fristende tilbud, måske kommende mudderrac~
Fra : Jens U

Dato : 22-05-02 01:13

Hej eksperter i steder hvor der ingen asfalt findes

Jeg er måske den type der altid gerne vil have noget sort asfalt under
hjulene på min motorcykel.

Så tilskuer har det kun været når nogle havde skifte asfalten ud med den
mest lige vej over et ubeskrevet terræn gennem mudderhuller
og store floder høje skrænter med helbredet som indsats.

Nej, sådan noget selv pineri ville jeg ikke udsætte mit korpus for )

Men....

Jeg er blevet tilbudt en usynet Honda XT 250 på plader så mit spørgsmål er.

Er det noget at investere i hvis nu jeg skulle føle mig fristet til at
skifte asfalten ud en gang imellem til det sjove
eller er den kun egnet til gade og små lette grusveje.

Bliver jeg nød til at invester i flere reservedeles cykler for at holde
den kørende(skulle man ikke tro, da det er en Honda)

Kan den tåle at lave noget eller der den kun for små legesyge drenge,
mit korpus er ikke lige mode for tiden, (man kunne da håbe )
så der er lidt ekstra der skal slæbes på.

Jeg har ikke kunne finde en markedspris på diverse baser,
hverken synet eller usynet.
Den skal måske have en ny udstødning, hvis jeg da ikke selv kan svejse den
sammen før den kan synes.

Jeg har hverken se eller prøvet den endnu, så den generelle stand kender jeg
ikke.

Skulle det lykkes er det måske mig der bliver offer næste gang Rittig laver
en mudder beretning fra det danske land.

eller skal jeg bare "keep om dreaming"

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (til asfalt)
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Jens U

Dato : 22-05-02 09:35

Jens U skrev ...
> Jeg er blevet tilbudt en usynet Honda XT 250 på plader <cut>

For den opmærksomme vil nok opdage at sådan et eksmplar ikke findes.

Det er en Honda XL 250

Beklager fejlen!

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Søren Lindholt

Dato : 22-05-02 12:31

Jens U <reveredk@e-box.dkX> wrote in article
<KLIG8.1337$N46.139526@news010.worldonline.dk>...
> Jens U skrev ...
> >
> For den opmærksomme vil nok opdage at sådan et eksmplar ikke findes.
>
> Det er en Honda XL 250
>
> Beklager fejlen!

Ingen problem, det er altid enten XL eller XR,
XL er den tungere og mere gadeagtige, XR er "ræserudgaven". Jeg lejede en
XR i Cusco, Peru sidste år, den var helt fed, vi lejede også en XLagtig en
, "Baja Rally" modellen med to forlygter og det hele. Den var noget med
bovtung en XRen. Men det er nok en fin maskine, ikke særlig kraftig eller
noget. Og over 3500 meter havde de begge altså svært ved at få kalorier nok
i den tynde luft Eller også var luftfilteret bare stoppet...

Jeg vil tro Rittig har noget til dig når men logger på ang. holdbarhed osv.
Ellers søg i arkiverne hvad han skrev sidste gang...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Jens U

Dato : 24-05-02 01:36

Søren Lindholt ...

> [...]
osv.
> Ellers søg i arkiverne hvad han skrev sidste gang...

Det ser jeg

Jeg har også fundet det Rittig tidligere har skrevet.

Nu er Yding skovhøj / Ejer bavnehøj jo de højeste steder her omkring
Det skulle den vel kunne klare, i hver tilfald nedad

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-05-02 15:47

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse

> Jeg er måske den type der altid gerne vil have noget sort asfalt under
> hjulene på min motorcykel.

Ja, sådan lægger nogen mennesker jo begrænsninger på sig selv

> [...]
> skifte asfalten ud en gang imellem til det sjove
> eller er den kun egnet til gade og små lette grusveje.

Ja, den er ganske udmærket. Motoren er ikke kendt for sin holdbarhed, så du
skal ikke regne med at den kører mere end ca. 30.000 mellem renoveringerne,
men den er ikke specielt dyr at reparere på - jeg vil kalde dne en
gennemsnitscykel i off-road forstand. Den er heller ikke muskelsvulmende,
men det er nu ikke ubetinget en ulempe. Den er letkørt og styrer godt, og
affjedringen er af god gennemsnits off-road standard.
Til enduro-brug vil den have alt for ringe affjedring og være for tung, men
til off-road ture med rødderne vil den være glimrende.
Er det modellen med tromlebremse foran, eller med skive? Den med skive er at
foretrække, men nu har du jo ikke noget valg.

> Kan den tåle at lave noget eller der den kun for små legesyge drenge,
> mit korpus er ikke lige mode for tiden, (man kunne da håbe )
> så der er lidt ekstra der skal slæbes på.

Den kan godt slæbe dig, men regn med at motorvejsture bliver kedelige. Kør
fortrinsvis i naturen!

> Jeg har ikke kunne finde en markedspris på diverse baser,
> hverken synet eller usynet.

Meget afh. af stand. Jeg er ikke god til det med priser, så det vil jeg
holde mig fra.

> Den skal måske have en ny udstødning, hvis jeg da ikke selv kan svejse den
> sammen før den kan synes.

Regn ikke med at den kan reddes, de japser potter er noget billigt blik-pis.
Kalkuler med 1500,- til en uoriginal potte eller mindre til en brugt.

> Skulle det lykkes er det måske mig der bliver offer næste gang Rittig
laver
> en mudder beretning fra det danske land.

Det glæder jeg mig meget til! Vi har jo nogle forrygende ture indimellem, og
du bor vist i nærheden af Bjerringbro, ikke? Der har Pein lige købt et lille
stråtækt med 2300kvm have/bane.

Rittig

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 22-05-02 17:34

> [...]
og
> du bor vist i nærheden af Bjerringbro, ikke? Der har Pein lige købt et

Uha, det glæder mig at høre. Fruen har nemlig udstedt kørselsforbud i vores
have. Og da ophævningen af kørselsforbudet indebærer at hun ikke vil slå
græsplænen så glæder det mig endnu mere at Pein er "kommet til" at købe en
offroadbane)

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Pein

Dato : 23-05-02 00:03

"Per M. Pedersen" skrev ...

> "Claus Rittig" skrev ...

> så glæder det mig endnu mere at Pein er "kommet til" at
> købe en offroadbane)

Og det er ganske vist, men spis lige brød til. Det er kun en 2311 kvm grund
vi snakker om, heraf ca. 1600 kvm der kan (og skal) bruges til offroad.
Jeg er spændt på at se hvor meget man kan få ud af så lidt plads.
Men det kan blive rigtigt spændende hvis jeg kommer på god fod med nabo-Åge,
for han har den skov som huset ligger i.

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-05-02 05:52

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men det kan blive rigtigt spændende hvis jeg kommer på god fod med
nabo-Åge,
> for han har den skov som huset ligger i.

Uhahdadadadada hvor vi glæder os!

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 24-05-02 01:32

Pein skrev..
> [...]
> Men det kan blive rigtigt spændende hvis jeg kommer på god fod med
nabo-Åge,
> for han har den skov som huset ligger i.

Tillykke med erhvervelsen

Så mangler jeg bare lige retningen til Bjerringbro for at vide hvilken af
skovene det er, der 3 muligheder hvor af de to er mest privat skov.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Jens U

Dato : 24-05-02 01:35

Claus Rittig skrev...
> "Jens U" skrev......

> Ja, sådan lægger nogen mennesker jo begrænsninger på sig selv

Tja, det er vel for de gange det er sket at asfalten er sluppet op for mig,
har der været en lille engel og holde hånden over mig.

> [...]
> men det er nu ikke ubetinget en ulempe. Den er letkørt og styrer godt, og
> affjedringen er af god gennemsnits off-road standard.

Det er da positivt at den ikke er dyr at reparere.
At den ikke er stærk som 10 vilde heste er jeg helt klar over,
men det er vel den bedste måde at starte på.

> Til enduro-brug vil den have alt for ringe affjedring og være for tung,
men
> til off-road ture med rødderne vil den være glimrende.

Klap lige hesten, jeg havde ikke tænk mig at komme og give jer alle baghjul
lige sådan.
Desuden er der ikke mange rødder lige i mit opland, kun en masse bønder.

> Er det modellen med tromlebremse foran, eller med skive?
> Den med skive er at foretrække, men nu har du jo ikke noget valg.

Nemlig, køb eller lad vær
Jeg skal lige have prutte prisen ned til hans smerte grænse og helst under.

> Den kan godt slæbe dig, men regn med at motorvejsture bliver kedelige. Kør
> fortrinsvis i naturen!

Ja, du har jo mødt mig, så må jeg jo stole på dig

Motorvej, det havde jeg nu ikke regnet med at bruge den til.

> Meget afh. af stand. Jeg er ikke god til det med priser, så det vil jeg
> holde mig fra.

Man vil jo ikke snydes, men jeg fandt den som du engang havde til salg,
om så den pris stadig holder på marked endnu.

> Regn ikke med at den kan reddes, de japser potter er noget billigt
blik-pis.
> Kalkuler med 1500,- til en uoriginal potte eller mindre til en brugt.

Men skal der offers udstødning og dæk for den kan gå gennem syn,
så er det da også et segment til at få prisen ned.

> [...]
og
> du bor vist i nærheden af Bjerringbro, ikke? Der har Pein lige købt et

Halløj, jamen så kan man da kun sige tillykke til ham

Ja, vi er næsten naboer
Jeg har selv boet i byen i 5 år, inden arbejdet tvang mig til djævleøen.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-05-02 14:57

> Desuden er der ikke mange rødder lige i mit opland, kun en masse bønder.

> Jeg har selv boet i byen i 5 år, inden arbejdet tvang mig til djævleøen.

Hvis man sammenholder de to udsang og konkluderer at du bo i nærheden af det
nye Chateau Pein, så er den øverste sætning noget sludder - i Ulstrup bor
nogle af de mest aktive i landet, og klubben ligger i Langå: ØssL (Østjysk
Sump Scooter Laug)

Rittig

Fra : Pein

Dato : 24-05-02 16:32

"Claus Rittig" wrote ...

> det nye Chateau Pein,
Her siger vi "det stråtækte", men det er hermed omdøbt til "Chateau Pein".
Det lyder da helt godt

> nogle af de mest aktive i landet, og klubben ligger i Langå: ØssL
> (Østjysk Sump Scooter Laug)

Som også har en hjemmeside: http://www.sumpscooterlaug.dk/
Og til Jens. Chateau Pein ligger på Slotsvej 27 mellem Ulstrup og
Bjerringbro, ca. 3 km. fra udkanten af Bjerringbro (og dermed 3 km. fra mit
kontor).
Slut med at spilde sit liv væk i endeløs morgenmyldertrafik.
--
Pein

Fra : Jens U

Dato : 25-05-02 01:01

Pein skrev ..
> [...]
> kontor).
> Slut med at spilde sit liv væk i endeløs morgenmyldertrafik.

Jeg viste ikke at det er så stort et problem at krydse vejen end at bevæge
sig 2½ km mere

Med skinner i baghaven, skulle det ikke skade med lidt ekstra motor-"sound"
til gudenådalen.

Måske lukker den snart, når ariva overtager togdriften på denne strækning.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Jens U

Dato : 25-05-02 02:10

Claus Rittig skrev ...
> [...]
> nogle af de mest aktive i landet, og klubben ligger i Langå: ØssL (Østjysk

Jeg konkludere lige....

Jeg bor tætter på Chateau Pein end du gør ) (Sabro)

og sludre er jeg god til

Jeg har en gang mødt nogle af rødderne fra Ullerby,
det koste en omgang på den lokale for at få hjælp.
Flinke, og så trængte de hvis også noget til at skylle støvet ned med.

og så fortæller jeg ikke hvordan transporten foregik af den tørlagte Suzuki.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere