemme næste gang )

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-05-02 22:59

Hejsa Søren... vil du gøre mig en tjeneste?
Gider du tjekke på text-tv om flyveren fra Aalborg lufthavn kl 9:30 er
fløjet?
Jeg tænkte jo, at når du er fra fremtiden, så kunne du fortælle mig om den
bliver forsinket... så kan jeg jo sove lidt længere.

Bare en lille joke. Du har jo rettet fejlen

Fra : Søren Jim

Dato : 23-05-02 07:54

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3cec14f5$0$14598$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> bliver forsinket... så kan jeg jo sove lidt længere.
>
> Bare en lille joke. Du har jo rettet fejlen

Hej Brian

Det har jeg faktisk ikke, men det er lidt bøvlede når der er en times
forskel....
hvis jeg dog bare kunne se ind i fremtiden, så ville jeg da give dig
lottotallene for næste uge....

Søren

Fra : Helle&Allan

Dato : 23-05-02 19:21

Mojne !
På sc24 er motoren vippet lidt frem, så
tyngdepunktet er længere nede. Det sagde
Bruun Larsen da jeg købe den sort og grå
model, vistnok en årg. 92
MC hilsner Allan

Søren Jim <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:20KG8.617$zC5.41754@newsfep1-win.server.ntli.net...