Cyril Malka
Fra : Live4Him

Dato : 22-05-02 11:30

Har lige haft en privat brevveksling med C.M hvor han bare fortsætter sin
personlige hån og hetz mod mig. Og så afslutter han sin hånlige kommentar
med at jeg skal holde mig fra hans e-mail.

Nu har jeg killfiltret ham og han har forhåbentlig også killfiltret mig.
Cyril Malka er ikke kristen, han er det man kalder en ydre kristen - Jesu
kærlighed ejer han ikke.

Mht til hans angreb på mig så kan man vist sige at han er den som mest
belærer andre i en snobbet tone.Jeg tænker her på hans løgnagtige og usle
hjemmeside.

Jo, og så har han lige ødelagt min nattesøvn, så lidt har han da lykkedes
med i dag! Alt sammen bare fordi han ikke kunne tåle at blive grebet i en
fejl.

jørgen.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 22-05-02 08:02

On Wed, 22 May 2002 02:29:56 -0800, "Live4Him"
<brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

>Har lige haft en privat brevveksling med C.M hvor han bare fortsætter
>sin personlige hån og hetz mod mig. Og så afslutter han sin hånlige
>kommentar med at jeg skal holde mig fra hans e-mail.

Det lyder fornuftigt - du har velsagtens nu erfaret at han ikke lyder
anderledes på (skriftlig) tomandshånd end han gør i det åbne forum.
Det var ellers et fromt håb.

>Nu har jeg killfiltret ham og han har forhåbentlig også killfiltret
>mig. Cyril Malka er ikke kristen, han er det man kalder en ydre
>kristen - Jesu kærlighed ejer han ikke.

Manden har et sjældent talent for uforskammethed, men det er ikke til
at sige om det er forsætligt eller bare så indgroet at det ikke kan
være anderledes. Det er bare synd at enhver diskussion med ham derfor
bliver afsporet over i en om hvem af deltagerne som er mest dum.

>Mht til hans angreb på mig så kan man vist sige at han er den som mest
>belærer andre i en snobbet tone.Jeg tænker her på hans løgnagtige og
>usle hjemmeside.

Hvilken af dem? Han har flere hjemmesider end jeg kan holde rede i.
Mener du etsectera.com?

>Jo, og så har han lige ødelagt min nattesøvn, så lidt har han da
>lykkedes med i dag! Alt sammen bare fordi han ikke kunne tåle at
>blive grebet i en fejl.

Nu vi taler om nattesøvn: Dit indlæg er tidsstemplet til at være sendt
ved middagstid (om 4 timer). Jeg tror dit computer-ur er stillet
forkert.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
22 maj AD 2002
Skt. Rita

Fra : Cyril Malka

Dato : 22-05-02 08:38

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i news:aceoro$ipg$1
@sunsite.dk:

> Har lige haft en privat brevveksling med C.M hvor han bare forts‘tter sin
> personlige h†n og hetz mod mig. Og s† afslutter han sin h†nlige kommentar
> med at jeg skal holde mig fra hans e-mail.

Bare lige en præcision: Jørgen overfaldt mig i e-mail som en fortsættelse
af pågældende snak.

Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skulle hetze HAM.

Anyway...

--
Venligst

Cyril Malka

et-sect-era nr. 13 - Nauvoo Ill: Mormonernes dødstempel - Bob Minton, ex-
scientologi-fjende vender kåben i retssag.

http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden

http://www.malka.dk -=- http://www.malka.info

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-05-02 10:38

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har lige haft en privat brevveksling med C.M hvor han bare fortsætter sin
> personlige hån og hetz mod mig. Og så afslutter han sin hånlige kommentar
> med at jeg skal holde mig fra hans e-mail.

Æh, nu har jeg ikke lige lagt mærke til at I to har været oppe at toppes i
gruppen?

Og når I skriver privat sammen, så er I mig bekendt strengt taget ikke
bundet af usenets netikette, så der kan sagtens flyve en del finker af
fadet...

> Nu har jeg killfiltret ham og han har forhåbentlig også killfiltret mig.
> Cyril Malka er ikke kristen, han er det man kalder en ydre kristen - Jesu
> kærlighed ejer han ikke.

Jeg opfatter da også langt snarere Cyril som skeptiker end som troende, især
hvad hans anti-kult arbejde angår. Ellers ville det jo bare være propaganda
for en bestemt type Kristendom, han selv dyrkede...

> Mht til hans angreb på mig så kan man vist sige at han er den som mest
> belærer andre i en snobbet tone.

Jeg aner jo ikke hvad I to har skrevet sammen om privat, så det bliver nok
lidt svært for mig at udtale mig om...

>Jeg tænker her på hans løgnagtige og usle
> hjemmeside.

Hvad er det, der er så "løgnagtigt og usselt" ved den?

> Jo, og så har han lige ødelagt min nattesøvn, så lidt har han da lykkedes
> med i dag! Alt sammen bare fordi han ikke kunne tåle at blive grebet i en
> fejl.

Hvilken fejl?

Anders Peter Johnsen

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 23-05-02 20:33

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
23 maj AD 2002
Skt. Julia

Fra : Tommy Dahl

Dato : 23-05-02 20:51

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Uha, nu er jeg ikke sikker på jeg får sovet i nat Uhadada

Guds Fred,

Tommy.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-05-02 11:32

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> med i dag! Alt sammen bare fordi han ikke kunne tåle at blive grebet i en

Som andre ovenfor, så har vi andre jo ikke haft
"fornøjelsen" af at kunne læse jeres åbenbart
intense brevveksling her på det sidste.
Men - vi er jo da en hel del, der har fået
Cyril's pen/tastatur/kærlighed at føle,
og derfor vi jeg gerne udtrykke min
medfølelse med dig.

Lad ham ikke spolere din nattesøvn, det
er han bestemt ikke værd.
Vid derimod, at du er noget værd -
også selv om vi ikke altid er enige.

Ret ryggen, se fremad og opad -
føl dig omsluttet af Kristi kærlige arme.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Live4Him

Dato : 22-05-02 13:43

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> wrote in message
> Vid derimod, at du er noget værd -
> også selv om vi ikke altid er enige.
>
> Ret ryggen, se fremad og opad -
> føl dig omsluttet af Kristi kærlige arme.

Tak, Bodil.
Må Gud rigt velsigne din dag.

jørgen.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-05-02 15:34

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message news:acg3r5> >
> Tak, Bodil.
> Må Gud rigt velsigne din dag.

Mange tak, Jørgen.
Det gør han stort set hver dag,
også de dage, hvor jeg er for selvoptaget
til at kunne se det - og det sker ind imellem.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 22-05-02 11:52

Hvad er det løgnagtige? Og er det www.etsectera.com det drejer sig om?

Fra : Sm

Dato : 22-05-02 12:53

> [...]
> personlige hån og hetz mod mig. Og så afslutter han sin hånlige kommentar
> med at jeg skal holde mig fra hans e-mail.

det vil være ganske håbløst at føre en seriøs samtale med CM, ligesom det vil være håbløst at diskutere med andre religiøse
fanatikere. Ta ham som en joke.

Soeren

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 22-05-02 12:55

"Sm" <xxxdsl52801@vip.cybercity.dk> wrote in message

> det vil være ganske håbløst at føre en seriøs samtale med CM, ligesom det
vil være håbløst at diskutere med andre religiøse
> fanatikere. Ta ham som en joke.
>
> Soeren

At være radikal og fanatiker for Jesus er der vel ikke noget galt i? Men det
kommer selvfølgelig an på hvordan man forstår fanatikker.

Mit første indtryk af siden www.etsectera.com ligner lidt af det arbejde
dialogcentret laver. Og det kan jeg egentlig godt lide.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-05-02 15:36

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> wrote in message
> Mit første indtryk af siden www.etsectera.com ligner lidt af det arbejde
> dialogcentret laver. Og det kan jeg egentlig godt lide.

Jamen, så skal du da bare blive ved med at læse
hans halve løgne og halve sandheder.
At du gider!

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Tommy Dahl

Dato : 22-05-02 15:57

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cebacb0$0$70400$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jamen, så skal du da bare blive ved med at læse
> hans halve løgne og halve sandheder.
> At du gider!
>
> Med venlig hilsen
> Bodil.

I er nu en flok komiske personer (nej jeg mener ikke kosmiske)
en del af jeg siger at Cyrls side er halv løgne, men når der er en i gruppen
der spørger hvad der er løgne, forsætter i bare med at påstå at Cyrils sider
er fyldt med halv løgne, hvis i absolut skal svine Cyril til her så svin ham
til med de påståede halve løgne eller hold jeres kæft.
Jeg tvivler meget på at Jørgens private oplevelser med Cyril har plads her i
forumet, så var det ikke på tide i enten fortalte os hvad der er halve løgne
eller, holdt op med at svine Cyril til!!??

