Salatagurk på friland?
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 22-05-02 06:44

Min datter, Annesofie på 4½ har foræret den sidste "skoleagurk"
(minisalatagurk til drivhus) plante væk istedet for en blomst.

Nu er det så bare så uheldigt, at de heldige og glade modtagere ikke
har et drivhus. Derfor spørger de, om det kan lade sig gøre at stille
den på friland ved en sydvendt mur? Hvis det kan, er der så nogle
særlige forholdsregler?

Ellers andre ideer som erstatning for drivhus?

På forhånd tak!

Hjerteligst
Dorte

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-05-02 22:16

Dorte R.M. Hansen <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> særlige forholdsregler?
>
> Ellers andre ideer som erstatning for drivhus?

Jeg mener der så godt som ingen chancer er for at få den til at klare sig i
det fri, så der må et plasticdrivhus til. Problemet er så at det let kan gå
hen at blive for varmt. Lav en udluftningsmulighed i toppen, og gå så ud og
åbn i solskin, eller når der er udsigt til solskin i løbet af dagen. Der
skal nok en flamingokasse til jorden for at sikre varme for rødderne.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen