Usenet surhed og ukristeligt had
Fra : Live4Him

Dato : 21-05-02 23:17

Denne gruppe ville blive et bedre sted, om de personer der ikke ønsker at
diskutere kristendom, men hellere vil træde på folk, bliver væk. I fundatsen
gøres tydeligt klart at personlige angreb er uønskede - det kan selv et
mensa medlem vel forstå.

Er alle mine indlæg belærende, snobbede, eller er hele min person uønsket,
som visse gør mig opmærksom på ?

Jeg forsøger at starte nye indlæg. On - topic. Men for det bliver jeg hadet
af mennesker der ALDRIG har bidraget med noget opbyggende og det er måske
problemet, at jeg tillader mig at være aktiv og forsøger at skabe noget der
fokusere på Herren og lukker Guds ord op. Jeg er måske ikke så dygtig til
det men jeg forsøger i det mindste.

Jeg vil bede til Gud at Han fjerner alle som ødelægger dette forum, alle som
er svinske, løgnagtige og hadefulde, og kun vil ødelægge det som er godt og
som er fra Gud.

Det er ikke alle som kalder sig kristne som er det, og ikke alle kommer fra
Gud. Derfor vil jeg bede. At Guds vilje må ske og at dette forum må tjene
Hans sag endnu mere.

Jeg vil gøre mig endnu mere umage, bare for at genere satan og hans falske
lakejer i denne gruppe.

--
http://www.sermonaudio.com/

Fra : Harald Mossige

Dato : 22-05-02 01:30

Når du legg nakken fram for kogg, så får du godta at nokon høgg.

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i melding
> Denne gruppe ville blive et bedre sted, om de personer der ikke ønsker at
> diskutere kristendom,

Svært få innlegg i denne gruppa diskuterer kristendom, gruppa diskuterer
stort sett bibeltolking / bibelfortolking / bibelmistolking.

> men hellere vil træde på folk,

Du må skilja mellom sak og person. Stort sett er det meininger og holdninger
som blit trampa på.

> bliver væk.

> I fundatsen
> gøres tydeligt klart at personlige angreb er uønskede - det kan selv et
> [...]

Alerede signaturen din "Liv4Him" indikerer ein hovmodig, sjølvhelgane
skribent.

> , eller er hele min person uønsket,
> som visse gør mig opmærksom på ?

Så, så, tilgangen til nettet er fri for alle, sjølv deg og meg!.

> Jeg forsøger at starte nye indlæg. On - topic.

> Men for det bliver jeg hadet
> af mennesker der ALDRIG har bidraget med noget opbyggende

Har du rett til å avgjera kva som er allment oppbyggande?

> og det er måske
> problemet, at jeg tillader mig at være aktiv og forsøger at skabe noget
der
> fokusere på Herren og lukker Guds ord op.

Venter du at å bli hylla som den eine "som har sett lyset"? Storparten av
debatantane her i gruppa har sett lyset. Problemet er bare at dei har set
forskjellige lys, og ingen skjønner at det lyset andre ser kan vera rett.

> Jeg er måske ikke så dygtig til
> det men jeg forsøger i det mindste.

Fortsett med å forsøka, med tida lærer du kva som ikkje fører fram, - om du
i det heile veit kvar du vill.

> Jeg vil bede til Gud at Han fjerner alle som ødelægger dette forum,

Er du nå så sikker på at han vil fjerna dei same som du ønsker?

> [...]
fra
> Gud. Derfor vil jeg bede. At Guds vilje må ske og at dette forum må tjene

Kan vi ikkje vera enige, anten er det gud, eller så er det satan som styrer
gruppa, eller så set han der "oppe" og gapskratter av oss mennesker som
ikkje har forstått bæret:

Ingen fin gud i bibelen. Han vandrer blant oss kvar dag. Alle medmenneska er
ein del av gud. Slik du behandler medmenneska, behandler du gud.

> Jeg vil gøre mig endnu mere umage, bare for at genere satan og hans falske
> lakejer i denne gruppe.

Døm ikke, forat i selv - - !
Eg skjønner, du veit kven dei er.

Med respektlaus helsing
Harald Mossige

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 22-05-02 08:02

On Wed, 22 May 2002 00:30:28 GMT, "Harald Mossige" <hamoss@frisurf.no>
wrote:

>Når du legg nakken fram for kogg, så får du godta at nokon høgg.

>Svært få innlegg i denne gruppa diskuterer kristendom, gruppa
>diskuterer stort sett bibeltolking / bibelfortolking /
>bibelmistolking.

Det er korrekt at det her ikke er en andagtsgruppe og nok aldrig
bliver det. Det rimer ikke rigtigt med at skrive til hinanden. Meget
af det som sker her burde også foregå i dk.videnskab.teologi (eller
dk.politik), men fordi der alligevel er en særlig vinkel på
diskussionerne her (og lidt for få deltagere til at sprede sig på for
mange grupper), så er det nuværende rod nok det mindst ringe.

