Hvor skal vi tage hen...?
Fra : Allan Rasmussen

Dato : 22-05-02 07:56

Kæresten og jeg skal på vores første rejse syd på - sammen. Det skal
foregå i efterårsferien og vi har sparet ca. 20.000,- kr. sammen.
Problemet er så bare! Hvor pokker tager man hen for at finde noget
varme, noget natur der kan opleves på lejet motorcykel, og en lokal
befolkning der ikke slår hinanden og andre ihjel...

Har tænkt på noget i stil med Tenerife - men det er sådan lidt for
"ordinært"...

Har du et godt råd..

Mvh
Allan

Fra : Karsten Kristensen

Dato : 22-05-02 12:49

> [...]
> befolkning der ikke slår hinanden og andre ihjel...
>
> Har tænkt på noget i stil med Tenerife - men det er sådan lidt for

Parga i Grækenland. Det er på fastlandet, men ligger beskyttet og rart. man
kan tage nogle gode ture ned langs kysten..

KK

Fra : Flinkesen

Dato : 22-05-02 13:01

Er det kun en uge?? Ellers ville jeg forslå Thailand. I har rigeligt med
penge til at rejse fire uger. Der er masser af smuk natur, lækre øer som man
kan køre rundt på motorcykel og en venlig lokalbefolkning. Desuden er der
mulighed for både at feste og dase.

Flinkesen

Fra : max

Dato : 22-05-02 14:49

Det sydlige Indien er fredeligt og spændende. Goa, Kerala og måske Tamil
Nadu hvis i har go tid.
Ellers Italien, masser af oplevelser, kultur, mad, fester, mode og
fantastisk natur. Tyrkiet exotisk og gæstfrit.
De Kanariske øer kan jeg bestemt ikke anbefale, de er ikke bare ordinære, de
kan lige gå an hvis man har tænkt sig at ligge i sprit i et par uger. Så er
de spanske middelhavs øer mere interessante, Mallorca, Ibiza..
Kameler og dykning i Ægypten eller Jordan, meget spændende. Og Amazing
Thailand som Flinkesen nævner, men pas nu på, der gælder andre uskrevne
regler for trafikken her og i det øvrige Asien..
mvh max

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-05-02 16:58

On Wed, 22 May 2002 15:48:33 +0200, "max" <maxarte@hotmail.com> wrote:

>Det sydlige Indien er fredeligt og spændende.

Indien (tekst-tv):
DANSKERE FRARÅDES AT
REJSE TIL INDIEN OG PAKISTAN

"Udenrigsministeriet besluttede i dag at
fraråde danske statsborgere at rejse
til Indien og Pakistan".

"Ændringen af rejsevejledningerne til de
to lande sker i lyset af det anspændte
forhold mellem Indien og Pakistan, hvor
en udvikling til egentlige
krigshandlinger ikke kan udelukkes".

"Udenrigsministeriet opfordrer også alle
danske statsborgere,der i øjeblikket
opholder sig i Indien og Pakistan, til
at overveje at forlade landene".

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk

Fra : Inger Buchard

Dato : 22-05-02 16:19

Hvis jeg kunne køre på motorcykel og havde 20.000 kr. ville jeg tage til
Korsika: spændende ture rundt på øen ad snoede veje, god vin, de slår kun
sig selv ihjel og infrastrukturen er ok. I kan få gode ideer fra Topas' plan
for en uges vandrerferie på den nordlige del af øen.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 22-05-02 16:15

> [...]
> varme, noget natur der kan opleves på lejet motorcykel, og en lokal
> befolkning der ikke slår hinanden og andre ihjel...

Jep, prøv Syrien og Jordan. Specielt i Jordan er det til at komme til en
motorcykel. Natur er der dog ikke så meget af. Måske er det blevet lidt for
koldt i efterårsferien, men så er Egypten et alternativ. Det sydlige er
rigeligt varmt.

Hvad med Syd Afrika. Har ikke selv været der endnu, men undersøgt en del om
det. Måske en lidt lang tur for en uge. Miami er også et skønt sted, men
igen en lidt lang rejse for en uge....

God fornøjselse

Kennet

NB: 20.000 er frygtelig mange penge for en uge. For den sum er alt muligt,
f.eks. de forenede arabiske emirater el. lign.

Fra : J a c o b S t r u e

Dato : 22-05-02 17:02

hej med jer!!!

Jeg har selv rejst en del... og kan huske første gang jeg skulle afsted,
man har så mange spørgsmål og er "lidt bange" få alt det ukendte.

Hvis i vil ha kultur, varme, dejlig strand og søde mennesker, vil jeg
forslå Side i Tyrkiet, det er et turist sted men alligevel ikke så meget som
feks. Tenerif.
I Tyrkiet er der mange muligheder feks. leje en skuder og køre ud og se det
store vandfald som ligger ca.15 km der fra, ta på det lokale marked hvor
man kan slå en god handel af, gå på stranden og ta en tur på vand scoter
hvor vi bla. så nogle store hav skildpader. mulighederne er mange.
Om aften kan man gå på strøj tur i den hyggelige og romantiske gå- gade.
hvor der er gode muligheder for at få et billigt men super godt måltid mad.
Man kan også gå ned i byen hvor der er mange guide butiker, som kan
planlæge en dags tur for jer, fesk en hel dag med båd, hvor man for maden
serveret på dækket, og der er mulighed få en dukkert i det blå vand.

Jeg håber at i finder det perfekte sted for jer, hvis i vil høre mere om
Tyrkiet eller et andet sted er i velkommen til at skrive.

venlig hilsen Bettina

Fra : Jeanette

Dato : 24-05-02 20:11

HEJ ALLAN
jeg ka varmt anbefale tyrkiet kussadasi da det er et meget fint sted at være
folk er meget hjælpsom og ting man osv er utrokig billig ang rejse selskab
her vil jeg bruge tyrkietexperden
eller larsen rejser je ved også at tjæreborg har fået kussadasi på i år ang
fly/hotel så er de rejseselskaber meget billige

J.J.N.

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-02 20:20

"Jeanette" <Galantrengoring@12Mail.dk> wrote in message
> [...]
ang
> fly/hotel så er de rejseselskaber meget billige

Mange tak for alle de fine svar.
Jeg tror det bliver noget a'la Goa...
Tyrkiet? Hvordan er temperaturen dernede i efterårsferien?

Hvad med Malta eller Cypern?

Er det feste-steder oder wie?

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 25-05-02 15:17

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> wrote

> [...]

> Mange tak for alle de fine svar.
> Jeg tror det bliver noget a'la Goa...
> Tyrkiet? Hvordan er temperaturen dernede i efterårsferien?

Tyrkiet i oktober: I Antalya er max. temp. 26 grader og min. temp. 15
grader. I Izmir er de tilsvarende temperaturer 24 og 14. (Jeg ved ikke lige
hvor Side ligger)

Men når I har så mange penge er Tyrkiet da også lidt 'ordinært' og også lidt
køligt (aften og nat) på den tid af året. Efter en lang tør sommer er
naturen vel også noget afbrændt på denne årstid. Men en venlig
lokalbefolkning tror jeg også helt sikkert på. (Måske dog mest udenfor
turiststederne). Men taler I tyrkisk??

Tag til Caraibien i stedet. Her er I sikker på varme, noget GRØN natur og en
venlig lokal befolkning - der tilmed snakker engelsk. Og så er det rigtigt
dyrt - så de 20.000 kr. kan få ben at gå på ... Jeg kan varmt (!)
anbefale Tobago, Dominica, Grenada eller eventuelt en af øerne i B.V.I.

Barbados er også dejlig, men naturen her er ikke så spændende som på de
andre nævnte øer. Jeg vil ikke anbefale Isla Margarita.

Belize er også et rigtigt dejligt sted, de taler engelsk, her er en
fantastisk natur - og jeg tror heller ikke I bli'r slået ihjel, men der er
(eller har i hvert fald været) en del kriminalitet. Til gengæld er I også et
sted, hvor det - på motorcykel - er muligt at lave ture til Mexico eller
Guatemala. Hvis I vælger Belize skal I også være forberedte på en del regn.
Max temp. 30 grader - min. temp. 22 grader, så dét kan ikke være bedre.

mvh
Stig

Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 04-06-02 11:52

Hvorfor ikke tage en tur til Bali???

Vi var der i 1 mdr. Samlet pris for 2 pers. alt incl (fly, mad, gaver,
hotel, osv.) 30.000,-

Se evt min hjemmeside.....

www.jedb.dk

Mvh Jonas