Bordopvaskemaskine
Fra : Randi Kristensen

Dato : 22-05-02 09:56

Hej alle sammen. er der nogen her der har erfaring med en
bordopvaskemaskine?

Jeg overvejer at anskaffe mig sådan en men ville gerne høre andre end
sælgernes menning.

TAK

Fra : Katrine

Dato : 22-05-02 13:08

Hej Randi

Jeg har selv haft en bordopvaskmaskine i nogle år nu og er meget glad
for den. Jeg bor alene i en lille toværelses lejlighed og den er bare
perfekt. Jeg vil ikke for alt i verden undvære den, men nu hader jeg
også at vaske op - Det er mit liv for kort til. Det eneste jeg har
fortrudt er, at jeg ikke købte den tidliger.

Den maskine, jeg har, tilsluttes vandhanen og afløbet ligger i vasken -
det kan virke lidt bøvlet, men det fungere uden problemer.

Held og lykke
Katrine

http://www.kandu.dk/

Fra : Randi Kristensen

Dato : 22-05-02 13:07

"Katrine" <Katrine.news@kandu.dk> wrote in message

Tak Katrine.

Hvilket mærke har du? Jeg har set på både Electrolux som koster ca. 3500
og ide line som koster 1800!

Hilsen Randi

Fra : Katrine

Dato : 22-05-02 13:49

Hej igen

Jeg har en Electrolux. Jeg tror jeg gav omkring 3000 for den, men det
var vist på tilbud - Du bør kunne få en Electrolux til 3000, det har jeg
ofte set den til i tilbudsaviser. Den er helt sikker alle pengene værd.
Jeg ved intet om den anden, mit valg var afhængig af hvad dens mål var -
pladsen er lidt trang. Se også indeni, om du mener, at der er indrettet
fornuftigt.

Mvh
Katrine

http://www.kandu.dk/

Fra : Randi Kristensen

Dato : 22-05-02 16:07

"Katrine" <Katrine.news@kandu.dk> wrote in message

endnu engang tak.

Jeg tror jeg kaster mig ud i det

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 22-05-02 16:50

<snip>
> Den maskine, jeg har, tilsluttes vandhanen og afløbet ligger i vasken -
> det kan virke lidt bøvlet, men det fungere uden problemer.
<snip>

Det er ikke lovligt at tilslutte den slags maskiner til vandhanen se evt. på
denne side...
http://www.dr.dk/reneord/servicearkivet/sider2002/020311vaskemaskine.htm

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-05-02 20:27

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> <snip>
>
> Det er ikke lovligt at tilslutte den slags maskiner til vandhanen se evt.

Hmm, vi har haft en bordopvaskemaskine kørende tilsluttet vandhanen i 9
måneder. Jeg gjorde opmærksom på at
maskinen skulle stå på bordet da jeg købte den, så jeg fik en vandkobling
med til 350.- kr. Hverken sælgeren eller den der kom med maskinen og
vandkoblingen nævnte noget om at det er ulovligt. Gad vide hvordan jeg står
rent juridisk. Er der mon mulighed for at jeg kan få forretningen til at
betale for en lovlig tilslutning?.

Karsten Jensen

When replying by email, remove "1".

Fra : Randi Kristensen

Dato : 23-05-02 08:42

Jeg ved godt det ikke er lovligt at tilslutte den til vandhanen.
Sælgerenei den forretning hvor jeg var inde og kigge sagde dog at det
kunne jeg sagtens selv om jeg gjorder hende opmærksom på at jeg mente
det var ulovligt!

Randi

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-05-02 10:30

"Randi Kristensen" <randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
> Sælgerenei den forretning hvor jeg var inde og kigge sagde dog at det
> kunne jeg sagtens selv om jeg gjorder hende opmærksom på at jeg mente

Det må vel være sådant, at en sælger (og montør) må være forpligtigede til
at gøre opmærksom på, hvis en opstilling er ulovlig. Det har de ikke gjort
opmærksom på i mit tilfælde. Men så får de nok heller ikke solgt så mange
maskiner....

Jeg overvejer at sende min sag til forbrugerstyrelsen, med henblik på at få
forretningen, hvor jeg købte vores bordopvaskemaskine, til at betale for at
få den lovligt installeret.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 22-05-02 16:48

> Hej alle sammen. er der nogen her der har erfaring med en
> bordopvaskemaskine?
>
> Jeg overvejer at anskaffe mig sådan en men ville gerne høre andre end
> sælgernes menning.

Jeg har købt en hos Harald nyborg for 3 år siden den kører perfekt og er
virkelig sin vægt værd i guld! Den kostede kun 1800,-

Thomas

PS. Husk det er ULOVLIGT (og "farligt") at tilslutte den til vandhanen da
vandhanens "tud" ikke er godkendt til at stå med vandtryk på, desuden skal
alle den slags maskiner monteres med kontraventil for at forhindre at der
løber vand tilbage ind i rørene. Sælgeren vil sikkert sige at det ikke er et
problem og det er fuldt lovligt. Men du kan selv se det her...

Fra : Malmolin & Velschow

Dato : 22-05-02 16:54

Hej Randi

Vi havde en Bosch/Siemens (det er det samme!) bordopvaskemaskine tidligere,
da vi boede i lejlighed; den var vi MEGET glade for!
http://www.bosch-hvidevarer.com/produkt/disk_info.asp?id=SKT5002SK

Den har 5 programmer, og kan vaske ved både 65 gr C og 35 gr C (det sidste
er smart til glas!!). Vi købte den hos Elgiganten (jeg kan ikke huske
prisen, men det var det billigste sted, vi kunne finde. Med yderligere 4 års
garanti er man sikret mod de værste overraskelser).

Hvis du har en koldtvandshane på din vandinstallation, og afløb i plast (man
kan til en plastfaldstamme få en afløbsstuds, som skrues omkring faldstammen
efter man har boret hul i denne), er det relativt nemt at slutte
opvaskemaskinen til disse; så slipper du for at rode med slanger i
køkkenvasken og på køkkenbordet..

PS! Jeg véd ikke, hvor meget af ovenstående, man selv må lave!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow (Lynge)
dr-bo@post2.tele.dk

Fra : Martin Liversage

Dato : 23-05-02 09:44

"Randi Kristensen" <randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk> wrote in
message news:0657bab03076176ceee00d13955a1fd8.94417@mygate.mailgate.org...
> Hej alle sammen. er der nogen her der har erfaring med en
> bordopvaskemaskine?
>
> Jeg overvejer at anskaffe mig sådan en men ville gerne høre andre end
> sælgernes menning.

Du er vel opmærksom på at en bordopvaskemaskine normalt ikke vasker så rent
og ikke tørrer så godt som en "almindelig" opvaskemaskine af rimelig
kvalitet. Så en hvis mængde afskylning og efterfølgende tørring skal du nok
regne med. På den anden side så har jeg set mange som helt unødvendigt
afskyller service inden det sættes i en "almindelig" opvaskemaskine så du
skal bare gøre ligesom dem.

Min erfaring stammer fra arbejdet hvor en Bosch bordopvasker sørger for rene
kaffekopper hver dag. Sammenlignet med den dyre ASKO derhjemme er den slap,
men sammenlignet med at gøre det hånden er den en stor forbedring...

--
Martin

Fra : Malmolin & Velschow

Dato : 23-05-02 19:08

Hej Martin

Jeg vil lige indsparke en kommentar: Vi skylllede stort set aldrig servicet
af, og det stod af og til 1-2 dage, før vi vaskede. Stort set alt blev altid
helt rent. Derudover tørrede den også ganske fornuftigt (samme som vores
nuværende Siemens "store" model). Blot mine erfaringer..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow (Lynge)
dr-bo@post2.tele.dk