Formattering af float / double
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 22-05-02 09:45

hej

Jeg vil gerne formattere en float.
Jeg bruger

FormatFloat('#0.00',MitTal);

Når jeg gør det, bliver kommaet DANSK (Altså ,) pga af dansk windows.

Lige i mit tilfælde vil jeg gerne benytte ENGELSK komma (altså .).

Kan jeg det ?

--
Best Regards / Med venlig hilsen
___________

Fra : Thomas Due

Dato : 22-05-02 12:27

Du kan gøre følgende:

var
OldDec : Char;
begin
OldDec := DecimalSeparator;
DecimalSeparator := '.';
// gør det du skal

DecimalSeparator := OldDec;
end;

--
Thomas Due
Software Developer

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 23-05-02 08:28

"Thomas Due" <t.due@scanvaegt.dk> wrote in news:acfvc9$pau$1@sunsite.dk:

Tak for det !

Fra : R. A. Larsen

Dato : 22-05-02 18:51

> [...]
>
> Når jeg gør det, bliver kommaet DANSK (Altså ,) pga af dansk windows.
>
> Lige i mit tilfælde vil jeg gerne benytte ENGELSK komma (altså .).

Sæt DecimalSeparator til '.' før kaldet til FormatFloat() og sæt det
tilbage igen bagefter (brug en try/finally blok). Bemærk at Windows kan
finde på at rette det tilbage igen med mindre du sætter
TApplication.UpdateFormatSettings til False.

Du kunne også lave en MyFormatFloat()-funktion, der gør det hele
automatisk. Så behøver du ikke gentage den samme kode igen og igen.

MVH, René
--
Using Virtual Access
http://www.vamail.com