Rispinos.
Fra : Lille mig

Dato : 21-05-02 20:02

Hejsa.

Er det okay at spise Rispinos når man gerne vil tabe sig? jeg mener hvis man
gerne vil have lidt sødt eller lækkert at hygge med?
Har fået meget god smag for dem med paprika og de kunne sagtens gå i stedet
for chips for mig.

VH Helle

Fra : Mr. Oogieboogieman

Dato : 21-05-02 23:09

Kig på fedtprocenten, og på kcal. indholdet.

Jan

Fra : Girlie

Dato : 22-05-02 12:24

> [...]
> gerne vil have lidt sødt eller lækkert at hygge med?
> Har fået meget god smag for dem med paprika og de kunne sagtens gå i

Alt er godt at spise når man vil slanke sig. Nøgleordet er her: moderation!
Man kan spise yankebar når man vil tabe sig, blot man ikke indtager flere
kalorier end man forbrænder.
Problemet med yankebars er dog, at man så kun kan spise 2-4 om dagen og
intet andet - og det bliver man jo ikke mæt af. Så det er en dårlig idé:)
Man må spise alt, men man skal kigge på kcal indholdet...dette gælder
naturligvis også for fedtfattige varer såsom ris, pasta osv...dem kan man
heller ikke spise ubegrænsede mængder af...
Der er altså ikke noget mad/snacks der er mere OKAY end andre. Selv Rispinos
vil være dårligt, hvis du overskrider kaloriemængden...
Det handler egentligt blot om at lave et enkelt regnestykke. Og så finder
man jo ud af at man kan få mere mad for kalorierne, når man spiser grønt,
fedtfattigt og groft.
Men det er ikke fedtet i sig selv, der feder...Og det er ikke det fedfattige
i sig selv, der slanker.