Jeg læser kristendom i nyhedsgruppens title, så var det ikke mere sin plads
at vise sin kristendom??

Guds fred,

Tommy.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-05-02 16:55

"Tommy Dahl" <tommy@tommygun.dk> wrote in message news:3cebb1b4$0
> [...]
ham
> til med de påståede halve løgne eller hold jeres kæft.

Når vi ikke gider bruge mere krudt på Cyrils hjemmeside, så skyldes
det, at vi har haft lange og seje debatter med bemeldte herre,
og at det ikke er muligt at formå ham til at indse hans manglende
seriøsitet. Vi andre kan imidlertid godt se det.

Men helt ærligt, så er det nok også begrænset, hvor meget
vi gider bruge af tid og energi på det, da hans hjemmesider
kun tillader meget begrænset læsning, han ønsker, at vi skal
abonnere på hans tidsskrift for at få den fulde artikel.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Tommy Dahl

Dato : 22-05-02 17:28

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cebbf29$0$97325$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> og at det ikke er muligt at formå ham til at indse hans manglende
> seriøsitet. Vi andre kan imidlertid godt se det.

Ja det er vi jo dygtige til, hvad var det nu Jesus snakkede om angående den
der bjælke??

> [...]
> kun tillader meget begrænset læsning, han ønsker, at vi skal
> abonnere på hans tidsskrift for at få den fulde artikel.

Som du ønsker vi skal læse Mormons bog, ikke sandt?
Og jeg ville gerne have at alle muslimer læste det NT!
Gør det os til grumme halvsandfærdige menesker?

> Med venlig hilsen
> Bodil.

ok så må jeg vel specificere min foargelse!

1. Personer i denne gruppe påstår Cyril kommer med halve sandheder, men der
er skisme ingen der gider svare den person, der spørger hvilke usandheder
Cyril kommer med!

2. Hvad hulen rager det gruppen at Live4Him har haft private stridigheder
med Cyril, bortset fra at gruppen endelig har en grund til at sparke Cyril
hvor det gør mest ondt! Hvilket vel var hvad Live4Him var ude efter!?
Gruppen slipper ikke chancen for endelig at kunne rakke ned på Cyril, han
kommer trods alt med halve sandheder, hvilket vi jo aldrig kunne finde på!?

Men for alt i verden lad os da som gode Kristene rakke ned på Cyril, han har
jo gjort det samme mod os BUHUU. Men hvorfor stoppe der, er der ikke
Mormoner, Adventister, Pinsevenner og andet god i denne gruppe!?

En flok hyklere det er hvad vi er!

Guds fred til jer alle,

Tommy.

PS: I kender godt ordet ironi, ikke?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-05-02 20:55

"Tommy Dahl" <tommy@tommygun.dk> wrote in message news:3cebc72c$0
> Guds fred til jer alle,
>
> Tommy.
>
> PS: I kender godt ordet ironi, ikke?

Du har virkelig en god dag, ikke sandt?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Tommy Dahl

Dato : 22-05-02 21:32

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cebf771$0$97313$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Du har virkelig en god dag, ikke sandt?
>
> Med venlig hilsen
> Bodil.

Jeg bryder mig ikke om hykleri!!

Desuden har jeg har en fantastisk dag, bare jeg kunne sige det samme om mine
"kristene" brødre & Søstre!

Endnu engang Gud's fred,

Tommy.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-05-02 22:20

"Tommy Dahl" <tommy@tommygun.dk> wrote in message news:3cec004d$0
> Jeg bryder mig ikke om hykleri!!
>
> Desuden har jeg har en fantastisk dag, bare jeg kunne sige det samme om
mine
> "kristene" brødre & Søstre!

Så må du lige uden for din egen dør med kosten først!

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Tommy Dahl

Dato : 22-05-02 22:41

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cec0b67$0$97293$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> mine
>
> Så må du lige uden for din egen dør med kosten først!

Ja selvfølgelig, det er mig der har bjælken i øjet!

Guds fred,

Tommy

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 22-05-02 17:22

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> wrote in message

> Jamen, så skal du da bare blive ved med at læse
> [...]
Hmm...jeg skriver jo netop at det var mit første indtryk af siden. Ergo, jeg
er ikke helt afklaret mht. hvad den indeholder.

