Hvor udbret er Mac og hvem er bruger ?
Fra : René Eriksen

Dato : 22-05-02 11:10

Jeg er ved at lave en skole projeckt og der skulle jeg bruge nogle tal
om hvor udbredt de er og hvem er bruger dem alså i hvilken branche
eller hvilke firma grupper.

Da det er til et skole projeckt skal jeg havde kildehenvisninger.
Det er ikke nok at skrive at det er i den grafiske branche at de
bliver brugt.

Håber der er nogle der kan hjælpe dig.

Fra : TN

Dato : 22-05-02 11:15

Blandt andet Znail's bruger survey har set på brugernes maskiner i
forbindelse med anvendelse af Internettet.

Hvilken uddannelse bliver projektet brugt i forbindelse med?

Thomas

Fra : René Eriksen

Dato : 22-05-02 14:45

Jeg er under uddannelse til multimediedesigner
Jeg har prøvet at kigge i de PDF filer der ligger på www.znail.dk med
jeg syndes ikke der var noget om mac

René

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-05-02 11:38

In article <3ceba0e0$0$70451$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
René Eriksen <dk@webspejder.dk> wrote:

> Jeg er under uddannelse til multimediedesigner
> Jeg har prøvet at kigge i de PDF filer der ligger på www.znail.dk med
> jeg syndes ikke der var noget om mac
>
> René

Der var da engang en herinde, der lavede en hjemmeside, hvor vi kunne
tilmelde vores Mac. Idéen var, at vi så kunne tælle, hvor mange Mac der
er. Naturligvis er det kun et mindretal der færdes her i gruppen, så
tallet er langt fra korrekt. Men hvordan går det med den hjemmeside, og
hvor er den nu?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Højsholt

Dato : 23-05-02 11:40

Hej Henrik,

Den side du efterlyser er Mac Count Danmark.

http://www.elements.dk/count/

Mvh.

Højsholt

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-05-02 13:01

In article <B91293A3.D6E%dennis@hojsholt.dk>,
Højsholt <dennis@hojsholt.dk> wrote:

> Den side du efterlyser er Mac Count Danmark.
>
> http://www.elements.dk/count/

Tak. Hvordan kan der være flere brugere end Macintosh?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 23-05-02 13:07

in article muenster-C1CBF6.14005623052002@news.tele.dk, Henrik Münster at
muenster@mac.com wrote on 23/05/02 14:00:

> Tak. Hvordan kan der være flere brugere end Macintosh?

Hvor mange bruger din iMac?

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-05-02 15:49

In article <B912A81B.E2FC%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Hvor mange bruger din iMac?

Ja tak, det er jeg godt klar over, men hvor mange her har ikke en hel
samling Macintosh? Vi har således to incl. den bærbare. Det trækker da i
den modsatte retning.
Jeg vil heller ikke kalde min kone bruger, selv om hun i ny og næ
skriver en e-mail. Min søn på 7 år er måske bruger, men det er vist ikke
så seriøst.
Så, hvor meget skal der til, før man er bruger? Skulle man skrive
antallet af brugere, da man meldte sig til MacCount? Det kan jeg ikke
huske.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 23-05-02 13:25

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Tak. Hvordan kan der være flere brugere end Macintosh?

hjemme hos mig bruger, både Thea, rose, rasmus, jonathan og den kære viv
+ mig selv "Svanen" (den nye imac, til dem der ikke har læst MacBruger's
medlemsblad

--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-05-02 18:13

In article <1fcn3yo.1cf64pq1v4mf7cN%virkerikke@anthro.dk>,
virkerikke@anthro.dk (Michael Holm) wrote:

> hjemme hos mig bruger, både Thea, rose, rasmus, jonathan og den kære viv
> + mig selv "Svanen" (den nye imac, til dem der ikke har læst MacBruger's
> medlemsblad

Jeg er næsten helt alene om 5 Mac'er (og en enkelt PC).

Fra : Michael Holm

Dato : 23-05-02 20:55

> Jeg er næsten helt alene om 5 Mac'er (og en enkelt PC).

arhhh pus, jeg bytter ikke mac :) jeg mener ellers jeg så dig i et blad
på et tidspunkt med hund og kone :)

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-05-02 00:59

In article <1fcnn73.1vyb5rdw25luiN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:

> arhhh pus, jeg bytter ikke mac :) jeg mener ellers jeg så dig i et blad
> på et tidspunkt med hund og kone :)

Jeg har da både hund, kone og børn, men derfor kan jeg vel godt være
alene om mine computere.

Fra : Michael Horn

Dato : 24-05-02 06:08

> Jeg er næsten helt alene om 5 Mac'er (og en enkelt PC).

Alene, men ikke glemt - snøft..
--
Med Venlig Hilsen
Michael Horn

Fra : TN

Dato : 23-05-02 15:16

Der bliver også foretaget og offentliggjort markedsanalyser. Ud fra de tal
kan man lave nogle gode gæt og formodninger om antallet.

Thomas

Fra : René Eriksen

Dato : 24-05-02 08:03

Jeg har kigget efter nogle dem men jeg kan ikke finde nogle. Hvor skal
jeg lede efter dem.

- René

Fra : Storm

Dato : 24-05-02 10:00

René Eriksen <dk@webspejder.dk> wrote:

> Jeg har kigget efter nogle dem men jeg kan ikke finde nogle. Hvor skal
> jeg lede efter dem.

Måske kan du finde noget herunder.

<http://www.thecounter.com/stats/2002/April/os.php>

<http://www.dst.dk/dst/www.dst.dk/2515>

<http://www.internetvejviseren.dk/default.asp>

<http://www.macwindows.com/index.html>

Måske kunne du prøve at spørge mere specifikt hos Apple Danmark
<http://www.apple.com/dk/about/>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : TN

Dato : 27-05-02 20:38

HAK
> Jeg har kigget efter nogle dem men jeg kan ikke finde nogle. Hvor skal
> jeg lede efter dem.
HAK

Tjaa.. nu er det vel ikke meningen at vi skal lave din opgave for dig?
Sådan noget lærer i vel også?

Jeg så eksempelvis en måling på macindex.dk - det kan være de har en
reference.

Mvh.
Thomas

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-05-02 15:16

On Thu, 23 May 2002 16:15:54 +0200, TN wrote:

> Der bliver også foretaget og offentliggjort markedsanalyser. Ud fra de
> tal kan man lave nogle gode gæt og formodninger om antallet.

.... og læse dokumentation på, at macintosh-brugere er op til 97,6 pct.
mere kreative og produktive end folk der bruger andre platforme.

-j