/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Kaburator!
Fra : DS


Dato : 21-05-02 21:31

Jeg har lidt kaburator probelmer: Når blandings skruen er helt inde står den
nogenlunde i tomgang men 4 takter lidt når jeg kører, men hvis jeg skruger
den 3-4 omgange ud står den mega højt i tomgang, men kører perfekt. Hvad
sker der med den??
PS. Hvis tomgangs skruen er i fucker den totalt.

DS



 
 
Brian Axelgaard (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 21-05-02 22:02

"DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
news:3ceaae94$0$97328$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har lidt kaburator probelmer: Når blandings skruen er helt inde står
den
> nogenlunde i tomgang men 4 takter lidt når jeg kører, men hvis jeg skruger
> den 3-4 omgange ud står den mega højt i tomgang, men kører perfekt. Hvad
> sker der med den??
> PS. Hvis tomgangs skruen er i fucker den totalt.

Din karburator er ikke mange sure potter pis værd. Indstil blandingsskruen
så motoren kan tage omdrejninger, altså ikke firtakter længere. Så må du
enten leve med den høje tomgang, eller få fixet den tomgangsregulering.
Hvilket moped snakker vi om?



DS (21-05-2002)
Kommentar
Fra : DS


Dato : 21-05-02 22:17

Yamaha 4gear
PS. den har både gjort det med lovlig kabu + 16mm

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ceab5e3$0$228$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ceaae94$0$97328$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg har lidt kaburator probelmer: Når blandings skruen er helt inde står
> den
> > nogenlunde i tomgang men 4 takter lidt når jeg kører, men hvis jeg
skruger
> > den 3-4 omgange ud står den mega højt i tomgang, men kører perfekt. Hvad
> > sker der med den??
> > PS. Hvis tomgangs skruen er i fucker den totalt.
>
> Din karburator er ikke mange sure potter pis værd. Indstil blandingsskruen
> så motoren kan tage omdrejninger, altså ikke firtakter længere. Så må du
> enten leve med den høje tomgang, eller få fixet den tomgangsregulering.
> Hvilket moped snakker vi om?
>
>



Brian Axelgaard (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 22-05-02 10:04

"DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
news:3ceab93e$0$65007$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Yamaha 4gear
> PS. den har både gjort det med lovlig kabu + 16mm

Mystisk.... virker begge tomgangsreguleringer ikke, eller kan du bare ikke
finde ud at af samle det + indstille det?



DS (21-05-2002)
Kommentar
Fra : DS


Dato : 21-05-02 22:18

Tomgangen kan jeg leve med, men ikke når jeg skifter gear...

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ceab5e3$0$228$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ceaae94$0$97328$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg har lidt kaburator probelmer: Når blandings skruen er helt inde står
> den
> > nogenlunde i tomgang men 4 takter lidt når jeg kører, men hvis jeg
skruger
> > den 3-4 omgange ud står den mega højt i tomgang, men kører perfekt. Hvad
> > sker der med den??
> > PS. Hvis tomgangs skruen er i fucker den totalt.
>
> Din karburator er ikke mange sure potter pis værd. Indstil blandingsskruen
> så motoren kan tage omdrejninger, altså ikke firtakter længere. Så må du
> enten leve med den høje tomgang, eller få fixet den tomgangsregulering.
> Hvilket moped snakker vi om?
>
>



Brian Axelgaard (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 22-05-02 10:05


"DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
news:3ceab9a7$0$65047$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tomgangen kan jeg leve med, men ikke når jeg skifter gear...

Det forstår jeg ikke... jeg kan da skifte gear ved 8000rpm hvis det skal
være... også uden den der "Klonk!" lyd som kommer på nogle yamaha´er...



DS (22-05-2002)
Kommentar
Fra : DS


Dato : 22-05-02 10:41

Hvilken dyse skal jeg køre med når jeg har lavet følgende ved den: Plumben
taget - indsugnings plade boret op - 16mm kaburator - skrå skåret 5.3 HK
udst.

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ceb5f71$0$239$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ceab9a7$0$65047$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Tomgangen kan jeg leve med, men ikke når jeg skifter gear...
>
> Det forstår jeg ikke... jeg kan da skifte gear ved 8000rpm hvis det skal
> være... også uden den der "Klonk!" lyd som kommer på nogle yamaha´er...
>
>



Brian Axelgaard (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 22-05-02 12:58

"DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
news:3ceb67bf$0$18596$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvilken dyse skal jeg køre med når jeg har lavet følgende ved den:
Plumben
> taget - indsugnings plade boret op - 16mm kaburator - skrå skåret 5.3 HK
> udst.

Det kommer an på cylinderboringen.... jeg har et standard cylinder 39,96
(altså 40mm - det er slidt til med planet topstykket, 16mm karbu, 5,3hk
skrø udstødning fra "Luhac". Jeg kører med....og hold fast... 220 dyse! Den
brokker sig stadig, hvis den får fuld håndtag når den skal trække fra de
lave omdrejninger.... meget meget mystisk!



DS (22-05-2002)
Kommentar
Fra : DS


Dato : 22-05-02 16:46

Det kunne vel ikke være membranen?



Brian Axelgaard (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 22-05-02 17:27

"DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
news:3cebbd43$0$70375$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det kunne vel ikke være membranen?

Hvad skulle membranen fejle når den godt kan stå i tomgang...Membraner har
det med at stå åbne når de bliver gamle og slidte, men så kan knallerten
heller ikke stå i tomgang længere. Det er ikke, som jeg ser det, ikke
problemer med, men det er jo svært at vide 100% når man ikke har en super
duper forklaring af problemet...



Kim J. (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Kim J.


Dato : 22-05-02 21:59

Er kablet spændt for meget ved gashåndtaget?

Kim J.
"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3cebc705$0$14611$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cebbd43$0$70375$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det kunne vel ikke være membranen?
>
> Hvad skulle membranen fejle når den godt kan stå i tomgang...Membraner har
> det med at stå åbne når de bliver gamle og slidte, men så kan knallerten
> heller ikke stå i tomgang længere. Det er ikke, som jeg ser det, ikke
> problemer med, men det er jo svært at vide 100% når man ikke har en super
> duper forklaring af problemet...
>
>



DS (22-05-2002)
Kommentar
Fra : DS


Dato : 22-05-02 22:05

Her i løbet af dagen hvor den har været ude at køre længe.... Er den begyndt
"opføre sig normalt", den kan næsten ikke stå i tomgang (klart når der ikke
er nogen skrue i + gaskablet ikke er strammet til). Den 4 takter næsten
ikke, dvs når jeg slukker for lystet klævre cylinderen vildt og den begynder
at 4 takter......



Brian Axelgaard (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 22-05-02 22:55

"DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
news:3cec0818$0$70423$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Her i løbet af dagen hvor den har været ude at køre længe.... Er den
begyndt
> "opføre sig normalt", den kan næsten ikke stå i tomgang (klart når der
ikke
> er nogen skrue i + gaskablet ikke er strammet til). Den 4 takter næsten
> ikke, dvs når jeg slukker for lystet klævre cylinderen vildt og den
begynder
> at 4 takter......

Når du slukker for lyset så kævrer cylindret.... w00t! Hvad sker der her?



DS (23-05-2002)
Kommentar
Fra : DS


Dato : 23-05-02 20:22

Den begynder at hakke og prutte.... ganske enkelt køre ad helvede til!
"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cec13de$0$14575$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cec0818$0$70423$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Her i løbet af dagen hvor den har været ude at køre længe.... Er den
> begyndt
> > "opføre sig normalt", den kan næsten ikke stå i tomgang (klart når der
> ikke
> > er nogen skrue i + gaskablet ikke er strammet til). Den 4 takter næsten
> > ikke, dvs når jeg slukker for lystet klævre cylinderen vildt og den
> begynder
> > at 4 takter......
>
> Når du slukker for lyset så kævrer cylindret.... w00t! Hvad sker der her?
>
>



Brian Axelgaard (24-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 24-05-02 16:18

"DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
news:3ced415f$0$70487$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Den begynder at hakke og prutte.... ganske enkelt køre ad helvede til!

Giver giver så lidt mening at jeg....ja er helt målløs. Du siger at det er
en Yamaha FS1 (K/DX) fra 70´erne.... og den klævrer når lyset er
slukket.....
jamen...IIHH!! Det kan ikke passe!



DS (26-05-2002)
Kommentar
Fra : DS


Dato : 26-05-02 12:56

Jo, det kan! Jeg skiftede styr her i går, men da jeg skulle tage kort/langt
lys kontakt panelet af kom jeg til at rive ledningerne ud inde i lygten og
nu går den helt amok. Kan ikke få ledningerne til at passe :(

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cee59dc$0$19556$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ced415f$0$70487$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Den begynder at hakke og prutte.... ganske enkelt køre ad helvede til!
>
> Giver giver så lidt mening at jeg....ja er helt målløs. Du siger at det er
> en Yamaha FS1 (K/DX) fra 70´erne.... og den klævrer når lyset er
> slukket.....
> jamen...IIHH!! Det kan ikke passe!
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste