IFrame
Fra : Kasper Johansen

Dato : 21-05-02 19:51

Er det muligt at fjerne borderen fra en iframe??? Hvis ja, hvordan??

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 21-05-02 20:25

Kasper Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er det muligt at fjerne borderen fra en iframe??? Hvis ja, hvordan??

ja det er border="0"
sådan her <iframe name="I1" marginwidth="5" marginheight="5" border="0"
frameborder="0">
mvh HC.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Johansen

Dato : 21-05-02 22:50

Jeg har nu indsat kode på min side men det virker stadig ikke. Jeg smider et
link, så kan du prøve at se om du kan finde ud af hvad der er galt, så er du
flink hvis du gider...

http://131.164.129.225/levithan_v2/

For jeg fatter ikke noget af det...

MvH
Kasper Johansen

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 21-05-02 23:12

Kasper Johansen skrev ...

> Jeg har nu indsat kode på min side men det virker stadig ikke.

Prøv at tilføje FRAMESPACING=0

> For jeg fatter ikke noget af det...

Heller ikke her. Men det plejer at virke, når man bruger alle tre
(border, frameborder og framespacing).

Michael Kjærgård

Fra : Kasper Johansen

Dato : 21-05-02 23:47

Jeg satte FRAMESPACING=0 ind og der skete intet... Jeg har også prøvet at
slå min style fra, men det gider den heller ikke. Lige meget hvad jeg gør
forbliver den irriterende border på og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for
at få den væk... Plz help me!

MvH
Kasper Johansen

"Michael Kjærgård" <michael.kjaergaard@imageSLET.DETTEdk> skrev i en
meddelelse news:3ceac5aa$0$97303$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : scn

Dato : 21-05-02 23:17

"Kasper Johansen" <Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> smider et link, så kan du prøve at se om du kan finde ud af hvad der
> er galt, så er du flink hvis du gider...

Det var da skidt :)

du skal starte med :
<head>
<title>
<link .... css>

som Michael skriver virker det med:
<iframe border="0" frameborder="0" framespacing="0".....

Der er en cookie, hvor stien ikke passer med sidens adresse
"PHPSESSID=518129a1a8e9046c7a391e7069c7999d; path=C:\Programmer\Apache\PHP\cookiedata"

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-02 00:04

Tue, 21 May 2002 23:49:50 +0200, skrev "Kasper Johansen"
<Kasper@Johansen.tdcadsl.dk>:

>Jeg har nu indsat kode på min side men det virker stadig ikke.

Måske fordi du ikke har afsluttet din iframe med </iframe>

frameborder=0 skulle være nok, se evt.
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/ie5/iframe.htm>

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Kasper Johansen

Dato : 22-05-02 00:39

Okay... Så har jeg også afsluttet med </IFRAME>... Men... Det virker stadig
ikke... Er det bare mig der er uheldig???

MvH
Kasper

Fra : scn

Dato : 22-05-02 01:30

> Okay... Så har jeg også afsluttet med </IFRAME>... Men... Det virker
> stadig ikke... Er det bare mig der er uheldig???

Nej, det kan jo ikke passe....

Linket til css skal også ind i <head> sektionen

13 tabeller flettet ind i hinanden i en html-fil er for
meget til at jeg kan overskue det.

prøv at bruge http://validator.w3.org/

kan dog se du mangler at afslutte din <body>

I Opera er kanten om iframe der ikke, men iframen
strækker sig ikke til bunden

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-02 02:25

Wed, 22 May 2002 02:29:47 +0200, skrev "scn" <scn@invalid.xx>:

>I Opera er kanten om iframe der ikke, men iframen
>strækker sig ikke til bunden

Fordi, der er ikke noget, der hedder iframmen height=100%, men
det er muligt at IE tolker det.

Fra : Kasper Johansen

Dato : 22-05-02 06:53

Jeg fatter intet af IFRAME. Det virker stadig ikke. Er der virkelig ingen
der kan finde fejlen??

Jeg smider lige linket igen hvis der er nogle der gider at kigge på det:
http://131.164.129.225/levithan_v2

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 22-05-02 09:38

"Kasper Johansen" skrev ...

> Jeg fatter intet af IFRAME. Det virker stadig ikke. Er der
> virkelig ingen der kan finde fejlen??

Du har jo selv sat borderen ind i stylesheetet til iframen.
Fjern {border-top:ghostwhite 1px outset} osv., så skal du se.

Michael Kjærgård

Fra : Kasper Johansen

Dato : 22-05-02 12:30

Endelig... Det havde jeg ikke tænkt over... Undskyld jeg er lidt n00b til
det her... Men tusind tak...

MvH
Kasper

Fra : Jeppe Birkebæk

Dato : 22-05-02 19:06

Hvad er en iFrame.... håber ikke, at spørgsmålet er alt for dumt, men jeg
har aldrig hørt om det før, til trods for, at jeg dog har arbejdet med HTML
i nogle år.

På forhånd tak.
Jeppe Birkebæk Nielsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-02 19:39

Wed, 22 May 2002 20:05:36 +0200, skrev "Jeppe Birkebæk"
<jeppe@NOSPAMelysia.dk>:

>Hvad er en iFrame

Det er inline frame, på en alm. htmlside kan du sætte en (eller
flere) <iframe> som så kan vise indholdet af en anden side i
iframen.