At den indeholder kritisk information om Mormonerne/Jesu kristi kirke af
sidste dages hellige, spiller vidst en stor rolle i i din konklusion. Netop
at siden er fyldt med løgn og bedrag. Det kan også godt være, jeg skal ikke
kunne sige det da jeg ikke er Mormon eller kender nogen der er det. Men er
det så også løgn det der bliver skrevet om Scientology etc.?

Fra : P.N.

Dato : 22-05-02 17:30

læs radio islams hjemmeside
http://abbc.com/

> [...]
> kunne sige det da jeg ikke er Mormon eller kender nogen der er det. Men er
> det så også løgn det der bliver skrevet om Scientology etc.?

Jeg har tidligere bedt CM om dokumentation om påstandene om at scientology
skulle have begået mord.
Og fik intet.
P.N.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-05-02 20:53

> [...]
> kunne sige det da jeg ikke er Mormon eller kender nogen der er det. Men er
> det så også løgn det der bliver skrevet om Scientology etc.?

Det er da ikke muligt at konkludere, som du gør. Du kender da ikke
mine motiver til at bedømme hans hjemmeside, som jeg gør, vel?

Det er sandt, at den indeholder kritiske informationer om Jesu Kristi
Kirke af Sidste Dages Hellige - og hvad så?
Det er der så meget, der gør!
Det er ikke kritikken, jeg går efter - men de halve sandheder, og
dermed de halve løgne.

Desuden skåner han jo intet kirkesamfund - han høvler løs på alt
og alle med samme høvl: halvt sandhed, halvt løgn.
Og det gør, at jeg har meget svært ved at gide arbejde ret meget med det.

Jeg betragter hans hjemmesides seriøsitet på samme niveau som
jeg betragter EkstraBladet og BT (og den slags aviser har jeg aldrig
i mit hjem!).

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Tommy Dahl

Dato : 22-05-02 21:42

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cebf70e$0$97285$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Kirke af Sidste Dages Hellige - og hvad så?
> Det er der så meget, der gør!
> Det er ikke kritikken, jeg går efter - men de halve sandheder, og

Halve sandheder, hvilke!??

> [...]
> og alle med samme høvl: halvt sandhed, halvt løgn.
> Og det gør, at jeg har meget svært ved at gide arbejde ret meget med det.

Igen! Documenter dine påstande om halve sandheder, det er respektløst at
kaste sådan om sig med påstande om at personen er en løgner!
Det ligner personforfølgelse og mudderkastning!

Guds fred,

Tommy.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-05-02 22:26

"Tommy Dahl" <tommy@tommygun.dk> wrote in message news:3cec0280$0
Klip!
> Halve sandheder, hvilke!??
Klip!

> Igen! Documenter dine påstande om halve sandheder, det er respektløst at
> kaste sådan om sig med påstande om at personen er en løgner!

Nej, det gider jeg ikke, du kan læse tidligere i denne gruppes historie.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Tommy Dahl

Dato : 22-05-02 22:45

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cec0cc3$0$97282$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Klip!
> det.

> Nej, det gider jeg ikke, du kan læse tidligere i denne gruppes historie.

Men hvis du ikke "gider" dokumentere dine påstande, så syntes jeg du skulle
lade dem blive i posen!

Guds Fred,

Tommy.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-05-02 14:10

"Tommy Dahl" <tommy@tommygun.dk> wrote in message news:3cec1144$0

> Men hvis du ikke "gider" dokumentere dine påstande, så syntes jeg du
skulle
> lade dem blive i posen!

Jeg ved ikke, hvad det er, du har spist,
men det er måske også godt nok ikke at vide det?!

Hvorfor læser du ikke bare vore tidligere indlæg
om og til samme bemeldte herre?

Og hvorfor himler du sådan op? Er du ikke lige
blevet døbt som kristen - er du ikke lykkelig nu?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Tommy Dahl

Dato : 23-05-02 14:58

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cece9f9$0$18607$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> om og til samme bemeldte herre?
>
> Og hvorfor himler du sådan op? Er du ikke lige
> blevet døbt som kristen - er du ikke lykkelig nu?

Jo, jeg har aldrig været lykkeligere.

Mine indlæg ER sure opstød, men ikke fodi jeg er enig med Cyril eller fordi
jeg hader resten af jer, men fordi jeg ikke bryder mig om at man hakker på
en person fordi man mener han er en løgner, i det hele taget bærer denne å
så "kristene" NG præg af at vi alle er bedre end de andre og derfor har ret
til at hakke lidt på dem, jeg har før forlad denne gruppe fordi jeg ikke
følte den gav mig noget særligt god åndeligt, det kan godt være det ikke
bliver sagt direkte, men hvis man læser mellem linierne.

Jeg personligt kan ikke se det kristne i denne NG, jeg have håbet da jeg
første gang fandt gruppen at det var et sted man kom for at være sammen med
sine kristne søskene, istedet så jeg til min forfærdelse et sted hvor alle
næsten var fjender og alle hver i sær havde den eneste sande tro, og det er
vel her hykleren ses tydeligst!!

Mine indlæg var grundet på at vi ikke skal hakke på personer, når vi ikke
aner hvad vi hakker ham for, for det ved vi ikke, for starten på dette
indlæg var en stridighed mellem Jørgen og Cyril, som ingen af os andre aner
en disse om, og derfor ikke havde grudlag for at diskutere, men det gav jo
gruppen, som jeg har sagt før, god grund til at hakke lidt ekstra på Cyril.
Hvilket jeg finder uhumsk og ukristent.

Så derfor min sure opstød.

Guds Fred,

Tommy.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-05-02 17:47

"Tommy Dahl" <tommy@tommygun.dk> wrote in message news:3cecf564$0
> [...]

For sidste gang: Du har virkelig muligheden for at
læse vores brok over bemeldte herre, men hvis du
ikke vil, så............................

> [...]
> næsten var fjender og alle hver i sær havde den eneste sande tro, og det

Du kan da ikke vide, om alle er fjender, det
tror jeg ikke, du har ret i. Jeg opfatter det ikke sådan.

> [...]
> en disse om, og derfor ikke havde grudlag for at diskutere, men det gav jo
> gruppen, som jeg har sagt før, god grund til at hakke lidt ekstra på

Tro mig, selv kristne har grænser for, hvor meget
de gider få smidt i hovedet af urimeligheder.
Du nærmer dig bestemt også min grænse.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Tommy Dahl

Dato : 23-05-02 19:25

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ced1cdb$0$97324$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> For sidste gang: Du har virkelig muligheden for at
> læse vores brok over bemeldte herre, men hvis du
> ikke vil, så............................

Mit mål var ikke at læse jeres brok, mit mål var at give udtryk for min
harme
over at NG blev brugt til at smæde/hakke/miskreditere en person, hvilken
den absolut ikke er beregnet til.

> med
> er
>
> Du kan da ikke vide, om alle er fjender, det
> tror jeg ikke, du har ret i. Jeg opfatter det ikke sådan.

Jeg sir jo heller ikke at alle ER fjender, jeg siger sådan føltes det første
gang
jeg besøgte denne NG.

> aner
> Cyril.
>
> Tro mig, selv kristne har grænser for, hvor meget
> de gider få smidt i hovedet af urimeligheder.
> Du nærmer dig bestemt også min grænse.

Så er det fordi du misforstår mig!?

Mit mål var, at gøre gruppen opmærksom på at Jørgens og Cyrils stridighed,
som vi forøvrigt ikke kender en dyt til!
Blev misbrugt af gruppen til at sparke lidt ekstra på Cyril, og det kan godt
være
Cyril har provokeret jer, sparket lidt til jeres hund eller noget, men så må
NG
ty til sin kristne kærlighed og takke af.
Man skal ikke finde sig i alt, men man skal så sandelig heller ikke bruge
ethvert
øjebliks chancer til at hævne sig, ved at bekræfte Jørgen, gennem NG, i at
Cyril er en idiot,
og så på en anklage, man ikke aner noget om, for det handlede ikke om hvad
der før var blevet sagt i gruppen, men hvad Jørgen og Cyril have diskuteret.

Men det er selvføgelig dejligt at man kan være fælles om noget, når man
eller ikke har
noget at være fælles om.
..
Guds Fred,

Tommy

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 23-05-02 20:48

On Thu, 23 May 2002 20:25:14 +0200, "Tommy Dahl" <tommy@tommygun.dk>
wrote:

>Mit mål var, at gøre gruppen opmærksom på at Jørgens og Cyrils
>stridighed, som vi forøvrigt ikke kender en dyt til!

Det passer nu ikke - den startede her under tråden "IM og Tungetale"

>Blev misbrugt af gruppen til at sparke lidt ekstra på Cyril, og det
>kan godt være Cyril har provokeret jer, sparket lidt til jeres hund
>eller noget, men så må NG ty til sin kristne kærlighed og takke af.

Denne NG har ikke nogen fælles stil - enhver lægger sit eget
debatniveau og får som hovedregel repons tilbage i sin egen stil.

Det er nu engang nyhedsgruppers natur - og Cyril har om nogen præcist
valgt hvilken måde han altså ønsker at diskutere på.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
23 maj AD 2002
Skt. Julia

Fra : Tommy Dahl

Dato : 23-05-02 20:53

> [...]
>
> Det er nu engang nyhedsgruppers natur - og Cyril har om nogen præcist
> valgt hvilken måde han altså ønsker at diskutere på.

Jammen, så er det jo helt i orden *ironi*

Guds Fred,

Tommy.

Fra : Mr. D

Dato : 23-05-02 21:35

Lars Erik Bryld <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sbhqeu4i4lv24dl6p5gd95imvh95hjd9a6@4ax.com...
> [...]
>
> Det er nu engang nyhedsgruppers natur - og Cyril har om nogen præcist
> valgt hvilken måde han altså ønsker at diskutere på.

Jeg har lidt problemer med at se, hvad en privat mailudveksling har af
relevans for denne gruppe, og jeg har svært ved at se retfærdiggørelsen af
at bruge anledningen til at springe på Malka som en flok glubske hunde, som
om man med det samme siger til sig selv, at anklagen ganske sikkert er
rigtig. Inden nogen sprang til og sammen med den råbende hob afsagde dommen,
kunne man måske - dersom man syntes dette var så interessant - indsamle
relevante data for dommen, som f.eks. hvem smed den første mail, og hvad
stod der i den?

Mr. D

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 24-05-02 21:56

On Thu, 23 May 2002 22:34:57 +0200, "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk>
wrote:

>Jeg har lidt problemer med at se, hvad en privat mailudveksling har af
>relevans for denne gruppe, og jeg har svært ved at se retfærdiggørelsen af
>at bruge anledningen til at springe på Malka

At diskussionen fortsatte pr email skal vel ikke fuldstændigt
overskygge den afsporing som allerede var sket *indenfor* NG.
Anledningen var en antydning af at IM's historie indeholdt et forhold
som var så sensationel i al sin hidtidige ubemærkethed, at Jørgen i
sin forståelige forbløffelse kom for skade at kalde det for noget ævl.
Svaret fra CM lød i al sin brugbarhed på at Jørgen bare selv kunne
læse op på historien før han belærte og snobbede.

Hvis nogen udtrykker deres frustration over den måde at debattere på,
så vil jeg have lov til at udtrykke min deltagelse uden at det skal
beklikkes som en udnyttelse af chancen til at springe på CM.

Jeg er da stadigt meget interesseret i at se nogle kilder til støtte
for at tungetale på noget tidspunkt havde vundet nævneværdigt indpas
indenfor IM, for det har altså forbigået min opmærksomhed. Det er bare
ikke rigtigt til at bruge et svar om selv at tjekke det ud til noget.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
24 maj AD 2002
Skt. Joanna

Fra : Mr. D

Dato : 24-05-02 22:55

Lars Erik Bryld <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:74ateu49ecn9mbbqccbneafnut19p2bcen@4ax.com...
> [...]
>
> At diskussionen fortsatte pr email skal vel ikke fuldstændigt
> overskygge den afsporing som allerede var sket *indenfor* NG.

Og dog startede denne tråd ikke ud fra de herrers meningsudvekslinger her i
gruppen, hvorfor debattens afsporing her i grupen slet ikke havde nogen form
for relevans i forhold til den klage, der startede denne tråd, og den
massive ophobning af galde, der efterfølgende blev fyret af.

> [...]
> Svaret fra CM lød i al sin brugbarhed på at Jørgen bare selv kunne
> læse op på historien før han belærte og snobbede.

Og så langt er det jo fint nok, men det har stadig ikke noget at gøre med
aktionen og reaktionerne i denne tråd.

> Hvis nogen udtrykker deres frustration over den måde at debattere på,
> så vil jeg have lov til at udtrykke min deltagelse uden at det skal
> beklikkes som en udnyttelse af chancen til at springe på CM.

Det er da også helt fint, men ingen har udtrykt deres frustration over den
måde at debatere på. Derimod har Jørgen udtrykt sin frustration over hån og
personlig hetz, han har mødt i en privat udveksling med Malka, samt at Malka
har bedt Jørgen holde sig fra hans private mailboks. Om Malka har kørt
personlig hetz på Jørgen, betyder det, at Malka er den opsøgende i den
private mailudveksling, som vi ikke kender. Malka siger for sin del, at han
modtog mail, hvor Jørgen overfaldt ham i forlængelse af debatten her i
gruppen. jørgen siger, at Malka har bedt ham lade være med at sende
personlige mails.

Nu bliver mit spørgsmål igen: Hvem smed den første mail, og hvad stod der i
den? Overfaldt Jørgen Malka privat, eller begyndte Malka at sende hetzmails
mod Jørgen? Jeg ved ikke noget. Hvad ved I? Noget må I jo vide, siden I alle
i samlet flok faldt over Malka med udgangspunkt i denne tråds egentlige
indhold.

> [...]
> indenfor IM, for det har altså forbigået min opmærksomhed. Det er bare
> ikke rigtigt til at bruge et svar om selv at tjekke det ud til noget.

....men det har jo ikke noget med denne tråd at gøre

Mr D

Fra : Live4Him

Dato : 24-05-02 23:53

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> wrote in message

> Nu bliver mit spørgsmål igen: Hvem smed den første mail, og hvad stod der
> den? Overfaldt Jørgen Malka privat, eller begyndte Malka at sende
hetzmails
> mod Jørgen?

Det var mig som sendte den første mail til Cyril, hvor jeg gav udtryk for
min vrede. Du kan godt kalde min mail en slags "flame". Cyril sendte mig kun
en privat mail fordi jeg havde sendt ham en først - hvilket jeg fortryder.

Men lad mig bare sige, også til Cyril ; jeg er ked af at jeg tog sådan på
vej at jeg sendte Cyril en privat hade-mail og jeg er ked af at jeg
efterfølgende hængte Cyril ud her i gruppen. Begge dele var forkert og
skyldes at jeg har en lav tærskel for hvad jeg kan klare af personlig kritik
og mine følelser derved løber af sporet.

Jeg håber Cyril vil tilgive mig, og sammen med ham, resten af gruppen.

Tak.

jørgen.

Fra : Tommy Dahl

Dato : 25-05-02 00:40

> [...]
> og mine følelser derved løber af sporet.
>
> Jeg håber Cyril vil tilgive mig, og sammen med ham, resten af gruppen.

Ved du hvad Jørgen, du er en mand!! og her er ingen ironi fra min side :)
Det er det mest kristene jeg har set i denne NG!!
Gud velsigne dig.

Guds Fred,

Tommy.

Fra : Mr. D

Dato : 25-05-02 00:37

Tommy Dahl <tommy@tommygun.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ceecf30$0$11954$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ved du hvad Jørgen, du er en mand!! og her er ingen ironi fra min side :)
> Det er det mest kristene jeg har set i denne NG!!
> Gud velsigne dig.

Jeg kan desværre ikke se din mail, Jørgen, men det jeg kan læse af dit i
Tommys svar er flot gået

Mr. D

Fra : Niels

Dato : 25-05-02 08:40

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tommy Dahl <tommy@tommygun.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3ceecf30$0$11954$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg kan desværre ikke se din mail, Jørgen, men det jeg kan læse af dit i
> Tommys svar er flot gået

Det var godt gået..

Kopi af mail:

> [...]
> og mine følelser derved løber af sporet.
>
> Jeg håber Cyril vil tilgive mig, og sammen med ham, resten af gruppen.

Og til Jørgen, du er OK, jeg er sikker på Cyril tilgiver dig.

Niels

Fra : Cyril Malka

Dato : 25-05-02 17:50

> Jeg håber Cyril vil tilgive mig, og sammen med ham, resten af gruppen.

Det er Okay. (Jeg kan ikke udtale mig for resten af gruppen, dog, kun i mit
eget navn)

Fra : Cyril Malka

Dato : 25-05-02 17:46

> [...]

> hetzmails mod Jørgen? Jeg ved ikke noget. Hvad ved I? Noget må I jo
> vide, siden I alle i samlet flok faldt over Malka med udgangspunkt i

Jeg så ikke dit spørgsmål.

Det første mail blev sendt fra Jørgen til mig.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 25-05-02 00:23

> [...]
> nyhedsmeddelelse:sbhqeu4i4lv24dl6p5gd95imvh95hjd9a6@4ax.com...

> Jeg har lidt problemer med at se, hvad en privat mailudveksling har af

Jeg har store problemer med at se det, men måske er der en eller anden der
vil forklare mig det en kedeligere dag?

Erik L

Fra : Cyril Malka

Dato : 23-05-02 16:49

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev i

> At den indeholder kritisk information om Mormonerne/Jesu kristi kirke
> af sidste dages hellige, spiller vidst en stor rolle i i din
> konklusion. Netop at siden er fyldt med l›gn og bedrag. Det kan ogs†
> godt v‘re, jeg skal ikke kunne sige det da jeg ikke er Mormon eller
> kender nogen der er det. Men er det s† ogs† l›gn det der bliver skrevet
> om Scientology etc.?

Flere sekter har forsøgt at stoppe os. Dog har vi ikke haft problemer med
mormoner ud over smædebreve, men det kommer med jobbet.

De problemer vi har haft har været ifm. brug af copyright. Sidst, men
ikke mindst, er det Herbalife som vil tage os ned fordi på billedet om
sekter, er der i den øverste venstre hjørne, et billede af Mark Hughes,
firmaets grundlægger (http://www.etsectera.com/update/forside.html#fox)

Dette fordi vi ikke kan anklages for injurier, falske oplysninger eller
andet. Alle oplysninger er checket og sande, af den gode grund at folk
som scientologi, mormoner, JV eller andet vil forsøge at lukke os ved
mindste fejl.

Det er usandt at et-sect-era er halve nyheder, hvor man skal betale for
at få resten. Oprindeligt, var de gratis nyheder på malka.dk, men da vi
skabte bladet, flyttede vi de gratis nyheder dér. Men det er rigtigt, at
vi sælger bladet, hvor uhumsk af os Nyheder er stadig gratis.

Anmeldelse af bladet kan læses på kristeligt-dagblad på:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/forside/artikel:aid=9807

Kristeligt Dagblad som, såvel som en del andre dagblad og tv er abonnent
på vores gratis (og på vores betalende service), da vi ofte er først med
nyheder og er stort set altid i besidelse af de originale dokumenter og
vi giver gerne fra os.

Vi har flere hjemmesider og der kan deriblandt nævnes:

www.malka.dk : Sekter, psykologi og psykoanalyse - om selve
sektproblematikken, de psykiske skader m.m. Der er en sektordbog, hvor
også mormonerne er omtalte.

www.etsectera.com: lige omtalt.

www.malka.info: Dér vil du kunne læse om mormonerne. Det er specielt
beregnet til skoler.

Fakta er, at i diskussioner her, har jeg altid haft dokumentation med,
endda fra hver enkelt af sekterne. Sidst fra History of the Church, en
bogsamling som blev købt i USA og som jeg fik engang i 90'erne og som
betegner mormons eget historie skrevet af deres eget guru, Joseph Smith.

Deriblandt Bodil flippede godt ud over det og påstod at det, jeg nævnte
var løgn... indtil jeg citerede.

Ingen af os har hele sandheden, derfor kan jeg nok ikke komme med hele
sandheden, men jeg vil foretrække det, fremfor at komme med halve løgne!

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-05-02 17:50

"Cyril Malka" <cyril@fjerndette.malka.dk> wrote in message
> Deriblandt Bodil flippede godt ud over det og påstod at det, jeg nævnte
> var løgn... indtil jeg citerede.

Nej, jeg flippede lige så meget over din hovenhed,
du forventede, at jeg kunne hele kirkens historie udenad,
og at jeg havde History of the Church til at stå på hylden.
Det har jeg ikke! Og har som sådan heller ikke brug for den,
det er ikke dér, jeg lægger min tro, men på Jesus Kristus.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 23-05-02 19:11

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ced1d89$0$97284$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Det har jeg ikke! Og har som sådan heller ikke brug for den,
> det er ikke dér, jeg lægger min tro, men på Jesus Kristus.

Men ikke Jesus der er søn af den treenige Gud, Faderen!

--
Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 22-05-02 18:50

> Jo, og så har han lige ødelagt min nattesøvn, så lidt har han da lykkedes
> med i dag! Alt sammen bare fordi han ikke kunne tåle at blive grebet i en
> fejl.

Er der ikke et eller andet sted der står noget om, at få igen hvad man
giver? Nej; jeg tager vist fejl igen, Ikke?

Erik L

"Den Økumeniske vej, er den
nyt vej til et nyt Pavestyre"