Tyveri fra bil
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-02 18:34

Jeg skal lige høre hvad en indboforsikring dækker af ting som er stjålet fra en
bil, hvis man har noget udstyr som både bliver brugt i bilen såvel som hjemmet
(eks. subwoofer) skal indboforsikringen dække det? Hvad med ting som er i
bagagerummet? Bilen er selvfølgelig aflåst.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 21-05-02 20:47

<Mette> wrote in message
> [...]
> (eks. subwoofer) skal indboforsikringen dække det? Hvad med ting som er i
> bagagerummet? Bilen er selvfølgelig aflåst.

Den dækker det er ikke er skruet fast til bilen.

\MK

Fra : Peter Hansson [8520]

Dato : 21-05-02 21:16

"Morten Klostergaard" <Mortenklostergaard@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den dækker det er ikke er skruet fast til bilen.

Er en krydsnøgle skruet fast??

Svaret er at det der hører naturligt til bilen dækkes af bilfs. Det andet
dækkes evt. af indbofs.
Da jeg fik stjålet min bil forsvandt der en del værktøj. Her fik
forsikringsselskabet behændigt fordelt de forskellige ting således at min
selvrisiko på bilen snappede den ene halvdel og selvrisikoen på indboen
snappede den anden halvdel.
Hokus pokus: Ingen erstatning til mig.

PH

Fra : Poul H. Sørensen

Dato : 21-05-02 21:52

> Den dækker det er ikke er skruet fast til bilen.
>
> \MK

Da jeg fik stjålet mine alu-fælge fra et pulterrum, blev de dækket af
bilforsikringen(kasko), fordi det var udstyr til bilen.

Poul

Fra : Kenny Jensen

Dato : 21-05-02 21:37

<Mette> skrev i en meddelelse
> [...]
> (eks. subwoofer) skal indboforsikringen dække det? Hvad med ting som er i
> bagagerummet? Bilen er selvfølgelig aflåst.

Jeg havde indbrud for små 2 måneder siden, anlæget og skaderne blev dækket,
cd'er osv. blev ikke dækket fordi det lå i et ikke afløst rum.
De lå i mit handske rum og der er ikke lås på i en 206'er, havde det ligget
i bagagerummet som åbner når du åbner døren via centrallåd var det blevet
dækket

Kenny