>Du må skilja mellom sak og person. Stort sett er det meininger
>og holdninger som blit trampa på.

Stort set - med eklatante undtagelser og formuleringer i stil med
"hvis du havde læst og forstået hvad jeg skrev", hvis ærinde ikke er
at styre diskussionen tilbage på sporet men istedet at fortælle hvor
dum man synes modparten er.

>Alerede signaturen din "Liv4Him" indikerer ein hovmodig, sjølvhelgane
>skribent.

Sådan tror jeg ikke folk i almindelighed opfatter hverken signaturen
eller manden bag den. Signaturen er en tak for inderlig efter min egen
smag, men hver har sin.

>Så, så, tilgangen til nettet er fri for alle, sjølv deg og meg!.

Jeg tror heller ikke nogen har haft til hensigt at erklære nogen
deltagere uønskede. Der er derimod visse debatter og emner som man
godt kunne ønske hen hvor peberet gror (i hvert fald en pause).

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
22 maj AD 2002
Skt. Rita

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-05-02 01:59

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
fundatsen
> gøres tydeligt klart at personlige angreb er uønskede - det kan selv et

Jeg kan selv være mere nidkær end selv Paulus, men jeg vil håbe at I andre
forstår min argumentation i "Jødedom vs. Kristendom"-debatten, som jeg altså
dybest set opfatter den som.

Jeg argumenterer udelukkende på det grundlag at Jesus Selv hævdede at være
VEJEN, men okay, træer vokser vel ikke ind i Himlen...Eller gør de?

Er Kristendommen bare en ubetydelig og midlertidig afgrening af Jødedommen,
eller er troen på Jesus Kristus ikke snarere GRENEN, der bærer frugt, mens
de andre visner og desværre kastes i ilden, hvis ikke vi gør noget?

Forbandede Han ikke en gang et figentræ, fordi Han ikke fandt frugter?

> Er alle mine indlæg belærende, snobbede, eller er hele min person uønsket,
> som visse gør mig opmærksom på ?

Øh, er det Rasmus, vi har igennem?

Ham har jeg ellers været uforstående over for på et tidspunkt....Men vi er
vist forsonede, eller hvad man nu skal kalde det...

> [...]
der
> fokusere på Herren og lukker Guds ord op. Jeg er måske ikke så dygtig til

Hellere bede ydmyge bønner i lønkamrene end at skråle falske velsignelser på
gaden eller i offentlige fora...

Det er ikke antallet af lyttere, det kommer an på.

Det er kvaliteten.

Dín tro findes og lever i dig og skal ikke stilles for regnskab hos andre
end Gud, som har givet dig den.

Alligevel er dette vist nok en slags "armour testing ground" eller en
"træningsplads".

Budokan-disciplin:
Man skal lige huske at bukke for hinanden før og efter man har dyrket verbal
kampsport...

Vi er ikke fjender, vi er "træningsmodstandere"...

Og luften herinde bliver engang imellem ubehagelig.

Der er engang imellem langt mellem de vidnesbyrd, som egentlig binder os
sammen trods alt.

> [...]
som
> er svinske, løgnagtige og hadefulde, og kun vil ødelægge det som er godt

Jeg er selv muligvis meget hadefuld. På mig selv, og lader det gå ud over
andre.

Det tror jeg de fleste herinde kender.

Nidkærhed.

Og det bringer muligvis dårlige vibrationer for de mere sensitive
brugere....

Det synes at være en slags "legitimt broderhad" i visse
kristendomsfortolkninger...

"License to kill"?

Hovedspørgsmålet i debatten bør altid være Johannesparolen om
næstekærlighed: Dæmoniserer du bare din modstander for din egen
forfængeligheds skyld eller vil du virkelig pille en splint ud af øjet på
ham?

Er det for at lade munden løbe og dyrke sin selvretfærdighed, eller er for
at kunne gøre sit for andre menneskers kristendomsforståelse for Jesu skyld?

Jeg må lige meditere over dette. For jeg kan ikke sige mig fri. Overhovedet
ikke. Jeg er muligvis "arrogant" over for ortodokse jøder, men jeg må
forholde mig til at være KRISTEN og hvad dèt betyder.

> Det er ikke alle som kalder sig kristne som er det, og ikke alle kommer
fra
> Gud. Derfor vil jeg bede. At Guds vilje må ske og at dette forum må tjene
> Hans sag endnu mere.

Amen.

Problemet er bare at vi indbyrdes synes uenige i vore forskellige
opfattelser af Hans Vilje, jvf diskussionen om "Udvælgelse"?

> Jeg vil gøre mig endnu mere umage, bare for at genere satan og hans falske
> lakejer i denne gruppe.

Nåh, er det Søren Mosegaard, du tænker på?

Ham har vi gudskelov haft rimeligt godt fred for et stykke tid...He blew
cover...

--
KH
Anders